Gå til innhold

Aeotec MultiSensor


Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Jeg har 2 spørsmål ang. disse enhetene:

 

1. En av 5 enheter hos meg har den siste uken rapportert helt tullete verdier, fra 45 til 5 grader mens det er 1-3 grader. 1000 lux når det er mørkt ute osv.

 

Den står tørt og fint på terrassen med konstant strøm. Først mistenkte jeg forstyrrelser fra varmepumpen men en annen enhet oppfører seg som forventet. Dessuten har den jo fungert siden påske.

 

Benytter siste versjon av Homeseer 3.

 

Noen som har opplevd noe lignende? Eller har tips om hva jeg bør gjøre?

 

+

 

2. Events til mulisensoren.

 

Vil gjerne ta i bruk både bevegelsessensoren samt luxmåleren, har noen events som kan gjenbrukes?

 

F.eks. på badet skru av etter x min. uten bevegelse, ved inngangen skru på ved bevegelse hvis det er under x lux osv.

 

Håper at jeg kan spare litt tid. :-)

 

Det er denne enheten jeg mener:

 

 

http://aeotec.com/z-wave-sensor

 

z-wave-motion-sensor.jpg

 

 

 

aeon-labs-multisensor.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det ser jeg også, det begynte rett etter nyttår uten at jeg hadde gjort noe med hverken HomeSeer 3, plugin'en eller Z-wave-nettverket. Jeg holder på å skrive en epost til AeoTech, jeg skal poste svaret når jeg får det.

 

2. Ja, det er forholdsvis enkelt med bevegelse:

0i5K2.jpg

 

Hemmeligheten er "Remove delayed actions for..." før du gjør noe mer, ellers går lyset av uansett om det er bevegelse eller ei etter X minutter.

 

 

Utelyssensoren er den som gir merkelige Lux-verdier, så den måtte jeg sette opp fra 50 Lux til 500 Lux. Jeg har en virtuell device i HS som heter Lyssensor. Når den er på skrus utelyset på, og tilsvarende av.

 

x1vys.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk Moskus, jeg lånte også denne.

 

Men, min gamle mor likte ikke at lyset gikk når hun var på do.

 

2 minutter hadde jeg som delay tid, event akkurat slik du viste det.

 

Sjekket polling og det var på 1 minutt.

 

For testens del og min tålmodighet fungerer ikke 30 sekunder heller. Først etter et lenger tannpuss kom lyset på igjen. 3-4 minutter kanskje...

 

Lurer derfor på om noen vet om det er en minste tid før den kan brukes på nytt?

 

Har strøm konstant.

Lenke til kommentar

Uhm... bevegelsessensorer skal ikke behøve poll. Det er jo poenget med dem. De skal trigges instantant.

 

... og to minutter er altfor kort, skulle jeg mene. Jeg vet ikke om noen damer uansett alder som klarer seg med to minutter. Vi har 15 minutter på do, uansett tid på døgnet.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Jeg gav meg ikke, byttet plass på 2 multisensorene uten at det hjalp.

 

Slettet tmp. og lux som viste feil, kjørte rescan og de kom opp med riktige tall.

 

Pussig, gi beskjed når du får svar Moskus.

 

+

 

Mener jeg googlet meg frem til 180 sekunder som min. tid for motion.

Lenke til kommentar

Mener jeg googlet meg frem til 180 sekunder som min. tid for motion.

 

OK, jeg fant innstillingen hvor dette kan endres, under Z-Wave og under Settings.

 

Men dette står i oransje:

 

 

Error: The device Root Gang Aeon Labs On/Off Sensor Node 24 is not a normally listening node, and an attempt to communicate with it has failed. To use the functions on this page, please make sure the device is awake and ready to receive a command prior to selecting the function buttons below.

 

Hvordan får jeg bort denne feilmeldingen - vet du det? Er kun på den ene.

 

Takk.

Lenke til kommentar

 

Snakker vi om samme sak her Moskus?

 

Enheten er inkludert og en del av nettverket mitt, må jeg "adde" den igjen? Da må den vel være i nærheten USB-sticken som normalt...

 

Grå hår!

En annen måte å gjøre det på er å koble fra strømmen og koble den på igjen. Da skal den holde seg våken i 10 minutter.

Lenke til kommentar

Snakker vi om samme sak her Moskus?

 

Enheten er inkludert og en del av nettverket mitt, må jeg "adde" den igjen? Da må den vel være i nærheten USB-sticken som normalt...

 

Grå hår!

Nei. Bare trykk tre ganger veldig raskt på knappen, eller ta strømmen som _iblis_ sier.

 

Hvis den ikke reagerer kan det være et tegn på at batteriene begynner å bli tomme, hvis du har batteridrift.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har satt den på fast strøm i går kveld så nå får vi se.

 

Ja, jeg fikk svar. De mente at batterieffektiviteten ikke var høy nok når det var kaldt ute.

 

 

 

EDIT: Svarte pokker! Jeg mistet sensoren i går før jeg satte inn strømledningen. Jeg håpet den overlevde, og tilsynelatende gjorde den det. Men den registrerer ikke Lux, RH eller temperatur lenger, kun bevegelse.

 

Javel, får bestille en ny. :(

 

 

EDIT 2: Der begynte den å fungere. Av seg selv.

... jaja, da har jeg en ekstra.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...