blomster124 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 "Jeg er så forelsket, han er min store kjærlighet. Han har skrevet mange dikt og sanger til meg. Vi har gått mange romantiske turer i måneskinnet. Han sa han elsket meg. Men nå har han forlatt meg. Jeg er knust." "Ich bin so verliebt, er ist meine große Liebe. Er hat viele Gedichte und Lieder für mich geschrieben. Wir haben viele romantische Spaziergänge im Mondschein gehen. Er sagte dass er mich liebt. Aber jetzt ist er mir verlassen hat. Ich bin vor Kummer niedergeschlagen." Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) "Jeg er så forelsket, han er min store kjærlighet. Han har skrevet mange dikt og sanger til meg. Vi har gått mange romantiske turer i måneskinnet. Han sa han elsket meg. Men nå har han forlatt meg. Jeg er knust." "Ich bin so verliebt, er ist meine große Liebe. Er hat viele Gedichte und Lieder für mich geschrieben. Wir haben viele romantische Spaziergänge im Mondschein gehen. Er sagte dass er mich liebt. Aber jetzt ist er mir verlassen hat. Ich bin vor Kummer niedergeschlagen." Når du bruker dass så er jo det en leddsetning på tysk, så da må du vel heller skrive noe som "er sagte, dass er mich liebt" istedenfor og får det personbøyde verbet til slutt. Og "Aber jetzt ist er mir verlassen hat" høres vel litt rart ut? Kan vel heller skrive "aber jetzt hat er mich verließen". Ok, mitt forslag: Ich bin so verliebt. Er ist meine große Liebe. Er hat viele Gedichte und Lieder für mich geschrieben. Wir sind auf viele romantische Spaziergänge im Mondschein gegangen. Er sagte, dass er mich liebt. Aber jetzt hat er mich verlassen. Ich bin niedergeschlagen." Endret 1. mars 2015 av bruker-343576 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Wir sind auf viele romantische Spaziergänge gegangen. (kasusbøying?) Aber jetzt hat er mich verlassen. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Ich bin so verliebt, er ist meine große Liebe. Er hat viele Gedichte und Lieder über mich geschrieben … wir haben viele romantische Spaziergänge im Mondschein gemacht. Er sagte, dass er mich liebt, aber dennoch hat er mich verlassen und deswegen bin ich niedergeschlagen. Endret 1. mars 2015 av Star Fox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå