Gå til innhold

Xito får så hatten passer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Dette kan jeg bekrefte. Jeg tok dermed kontakt med Xito på Facebook og fikk beskjed om at jeg måtte bytte selv. 

Litt uklart egentlig, men ikke noe verre enn jeg har opplevd et par andre steder.

Når det er sagt, så ville nok Xito tjene mer god karma på å gjøre dette litt tydeligere.

Lenke til kommentar

freddjoh: Jeg synes du underdriver problemet når du kaller det uklart og et spørsmål om karma. Å få et annet abb enn det man har bestilt er et såkalt negativt salg. Det er ulovlig og lovbrudd bør følges opp med bøter eller andre typer straff. Negativt salg er et betydelig problem blant useriøse og bør tas med rota så raskt som mulig. Slikt skal bare ikke forekomme. Problemet er altså lovbruddet og ikke uklarhet eller karma.

Årsaken til at loven forbyr negativt salg er selvsagt at det er bryter kjøpsavtalen og er urimelig for forbrukeren.

ikke noe verre enn jeg har opplevd et par andre steder.

Hvilke steder? Hvordan ble du behandlet der?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg hadde tidligere et kontantkort og endret selv til Medium-abonnementet.

Jeg har også sett at det er riktig sum penger som er trukket for det abonnementet jeg har bestilt. Det står derimot feil i oppsummeringsfeltet inne på "Min side".

Det ser ut, for min del, at jeg får og betaler for det jeg har bestilt men at systemet ikke har oppdatert riktig navn i oppsummeringen...

Så opplevelsen min er at jeg får det jeg har bestilt og betaler for, men at systemet til Xito kanskje ikke viser korrekt informasjon.

Vedlagt ligger link til et skjermbilde for å vise det jeg beskriver:

http://i.imgur.com/yJZlCGX.png

Lenke til kommentar

Jeg ser at Mühlbradt siteres på følgende: "Som Xito-kunde kan du aldri tape mer enn beløpet du har på ringesaldo".

Håper Mühlbradt kan snakke med sine egne kundebehandlere da Xito krever at mitt barnebarn dekker en negativ saldo på over 2000kr på sitt abonnement. Det tok Xito nesten tre døgn å sperre for ustyrlig databruk på abonnementet og i mellomtiden vokste den negative saldo!

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...