Gå til innhold

Menneskerettighetene

Anbefalte innlegg

Hvilken rolle har FN og menneskerettighetene om 50 år?

Hvordan kan vi bekjempe bruddene på menneskerettighetene?

Hva er konsekvensene av å bryte menneskerettighetene?

Jeg har lest at det har vært noen brudd på menneskerettighetene under oppbyggingen av arenaer for OL i fjor, men jeg husker ikke hva de bruddene var.

Hvilket brudd på menneskerettighetene var det som skjedde? Ha med linken til siden du fant bruddene på!

Takk på forhånd!

Endret av NB_00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest at det har vært noen brudd på menneskerettighetene under oppbyggingen av arenaer for OL i fjor, men jeg husker ikke hva de bruddene var.

Hvilket brudd på menneskerettighetene var det som skjedde? Ha med linken til siden du fant bruddene på!

Takk på forhånd!

1. Antagelig samme som nå.

2. Internasjonale sanksjoner.

3. Straff.

4. Google it, så finner du mye. Forumet gjør ikke leksene for deg ;)

Lenke til kommentar

Læreboken vil vel frem til at FN godt mulig står sterkere, og kanskje tvinger i vei nasjoner til å adoptere de. Det er ikke så spennende, da man fort kan signere papireren uten å være tvungen til å faktisk følge dem. Eller man signerer gamle papirer, og ikke de nye.

Din nasjon mobber nasjonene som ikke bekjemper dem. Problemet er at økonomiske sanksjoner enten er ineffektive, eller så skaper de motvilje. Og krig er dyrt, og selv krig i mindre skala(felles militæroppdrag) er veldig dyrt og upopulært.

Men vil du lese om dette? https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_peacekeepinghttps://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_Nations_peacekeeping_missions

Dårlig spørsmål, da det i seg selv ikke er noen konsekvensen for å bryte dem. Spørsmålet er om du er under en juridistriksjon som opprettholder dem, og da kan det bli mye rart. Alt etter om du bomber sivile, eller om du bare hyrer inn barneskolebarn til jobb. Det er ingen fasitt.

Og vil du først bryte dem, så før du gjøre som mange andre: Bryt dem 2-3 ledd unna deg. Gjerne via et selskap som eier et selskap som eier et selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...