Gå til innhold

[Løst] logitech z 5500 kabel for best mulig lyd


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier vil jeg har kabelen som gir meg best lyd. Tilkoblingsmulighetene er 3x analog linje, digital optisk eller digital coax.

Bruker nå en Aux inngang fra kontrollpaded (dingsen man styrer lyd med) der har jeg bare koblet en aux i grønn til grønn ingang i pcen.

Har anlegget innstilt på input: Direct, som jeg ikke har peiling på om får det beste ut av Z 5500, alle høytalerne lager hverfall lyd på denne instillingen.

 

Som dere sikkert skjønner har jeg ikke god peiling på lyd så jeg sette pris på enkle svar, gjerne med en link til produktet, hvis ikke Aux er det beste alternativet.

 

Mvh

HArild

post-325256-0-80962000-1425031181_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til signaloverføring er naturligvis digitalt best.

Nå må du hoste opp en god forklaring på hvorfor du vil konvertere frem og tilbake istedenfor.

 

(Og jeg har forøvrig samme anlegg selv, og har nok utdannelse til å vite mitt eget beste)

Har desverre ikke optisk ingang i pcen. Er det mulig å bruke en svitsj els for å få lyd fra pc?

Hvis ikke det går må jeg bare ta til takke med analog. Har store problemer med å finne butikker som selger denne kabeln så jeg vet ikke helt hvor jeg skulle fått fatt i en.

Lenke til kommentar

Til signaloverføring er naturligvis digitalt best.

Nå må du hoste opp en god forklaring på hvorfor du vil konvertere frem og tilbake istedenfor.

 

(Og jeg har forøvrig samme anlegg selv, og har nok utdannelse til å vite mitt eget beste)

Hadde dette anlegget selv før, og analogt fra mitt augity 2 lydkort på den tiden var definitivt best. Grunnen er at DA konverteren i Logitechen er meget dårlig. Og de aller flest PCer i dag har bedre enn det Z5500 har.

 

 

Til TS. Direct gjør at den spiller av signalet den får inn, uten å gjøre noe med det. hvis du spiller av stereo,lyd, så får du kun stereolyd ut, og ikke surround. Dette vil også gi bedre lyd enn den fake surrounden anlegget kan lage.

 

Z5500 er en veldig delt lydopplevelse, høyttalere og sub er meget bra, mens elektronikkwn Logitch har brukt er det billigste de har kunnet få tak i. Testet høyttalerene på en hjemmekino forsterker til 17.000,-, og fikk ekstremt mye bedre lyd ut av dem. Selv om jeg ikke anbefaler å handle inn en så dyr forsterker til dem, men var ett moro ekspriment.

Lenke til kommentar

Som eier av både Z906 og Z5500 er det ikke tvil om at sistnevte låter 100 ganger bedre, dette med AUX kabel på Z5500. Selfølgelig har ikke et sånt aktivt pc anlegg noe sjanse mot anlegg med egen forsterker og 10 ganger dyrere høytalere.

Synes uansett at det ikke er så verst til sin pris.

 

Når det er sagt så må jeg vell lete på ebay etter en slik 3er for å få best mulig lyd. Ett annet spørsmål er om lyden blir kraftigere/fyldigere med et eksternt lydkort?

Lenke til kommentar

Kommer ann på lydkortet. Hvis det kan gk ut høyere volum enn det du hat,i dag, så vil Z5500 få ett høyere signal inn, og kan dermed spille høyere når det forsterker signalet videre. Personlig har jeg lyden i windows på maks 85% når jeg bruker ekstern forsterker for å unngå forvrengningene lydkortene gir på maks volum

Lenke til kommentar

Så lenge du har et nogenlunde godt lydkort (300kr elns) så er hvilken som helst av kabel-metodene (fiber eller de 3 mini-jack kablene) like bra. Spiller ingen rolle på lydkvalitet om du har 16/24bit eller 48/96/192khz (dette er påvist gang på gang i double-blind eksperimenter med masse folk og masse grundige rutiner). Har TO Z5500 selv, forresten. Jeg forutsetter at du ikke har nitten tusen meter mellom PC og Z5500, da vil fiber være bedre grunnet støy som skjer i kabelen på turen til anlegget.

 

Hvis du har et Z5500 på 11 kvadrat og trenger høyere lyd kan jeg bare gå ut i fra at du er delvis døv allerede. Har du justert Z5500et feil kanskje? Dolby PL2 Music med balanse-settings satt riktig (ikke for langt/frem/høyre/venstre men nært midten) og surround-høyttalerene satt til maks volum, og center width satt til ganske bredt (ikke helt bredt, ca midt på), og center høyttaler volum satt til maks, så er ZZ5500 jævlig høylydt. Men Subben sprenges om den står nært maks i en periode (har sprengt begge mine Z5500 sub'er, erstattet med nye).

Men nei, ZZ5500 gir ikke mer trykk med eksternt lydkort, har sprengt nok sikringer og sub'er på mine ZZ5500 til å vite at de ikke har mer å gi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...