anonym....... Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Trenger hjelp til en matplan. Jeg vil ikke få noen sånne tilbakemeldinger som sånn "nei du trenger ikke det" "du er tynn fra før". Få en fin kropp, er det som står mye i hodene på oss tenåringsjenter. Det er ikke det at jeg er smellfeit og trenger desperat hjelp. Jeg er veldig sporty. Trener 5-6 i uken. Men. Jeg er ikke heeeelt fornøyd med kroppen min. Er litt lei av store, muskuløse lår og ikke så tydelig six pack osv. Jeg er omtrent 170 cm og veier 58 kg. Likevel er jeg ikke heeeelt fornøyd. Det er jo det jeg vil. Jeg vil se ut som jentene som viser frem VS undertøy. Mitt ønske er å se 48 kg på vekten. Jeg spiser ganske sunt fra før. Men jeg holder bare vekten min... Foreløpig spiser jeg havregrøt + en frukt + te til frokost, 2 knekkebrød + en frukt til lunsj, en yoghurt eller 2 frukt som mellommåltid, vanlig middag, 2 brødskiver + melk til kveldsmat (etter trening). Er det noen som kan hjelpe meg å sette opp en matplan så jeg kan nå målene mine? )) Eventuelt noen øvelser for smalere lår, legger og midje. Og gode mageøvelser for six pack?? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Trenger hjelp Ja, det gjør du. 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Du trenger definitivt hjelp ja, først og fremst med selvbildet og med å endre målet, ikke trening og kosthold. Du er allerede hakket unna å være undervektig... Og, en ting til, man blir aldri heeelt fornøyd med kroppen, samme hvordan den ser ut. 3 Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Hahaha det jeg ønsker er ikke umulig, og ikke unormalt. Det er veldig mange som har rundt den BMI jeg ønsker. Jeg har ikke noe dårlig selvbilde. Og jeg er ikke en som gir lett opp. Jeg vil oppnå målene mine. Kommenter om dere har fornuftige svar. Ikke for å prøve å dumme meg ut Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Det som har kommet ER fornuftige svar. Ingen som er ute etter å dumme deg ut, men utifra det du skriver så tror eg svært få vil hjelpe deg til en "bedre" kropp. 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Umulig, nei. Normalt, nei. Med den vekten på den høyden vil du se ut som et vandrende skjelett og skal du oppnå det må du sulte deg så mye at du knapt vil fungere i det daglige. Når du allerede er så slank som du er vil det være langt vanskeligere å gå noe ytterligere ned enn om du skulle fra 70 til 60. Glem vekta og bruk speilet i stedet. Trener du styrke? Hvis ikke anbefaler jeg deg å begynne med det og endre kroppskomposisjonen din. En kropp med mye muskler vil veie mer, men den vil også være langt strammere og dermed se bedre ut. Se f. eks på denne jenta her: http://fitnessbloggen.burst.no/wp-content/uploads/2013/02/306824_520331774646717_96491108_n.jpg. Hun har gått OPP 6.5kg, men ser (i mine øyne) mye bedre ut på 62.5kg. Ta en titt på denne artikkelen også: http://fitnessbloggen.no/baderomsvekt-soppel/. Der forklares det godt hvorfor antall kg du veier er et meget dårlig mål på hvordan du ser ut (det er forøvrig derfra bildet jeg linket til over er hentet fra). 3 Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Tror du seriøst ikke at jeg har lest og hørt slike ting tidligere^ Om dere først skal kommentere, prøv i det minste å svare på det jeg vil ha svar på. Ok. Du synes det er pent. Jeg synes det er pent å være litt undervektig. Noen liker tynne jenter, andre liker fyldige jenter. Respekter er du snill Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Tror du kanskje der er en grunn til at du har hørt det samme tidligere? Høres ut som om du er på vei til å utvikle anoreksia... 2 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 Å gå fra 58 til 48 kg er en drastisk endring både i vekt og for utseendet. Det vil jo være å miste mye fett og evt. mye muskelmasse. Du vil da måtte gå i kaloriunderskudd samtidig som du trener mye. Rett og slett brenne flere kalorier en du får til i en lang periode. Du vil nok møte mye motgang her, da jeg tror rundt 60 kg (+/-) er en veldig fin vekt på din høyde. Har du noen bilder som kan illustrere hvordan du ser ut nå, og noen bilder på hvordan du vil se ut? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. mai 2015 Del Skrevet 9. mai 2015 andre liker fyldige jenter. Respekter er du snill Hvis hun jeg linket til er "fyldig" er jeg redd du ikke ender opp som syltynn, men heller med en diagnose. 2 Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 andre liker fyldige jenter. Respekter er du snill Hvis hun jeg linket til er "fyldig" er jeg redd du ikke ender opp som syltynn, men heller med en diagnose. Siktet ikke til ditt bilde ) Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 9. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2015 Å gå fra 58 til 48 kg er en drastisk endring både i vekt og for utseendet. Det vil jo være å miste mye fett og evt. mye muskelmasse. Du vil da måtte gå i kaloriunderskudd samtidig som du trener mye. Rett og slett brenne flere kalorier en du får til i en lang periode. Du vil nok møte mye motgang her, da jeg tror rundt 60 kg (+/-) er en veldig fin vekt på din høyde. Har du noen bilder som kan illustrere hvordan du ser ut nå, og noen bilder på hvordan du vil se ut? Ja, en kropp lik doutzen kroes, er det jeg har lyst til å oppnå. Bildet er mer likt sånn jeg ser ut nå. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Erstatt kveldsmaten(etter trening) med en banan. Ellers: Pass på at middagene har mye proteiner og spis mye grønnsaker. Trener du litt vekter så vil du se stram ut og ikke bare som et skjelett. Men selvfølgelig, dropp vekttrening hvis du kun ønsker lavest mulig bmi. Og helt seriøst; hold deg langt unna brødskiver. Endret 10. mai 2015 av Sir-Allistair Lenke til kommentar
afterall Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Idiotisk å gi råd til ei tenåringsjente med nåværende BMI på 20 om å holde seg langt unna brødskiver, for å gå ytterligere ned i vekt. Endret 10. mai 2015 av afterall 3 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Erstatt kveldsmaten(etter trening) med en banan. Ellers: Pass på at middagene har mye proteiner og spis mye grønnsaker. Trener du litt vekter så vil du se stram ut og ikke bare som et skjelett. Men selvfølgelig, dropp vekttrening hvis du kun ønsker lavest mulig bmi. Og helt seriøst; hold deg langt unna brødskiver. Jeg pleier normalt sett å overse tråder som omhandler ungjenter som skal skrape kroppen sin for fett, muskler og næring men dette blir bare for drøyt. Følg rådet til LtdEdFred - øk kcal-inntaket, føl deg bedre og sterkere, legg om treninga (ikke spring 2t på 3D-mølla hver dag) og tenk heller at du skal legge på deg et par kg fremfor å gå ned ytterligere - Alle råd som eventuelt blir gitt deg her som er i retning av "å hjelpe deg" til å nå målene dine er feil - Du skjønner det bare ikke ennå. 3 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Mange bedrevitere her ja. Unnskyld meg for å svare på det TS faktisk spør om. Og det å spise "vanlig middag" og brødskiver samsvarer ikke med vektnedgang i noen særlig grad. Kosttilskudd i form av vitaminer, omega3 osv er viktig. Men som jeg og sa istad; mye proteiner og grgrønnsaker. Det handler ikke om å spise minst mulig, men heller å spise riktig. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 Mange bedrevitere her ja. Unnskyld meg for å svare på det TS faktisk spør om. Og det å spise "vanlig middag" og brødskiver samsvarer ikke med vektnedgang i noen særlig grad. Kosttilskudd i form av vitaminer, omega3 osv er viktig. Men som jeg og sa istad; mye proteiner og grgrønnsaker. Det handler ikke om å spise minst mulig, men heller å spise riktig. Det er ikke snakk om bedrevitenhet her, kun ren logikk. Jenta har som mål å se 48kg på badevekta - Da bør det ringe noen bjeller her og alle tips som går i den retning av å "kutte ut mat" som inngår i et sunt og normalt kosthold burde droppes - i ditt innlegg å "kutte ut brødskiver"...hva tror du da disse brødskivene blir byttet ut med? en yoghurt og en frukt til? eller blir brødskivene kanskje ikke erstattet i det hele tatt, hvem vet? Det er ikke alltid smart "å svare på det TS spør om" som du så fint sier. God kveld! 5 Lenke til kommentar
anonym....... Skrevet 10. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2015 Mange bedrevitere her ja. Unnskyld meg for å svare på det TS faktisk spør om. Og det å spise "vanlig middag" og brødskiver samsvarer ikke med vektnedgang i noen særlig grad. Kosttilskudd i form av vitaminer, omega3 osv er viktig. Men som jeg og sa istad; mye proteiner og grgrønnsaker. Det handler ikke om å spise minst mulig, men heller å spise riktig. Det er ikke snakk om bedrevitenhet her, kun ren logikk.Jenta har som mål å se 48kg på badevekta - Da bør det ringe noen bjeller her og alle tips som går i den retning av å "kutte ut mat" som inngår i et sunt og normalt kosthold burde droppes - i ditt innlegg å "kutte ut brødskiver"...hva tror du da disse brødskivene blir byttet ut med? en yoghurt og en frukt til? eller blir brødskivene kanskje ikke erstattet i det hele tatt, hvem vet? Det er ikke alltid smart "å svare på det TS spør om" som du så fint sier. God kveld! Men kjære deg. Tror du hodet mitt består av papp? Jeg vet selv hvor langt jeg kan gå, før det blir farlig. Jeg legger mye vekt på BMI. Den BMI'en jeg vil oppnå er ikke farlig. Det er undervektig, ja. Men det er IKKE farlig! Vil ikke ha dine ord her. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. mai 2015 Del Skrevet 10. mai 2015 (endret) Tror du hodet mitt består av papp? Det har ingen påstått, men eg kan skjønne om noen tviler. Jeg vet selv hvor langt jeg kan gå, før det blir farlig. Nei, det kan du TYDELIGVIS ikke. Jeg legger mye vekt på BMI. Den BMI'en jeg vil oppnå er ikke farlig. Det er undervektig, ja. Men det er IKKE farlig! Ser du selv HVA du egentlig skriver? Vil ikke ha dine ord her. At du ikke får de svarene du håper på skjønner eg godt, eg tror ikke det er noen her som vil hjelpe deg til å ødelegge kroppen din, evt hjelpe deg på veien til å utvikle spiseforstyrrelser. Dette opplegget ditt råder eg deg på det sterkeste til å glemme. Endret 10. mai 2015 av IcedInsanity 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå