go4life Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hei!Trenger nå en aircondition til å ha i stuen etter at jeg fikk MS som gjør meg grusomt varm. Problemet er at jeg kun finner airconditoner med slange til å ha ut, noe min stue ikke har mulighet for dessverre. Trenger hjelp å finne en flyttbar aircondition uten slange og kjøle et 25-30kvm rom eller mer. Gjerne billigst mulig også, men om det ikke er muligheter så kan jeg bite i meg prisen også. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 https://www.komplett.no/search?category=10604_Klima+%26+varme&q=aircondition ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 https://www.komplett.no/search?category=10604_Klima+%26+varme&q=aircondition ? Disse er vel med slange? Varmen må tross alt forsvinne ett sted... Det jeg tror TS vil ha er luftkjøler med is, som bruker is til å kjøle ned luften og dermed trenger man ikke slangen. F.eks http://www.siba.no/hus-og-hjem/klima-og-oppvarming/ac-og-vifter/andersson-arc-1-0-119524 Bakdelen er jo at man må fryse is hver gang man skal bruke den og at isen tross alt ikke holder veldig lenge. En AC er avhengig av å frakte varm luft ut ett sted eller få filført noe kaldt den kan bruke til å kjøle ned luften. Derfor er strengt tatt enten slange eller IS eneste alternativet. Mulig man får noe som bruker vann fra springen, men det krever jo at vannet står på kontinuerlig... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Har brukt en slik type som blir linket over til å kjøle ned et relativt lite rom, dette fungerte SVÆRT dårlig. Gikk til innkjøp av en varmepumpe/AC anlegg, koster mer, men de billigste er ikke så mye dyrere enn de som ble først linket til, (7000kr) og fungerer knirkefritt. De som står på gulvet bråker også en del. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Man kan ikke produsere kulde, men må fjerne varme.. Derfor må man på en eller annen måte få bort varmen man fjerner.. Derfor noen har rør ut, ellers må man ha inn is, kjølevann eller lignende.. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Vi bruker en slik portabel AirCondition på soverommet vårt (Ca 20 kvm), det fungerer helt strålende. Den drar ned temperaturen fra 28 til 17 grader på under 10 minutter. Vi har slangen ut av veggen via en ettermontert ventil til formålet. Den bråker selvfølgelig mer enn en varmepumpe, men jeg synes ikke støyen er nevneverdig plagsom. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Men problemet er jo at TS ikke kan ha denne slangen ut, så da er det ganske begrenset med løsninger... Lenke til kommentar
Zash Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Er man litt løsningsorientert, saa finner nok man en løsning til det!Putte slangen i vasken, eller i en bøtte eller noe. Er den like effektiv som magnusalex over sier, saa er det snakk om litt jobb i ti minutter, saa er rommet i en behagelig temperatur..! Lenke til kommentar
Woods Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Hvorfor kan du ikke ha slange? Har selv vurdert "portabel" A/C, da med rør. Varmen må jo en plass? Tenkte isåfall å lage en treplate som passer i vinduet (vinduene mine er 4-delt, hvor øverste vinduet er ganske lite. Ser jo vannvittig ghetto ut, men man må nesten være kreativ når fasaden er fredet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå