Gå til innhold

Folk som skal svare og fortelle deg om ting du ikke spør om


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Ja det gjelder en bunke folk her på forumet.

 

Jeg kan spørre om hjelp eller tips til noe for eks en post jeg nylig laget der jeg spurte om vitaminer og mineraler og om noen kunne anbefale meg et produkt siden jeg er ganske sikker på at det er noen av de stoffene jeg får ellers lite av og at endringer av kostholdet er vanskelig siden jeg har lite lyst er litt lat

Hva får jeg som svar ?

 

Dra til legen

og endre kosthold

 

og av en annen

 

"Om du sitter mye stille gjør noe med deg og"

 

 

Jeg kjenner at jeg begynner og bli irritert når folk skal svare på en tråd

og svarer alt annet en det du spurte om. Og dette skjer ofte,det skjer mye og hele tiden.

 

Ting jeg ofte ser: "Jeg trenger en ny pc og har maks 8000 kr og bruke, har dere noen tips?"

 

svar: Ja her har du en flott pc til 9500 kr.

 

Hvorfor gjør folk dette ? Det er koselig at du vil hjelpe men når en person spesifiserer et budsjett eller en grunn til at ting skal være sånn og sånn så kommer folk og sier det stikk motsatte eller foreslår ting som ikke er aktuelt i det hele tatt ?

 

Eks: "Jeg er litt ensom og har litt problemer med og få kontakt med andre personer og er ikke spesielt glad i og dra på by`n, hva kan jeg gjøre?"

 

Svar: Du kan dra på by`n eller cafè...

 

 

Whyyyyy??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det er ikke alltid svaret du ønsker finnes.

Jeg ser den, men her tenker jeg på der hvor svarene du ønsker faktisk finnes.

 

Og spesielt der hvor folk spør om hjelp til kjøp og salg av div ting hvor folk setter et budsjett på for eks 8000 kr og massevis av svar under linker til produkter som koster mer,. Om man har budsjett på 8000 kr så må du linke noe som koster det eller mindre, dette skjer utrolig ofte og ser det minst 2-3 ganger om dagen om jeg er mye innom her

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Fordi det er ikke alltid svaret du ønsker finnes.

Jeg ser den, men her tenker jeg på der hvor svarene du ønsker faktisk finnes.

 

Og spesielt der hvor folk spør om hjelp til kjøp og salg av div ting hvor folk setter et budsjett på for eks 8000 kr og massevis av svar under linker til produkter som koster mer,. Om man har budsjett på 8000 kr så må du linke noe som koster det eller mindre, dette skjer utrolig ofte og ser det minst 2-3 ganger om dagen om jeg er mye innom her

 

 

Det ser ikke jeg, jeg ser masse krav om både spesifikasjoner og pris som ikke rimer. De vil ha både i pose og sekk..

Lenke til kommentar

Når det kommer til budsjett, så har man ofte tilfeller hvor budsjettet ikke er absolutt, da er det ofte ettertrykkelig spesifisert. Det henger mer sammen med at folk gjerne setter "dumme" grenser i forhold til hva de vil ha. Å gå over budsjettet er teit, men i noen tilfeller kan man velge å følge budsjettet eller det som ønskes.

 

Jeg synes ikke det er et så alt for stort problem, og synes at dersom TS skal være en diktator som styrer rammene for svarene i tråden så blir det mye verre. F.eks dersom TS poster en eller annen morsom video og man har kun lov til å være enig.

Lenke til kommentar

"Dra til legen" får du fordi du stiller spørsmål kun legen din kan svare på. Vil du ikke ha dette svaret, så kan du la være å still spørsmålet. Vi kan ikke vite hvilke vitaminer du får for lite av. Ikke kan vi vurdere kostholdet ditt, heller. Begge disse trenger man en blodprøve eller to for å finne ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når noen spør om A, og A ikke er den beste idèen, og TS har uttalt seg på en slik måte at andre alternativer ikke virker usannsynlige så ønsker folk selvsagt å foreslå B. Fordi det finnes bedre alternativ til A, eller at problemstilling A er vanskelig å løse for et forum.

 

Det er mange grunner til at folk svarer litt utenfor det som direkte blir spurt om, og ofte kommer det bedre løsninger ut av det.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...