Student.vg3 Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Hei! Jeg skal skrive om og sammenligne to konfesjoner i religion. Jeg har valgt den katolske- og lutherske kirke. Jeg vet jo at det er flere likheter og ulikheter mellom de, men jeg sliter veldig med å finne en god problemstilling... noen som har forslag til en god problemstilling? Men ikke "hva er forskjellene mellom kirkesamfunnene"... Lenke til kommentar
( ) Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 F.eks: "De to kirkers forskjellige syn på begrepet sakrament." Eller, fremdeles f.eks: "Nattverd sett fra katolsk og luthersk synsvinkel." Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei! Jeg skal skrive om og sammenligne to konfesjoner i religion. Jeg har valgt den katolske- og lutherske kirke. Jeg vet jo at det er flere likheter og ulikheter mellom de, men jeg sliter veldig med å finne en god problemstilling... noen som har forslag til en god problemstilling? Men ikke "hva er forskjellene mellom kirkesamfunnene"... Wikipedia sier en del om Luther og katolisismens tro på kjøp av frelse, og frelse gjennom gode gjerninger. Luther synes det er tilstrekkelig med tro på Jesus. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 En litt annen vinkling: "Hvorfor kom Luther på kant med den Katolske Kirke" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå