Sceptical Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Vår Statsminister Erna Solberg (Høyre) mener igjen at Norgeikke klarer seg uten å være med medlem av EU.Statsminister Erna Solberg (H) mener Norge raskere må godta nye EU-direktiver http://www.msn.com/nb-no/okonomi/nyheter/solberg-%E2%80%93-norge-for-treg-med-%C3%A5-innf%C3%B8re-eu-direktiver/ar-AA8sAzr"Til Dagens Næringsliv sier hun at et mindre oljeavhengig Norge vil bety at vi er mer avhengige av EUs indre marked ettersom forankringen til dette markedet bidrar til lik markedsadgang for norske bedrifter.– Derfor er det veldig viktig, når vi nå skal ha flere bein å stå på, at vi ikke alltid er det landet som skal be om unntak og særordninger, sier hun."Hun har altså fått mindre tillit til at Norge kan klare seg utenfor EU eller? Be om unntak og særordninger? Hva? Sa du? Vi er et selvstendig land uten en fremmed makt Erna, hva tror du Norge er egentlig? Jeg får mindre og mindre tillitt til våre politikere. Helt utrolig at ingen politikere har noe særlig med ryggrad lenger, men å gi bort Norge til EU har dem alltid tid til? Merkelig at disse politikerne også klager på miljø, og innfører flere "miljøavgifter" når dem selv støtter dem som forurenser mest:Klima må vike for privatfly i Davos http://e24.no/privat/1-700-privatfly-lander-i-davos-under-oekonomitoppmoetet/23378437Er ikke rutefly bra nok for "eliten"/miljøpampene eller? Ønsker bare å vise at vi blir styrt av hyklere som ikke viser moderasjon, men som krever at folket de styrer viser maksimal moderasjon. Vi betaler også for at disse har årlige millionlønninger og makt, som dem bruker til å øke sin svindelvirksomhet. Hvorfor er Erna så opptatt av at slike mennesker skal få innføre sine nye"lover" her i Norge raskest mulig?Hvorfor kan ikke den Norske befolkning få si sin 90%+ NEI til EU permanent?Hvor er demokratiet vårt? Hvorfor går politikerne oftere bak ryggen vår?Saklig diskusjon, ingen skittkasting eller trollig er tillatt. Endret 23. januar 2015 av Sceptical 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Erna solberg klarer ikke å se utenfor boksen. Her er en video som jeg ser når jeg blir irritert på idiotiet EU. kos deg:) Lenke til kommentar
Sceptical Skrevet 23. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Erna solberg klarer ikke å se utenfor boksen. Her er en video som jeg ser når jeg blir irritert på idiotiet EU. kos deg:) Ja, det er det jeg prøver å si, hun har jo mistet troen på Norge som et selvstendig uavhengig styrt land. Det er en bra video takk, bare synd at ikke flere mennesker klarer å se at EU er styrt av svindlere/griske mennesker. Norge vil aldri trenge EU. Endret 23. januar 2015 av Sceptical 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Vi kan godt melde oss inn i EU, så lenge vi sortelisten omtrent alle involvert i politikken, og deres venner, fra EU verv i alle måter, før vi prøver å komme oss inn. Og plutselig ble tjenesteytelserne litt mindre kåt på Brysseljobber. Og der tror jeg noe ligger. Lenke til kommentar
Utenlandsk Snømann Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Snart kan det bli en problem å være uten EU. Den nye avtale mellom EU og US, hvor Norge står utenfor av, kan være dårlig for det norske økonomi. Norge skal ikke være en del av forhandlinger mellom EU og US begge lander er stor avtale partnerer med Norge. Kanskje det er ikke en grunn til å bli en medlem av EU, men Norge skal se dårlige effekter hvis en avtale hende. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Ja, vi ser jo tydelig hvor bra EU/eurosonen har vært for økonomien rundt omkring i diverse medlemsland. Bare velstand! 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Erna solberg klarer ikke å se utenfor boksen. Her er en video som jeg ser når jeg blir irritert på idiotiet EU. kos deg:) Fantastisk! Snart kan det bli en problem å være uten EU. Den nye avtale mellom EU og US, hvor Norge står utenfor av, kan være dårlig for det norske økonomi. Norge skal ikke være en del av forhandlinger mellom EU og US begge lander er stor avtale partnerer med Norge. Kanskje det er ikke en grunn til å bli en medlem av EU, men Norge skal se dårlige effekter hvis en avtale hende. UD er såvidt meg bekjent i ferd med å gjøre avtalen til en del av EØS. Man må undres på hvorfor, er det slik at de kan innføre den her i landet uten å måtte gå igjennom noen omfattende demokratisk prosess eller utredning? Norske Le Monde diplomatique er vel den avisen som har skrevet mest om avtalen her i landet. Edit: Det er forstemmende og forunderlig hvordan vår politiske elite er i ferd med å gi fra seg makta si, alt mens avisene ikke skriver om det og folk diskuterer trivielle spørsmål, som har langt mindre å si for deres egen og landets framtid. Endret 23. januar 2015 av Aiven Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 ... bare synd at ikke flere mennesker klarer å se at EU er styrt av svindlere/griske mennesker. Norge vil aldri trenge EU. Bare synd at ikke flere mennesker klarer å se at Norge er styrt av svindlere/griske mennesker. Vi vil aldri trenge Norge. Lenke til kommentar
Utenlandsk Snømann Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Erna solberg klarer ikke å se utenfor boksen. Her er en video som jeg ser når jeg blir irritert på idiotiet EU. kos deg:) Fantastisk! Snart kan det bli en problem å være uten EU. Den nye avtale mellom EU og US, hvor Norge står utenfor av, kan være dårlig for det norske økonomi. Norge skal ikke være en del av forhandlinger mellom EU og US begge lander er stor avtale partnerer med Norge. Kanskje det er ikke en grunn til å bli en medlem av EU, men Norge skal se dårlige effekter hvis en avtale hende. UD er såvidt meg bekjent i ferd med å gjøre avtalen til en del av EØS. Man må undres på hvorfor, er det slik at de kan innføre den her i landet uten å måtte gå igjennom noen omfattende demokratisk prosess eller utredning? Norske Le Monde diplomatique er vel den avisen som har skrevet mest om avtalen her i landet. Edit: Det er forstemmende og forunderlig hvordan vår politiske elite er i ferd med å gi fra seg makta si, alt mens avisene ikke skriver om det og folk diskuterer trivielle spørsmål, som har langt mindre å si for deres egen og landets framtid. Takk for info! Jeg har ikke hort om det før, og jeg har studert litt om TTIP så jeg skal lese mer om det! 1 Lenke til kommentar
HelloKitti Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Erna er nok bare en liten bit i "verdensspillet". En person postet tidligereen annen kommentar om dette. Var denne personen paranoid eller ikke?"Årsaken til dette er veldig enkel....den globale dresskledde maktmafiaene basert på det okkulte vil fjerne sedler slik at de får større kontroll over transaksjoner og betalinger. All form for frihet skal fjernes, moralen skal felles, mennesker drepes... Årsaken er på grunn av direktivene fra de hemmelige Bilderberg-møtene, som blant annet norske politikere deltar på i all hemmelighet. Derfor selges landet, individets frihet er historie, og folk flest utnyttes til skinnet. Historien og fremtiden vil bevise dette. Framtiden skal baseres på organisert kaos. Det er noe galt når den rikeste prosenten eier snart mer enn de resterende 99,9999% av ressursene. Mer om dette kan man finne på blant annet infowars, nyhetsspeilet og et dypdykk i ukommersielle historiebøker."Så om Norge blir medlem av EU (mot folkets vilje), vil sannsynligvis den norskekronen (NOK) forsvinne for alltid, og vi blir tvunget til å bruke euro (dette er ille)i virtuell cash/kontantløst samfunn. Stortinget og de regelmessige kommune-og Stortingsvalgene blir nok også fjernet for alltid, om Norge ikke lenger har egen regjering? Endret 23. januar 2015 av HelloKitti Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Bare synd at ikke flere mennesker klarer å se at Norge er styrt av svindlere/griske mennesker. Vi vil aldri trenge Norge. Hvem vil vi trenge da? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvem vil vi trenge da? Hvorfor tror du at du trenger noen andre til å styre ditt liv? Hva med å ta ansvar for sitt eget liv? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Ja, vi ser jo tydelig hvor bra EU/eurosonen har vært for økonomien rundt omkring i diverse medlemsland. Bare velstand! Hvilke land mener du hadde gjort det bedre utenfor EU, og hvorfor? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hvorfor tror du at du trenger noen andre til å styre ditt liv? Hva med å ta ansvar for sitt eget liv? Er jo ikke nødvendigvis snakk om at andre må "styre livet mitt", men er det slik å forstå at du forfekter ideologien "Every man for himself" ? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Er jo ikke nødvendigvis snakk om at andre må "styre livet mitt"Er det ikke det som skjer når politikerne bestemmer hva dine penger skal brukes til, eller hvilken lyspære du skal ha i huset ditt? , men er det slik å forstå at du forfekter ideologien "Every man for himself" ?Nei (med forbehold for at jeg ikke kjenner denne ideologien). Endret 24. januar 2015 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Så hvorfor bestemmer politikere over deg?? Får du ikke hva du fortjener? Hvordan kan du fortjene? Hva fortjener du egentlig? (Ærlig spørsmål) Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Hvilke land mener du hadde gjort det bedre utenfor EU, og hvorfor? Det er vel mer snakk om hvilke land som gjorde det helt greit (ikke noe å rope hurra over, men det var iallfall ikke full krise, og ting fungerte) før dette, mens de hadde egen valuta og bestemte selv over egen økonomi. Du kan først og fremst ikke ha samme valuta i land som i stor grad baserer seg på turistnæring, som i de landene de fleste turistene kommer fra. Det er et gode både for turistene og for turistlandet at varer og tjenester er billigere der enn i landet turistene kommer fra. Turistene bruker mer penger, som igjen er desto mer verdt for landet de besøker. Dette gjelder selvfølgelig mest for middelhavslandene. Det er ikke alle nasjonale økonomier som er forenelig med en sterk valuta, og dette må man ta spesielt hensyn til i en større union (som kanskje ikke vil være levedyktig under eksisterende omstendigheter). Samme valuta for nasjoner underlagt vidt forskjellige myndigheter/finanspolitikk er også et onde («valutaunion uten fiskalunion»), der EU står i motsetning til USA. Med vidt forskjellige landområder og tilhørende ressurser i USA hadde det vært kaos der også med et politisk ingenmannsland slik situasjonen er i EU/eurosonen. Man vil gjerne at EU skal være en stor stat, men man ønsker samtidig ikke å ta uforbeholdent ansvar for hver enkelt delstat når det går dårlig. Man ender opp med å peke finger istedenfor å være behjelpelig; dette er ikke forenelig nasjonale demokratier og folkeopinionen som følger. Befolkningen i de respektive medlemslandene går rundt og ugleser hverandre. Som Nigel Farage var inne på allerede i 2010, så kan voldelig nasjonalisme være like rundt hjørnet. Vi har vel egentlig allerede sett tendenser. Så er det videre slik at land blir pålagt kunstige restriksjoner i produksjon og eksport av egne varer, fordi det skal balanseres med andre medlemsland. Det roter ytterligere med helsa til eksportnæringen, og f.eks i Hellas har dette fått store konsekvenser for olivenolje-industrien. De får ikke lov til å eksportere slik de ønsker, dit de ønsker. De skal eksportere via Italia for slikk og ingenting tilbake, mens italienerne tydeligvis voldtar oljen før de eksporterer den videre til en langt høyere pris (for mindre ren olivenolje!), og de står i dette tilfellet igjen med profitten. Olivenolje-produksjonen i Hellas har dessuten gått kraftig ned siden 2000, og det er det absolutt ingen grunn til at den skal gjøre, i en verden som har falt pladask for olivenolje. Olivenolje i Norge er ekstremt overpriset, og svært mye er av fantastisk dårlig kvalitet (en skandale i seg selv). Likevel kjøper vi det over en lav sko, fordi vi har ikke peiling, olje som grekerne selv aldri ville hatt i seg (der får du knallgod og billig olivenolje i dagligvarebutikken). Tenk deg hvilken butikk dette ville vært for et Hellas med gammel valuta! Men dette får de i praksis ikke lov til å utnytte. Resultatet? Stadig økende nasjonalgjeld for å holde en syk økonomi kunstig i live, fram til bristepunktet. Gresk nasjonalgjeld har økt noe ekstremt de siste tiårene, med en ganske klar begynnelse akkurat da Hellas ble medlem i EU (så det er ikke euroen alene som er årsak til problemene). Utover det så er det bare så se på hvor godt europrosjektet fungerer. Euroen blir innført, og ikke lenge etter er det fullstendig kaos i store deler av området. Irrelevant korrelasjon eller (iallfall delvis) årsakssammenheng? Det får du avgjøre selv. Som direkte svar på spørsmålet kan jeg da foreslå samtlige av middelhavslandene; de typiske turistlandene, som nok helst ville hatt en svakere valuta og mer egenkontroll over eksportnæring. Med forbehold, for jeg kjenner ikke hver deres historie i detalj. Endret 24. januar 2015 av Imsvale 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Godt svar. Jeg er helt enig angående euroen, men felles valuta er ikke nødvendig for å være med i EU. Jeg er ikke helt sikker på hva du sier angående Hellas. Allerede i 2000 var gjelden høyere enn BNP, de strukturelle problemene er velkjente, og det er regnskapsjukset også. Hellas var i store problemer med eller uten EU, med drakme eller euro. Problemer med gresk olivenolje har jeg faktisk aldri hørt om før. I følge denne rapporten - ENGLISH_POLICY_GREECE 2012_OK.pdf - har produksjonen vært ganske stabil. Denne oversikten går frem til 2010, og nivået er da litt lavere enn i 2000. Ikke i nærheten av 50 % lavere. Nedgangen skjedde under finanskrisen, men nivået har vært stabilt etter dette. En eventuell kollaps må ha skjedd senere. I følge siden med det fantastiske navnet Olive Oil Times skjedde dette i 2013, og årsaken var til dels dårlig vær men hovedsakelig et spesielt stort problem med Olivenfluer. Om dette stemmer kan vi neppe skylde på Italia eller andre EU-land, men det er som sagt første gangen jeg hører om dette. Endret 24. januar 2015 av Sheasy Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Så hvorfor bestemmer politikere over deg??Fordi de er villige til å bruke vold mot alle som ikke adlyder, samt at de har mer/bedre våpen til rådighet. Får du ikke hva du fortjener?Nei, jeg fortjener å leve i fred og frihet, men det får jeg ikke. Hvordan kan du fortjene?Hvordan kan en slave fortjene å leve i frihet? Hva fortjener du egentlig?Leve i fred og frihet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Fordi de er villige til å bruke vold mot alle som ikke adlyder, samt at de har mer/bedre våpen til rådighet. Det vil alltid være noen som har mer/bedre våpen til rådighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå