Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal møte eksen for første gang og eg er bitter. Hva gjør du ?

Anbefalte innlegg

Kommer til å møte eksen min i morgen der vi kommer til å tilbringe noen timer sammen i samme gruppe. 

Egentlig har eg lyst å være barnslig, og bare overse henne da gruppen er såpass stor at dette skal gå fint. 

På den annen side har eg lyst å vise at eg gjerne har det bra for å vise at eg ikkje trenger hun , selv om eg egentlig ikkje har det. 

Bruddet var ikkje pent, og eg er fortsatt forbanna på hun. 

Sist gang vi snakket på sms avsluttet eg med en hyggelig tone i håp om at det blei siste gangen eg snakket med henne, og at eg ikkje ville såre hun på noe vis. 

Hva hadde du gjort ?

Anonymous poster hash: c19bc...4e4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du høres veldig voksen, det vil nok være lurt å oppføre seg barnslig. Da vil også andre synes du er kul og ta parti med deg.

Takk for ett kjempe svar! 

Synst eg har oppført meg veldig "voksent" eg da. 

1. Ingen andre av mine nærmeste vet hva hun har gjort da eg har valgt å ikkje fortelle det, dermed har     eg spart hun.

2. Sist vi snakket avsluttet eg med en hyggelig tone for å spare hun 

3. Er ikkje snakk om å oppføre seg som en drittsekk. Har fulle planer om å både si hei og hade, men noe særlig utover det tenkte eg ikkje å begi meg ut på. 

Eg er rett og slett interessert i å høre om dagene hennes osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville forholdt meg til henne som om hun var en fremmed jeg måtte ha forholdt meg til i jobbsammenheng. Dvs, 100% profesjonelt, saksorientert, null prat utover den/de konkrete oppgavene som skal løses, hvis dere må forholde dere til hverandre ifm. arbeidet i gruppen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Mitt råd er å være "the bigger person" her. Ikke gi henne eller andre gleden av å oppføre deg som en unge. Forbli voksen og reflektert. Vær hyggelig, men bestemt. Hold den avstanden du selv ønsker uten noe drama. Det eneste du oppnår med å oppføre deg barnslig eller upassende er å gi andre rundt deg underholdning med ditt eget privatliv. 

Det kommer dager etter dette og du skal se tilbake på hendelsen med hevet hode. Du gjør det bare lettere for henne og mer underholdende for andre ved å være ufin. Du får derimot både markert deg selv på en positiv måte og vist henne hva du er god for ved å være hyggelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

@Salvesen.: Hvordan kom du fram til at hun er på det nivået?

Hun har tydeligvis gjort noe solm har såret TS. Og nå prøver han å såre henne med å oppføre seg på en dårlig måte.

Det var kun det jeg mente, jeg vet ikke hvordan hun har tenkt å oppføre seg når de møtes.

Lenke til kommentar
Sist gang vi snakket på sms avsluttet eg med en hyggelig tone i håp om at det blei siste gangen eg snakket med henne, og at eg ikkje ville såre hun på noe vis. 

Keep it that way, livet er for kort til å bli fiende med noen.

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer til å møte eksen min i morgen der vi kommer til å tilbringe noen timer sammen i samme gruppe. 

Egentlig har eg lyst å være barnslig, og bare overse henne da gruppen er såpass stor at dette skal gå fint. 

På den annen side har eg lyst å vise at eg gjerne har det bra for å vise at eg ikkje trenger hun , selv om eg egentlig ikkje har det. 

Bruddet var ikkje pent, og eg er fortsatt forbanna på hun. 

Hva hadde du gjort ?

Anbefaler deg å oppføre deg voksent :). Jeg har vært kjempebitter på min eks før. Vi måtte nødt å omgås på grunn av felles barn. Det var veldig vanskelig. Og jeg var veldig sint på han en stund, men nå har jeg klart å havne med fornuft. Litt bitter følelse kan jeg ha ennå. Men jeg forsøker å snakke fornuftig, vennlig og hyggelig til han. Og snakker som om jeg ønsker han godt, for det gjør jeg tiltross for at jeg føler meg litt sårbar for at han forlot meg. 

Anonymous poster hash: d56fa...f19

Lenke til kommentar

Skal man ta "hevn" er det å te seg profesjonelt den beste måten å gjøre det på hvis man må omgås personer man er bitter på i en eller annet setting. Dvs, man oppfører seg korrekt, har fokus på arbeidet, man gjør sitt for at oppgaven skal løses på best mulig måte. Men man viser overhodet ikke interesse for personen på det personlige plan. Og får man spørsmål i en gitt situasjon, gjelder det å snakke, men uten å SI noe, hvis du skjønner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for gode svar. 

Blir nok ingen enkel oppgave, men eg skal gå med hevet hode. Rett og slett fordi det hadde irritert vettet av meg å se hun slik om rollene var snudd. 

Hun fortjener egentlig ingenting fra meg, men hun har allerede fått så mye, og egentlig kunne eg bare tenkt meg å bedt henne ete drit. 

Men hva tjener eg på å såre henne ? Absolutt ingenting, bortsett fra dårlig samvittighet kanskje.. 

Nei, drit i det, her skal det gåes med hevet hode så vi begge kan gå ut der ifra med ett smil! 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vær ditt normale hyggelige jeg, som du er med alle 'fremmede' du møter, og ikke noe mer. Det kommer du lengst med!

Er du avmålt og kjølig, vil hun fortelle alle vennene sine at du er bitter, og at det synes tydelig.

Er du late-overhyggelig, vil hun fortelle alle vennene sine at du er bitter, og at det synes tydelig.

Unngår du henne totalt, vil hun fortelle alle vennene sine at du er bitter, og at det synes tydelig.

Er du asshole og ber henne eat shit, vil hun fortelle alle vennene sine at du er bitter, og at det synes tydelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er i samme situasjon. Jeg skal også møte min eks snart. Ho har vert bortreist i ei uke og bruddet er 2 uker gammelt. Du virker sterkere enn meg.

Tror du tjener mest på å gjøre alt for å vise ho at du har det bra. Selv om jeg forstår at det kan være vanskelig. Send meg gjerne en pm om du ønsker å snakke vidre med noen i samme situasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hva er det hun har gjort som er så "grusomt" da? at andre komme til å mislike henne hvis du ikke hadde som du sa "spart henne"?.... tipper hun var utro mot deg og at hun har sagt til alle at du var så elendig i senga at hun til slutt ikke orka mere og måtte få seg et ordentlig knull, cant blame a girl for having needs ey? og høstet high fives av hele vennegjengen..... så sitter du der og tror hun er så ond.... wild guess, am i rite? 

utroskap er kun noe mennesker under 17 år synes er slemt, i voksenlivet er det noe folk skjønner at skjer fordi ting i forholdet ikke er bra uansett så da kan det bare være....

hva enn du gjør, vær voksen, svar hyggelig, du trenger ikke "komme med noe"..... bare vær deg selv og ikke skap en greie... 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

hva enn du gjør, vær voksen, svar hyggelig, du trenger ikke "komme med noe".....  

Godt råd. Synd at store deler av ditt eget innlegg går fullstendig på tvers av din egen oppfordring til andre.

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...