ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei da jeg bygde pcen i signaturen min fant jeg ut en rar ting, skjermkortet mitt er evga gtx 970 sc acx 2.0 Det kommer en slags rar lyd som minner om coil whine når den stresses. Så spørsmålet er om jeg kan fikse dette eller sjekke om det er gpuen, og om garantien dekker coil whine, eller om jeg må bruke angrefristen. Mvh Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Er det en mulighet at det er pau'en? For tok ut gpuen og hører fortsatt en svak coil whine. Det er ikke viftene, det er sjekket Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Om du mener PSU når du skriver "Pau'en" så ja. Det er mulig å få coil whine i omtrent alt som har spoler i seg. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 ^^^ Hehe ja. Men det er ikke psuen tror jeg for satte kortet inn igjen, og det kommer fra kortet, men kan det hende at pauen kan ha skylden til at gpuen lager whine? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Ingen som kan hjelpe mtp) warranty, et annet kort, løsning etc? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Ikke noe du kan gjøre dessverre.. Jeg ordet meg RMA ved Coil whine hos komplett, men så er det blitt bestilt for noen tusen på den kontoen. Vært kunde lenge osv (Fars konto den gang før jeg lagde egen) Orker du å kjøre Firestrike med Max oc du får stabilt? Blir å sende 980 inn til rma og skaffe meg 2stk 970. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) ^^ Hehe kan sikkert prøve oc, men kortet clocker automatisk til 1506mhz når jeg gjorde en test i dag, dette syntes jeg var underlig, siden boksen sier 1336 etc. Men ja hvis firestrike er gratis så. Og er litt noobie er rma retur eller garanti? For hentet delene i går så har både og Endret 8. januar 2015 av ExpensiveGameFinder Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 ^^ Hehe kan sikkert prøve oc, men kortet clocker automatisk til 1506mhz når jeg gjorde en test i dag, dette syntes jeg var underlig, siden boksen sier 1336 etc. Men jeg hvis firestrike er gratis så. Og er litt noobie er rma retur eller garanti? For hentet delene i går Du kan sende kortet tilbake på 45dagers åpent retur hos kompeltt, eller 14andre andre steder. Er gratis. Om du kjørte Heaven eller Valley benchmark så sier de feil. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Ok er 14 hos non, men spørMålet er da om det går ann å sende inn på garanti å få sendt tilbake ny eller om jeg må bruke min angrerett. Og hvis jeg bruker angrerett kan jeg bare sende inn kortet, eller må jeg sende inn alt inkl alle de andre komponentene også? Kortet var ikke i noen pakke. Ja kan kjøre test i morgen antakelig hvis du linker downloaden, da får jeg testet meg på oc, også Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Coilwhine dekkes ikke av garanti, det er ingen feil med kortet i den forstand, det er kanskje irriterende, men det er ingen feil/defekt på kortet. Bruk angre retten. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 ^^ Ok, blir vell det da, anngående embalasje må alt være med? Tok vare på alt. Og må jeg sende inn alt jeg bestilte på det orderet eller holder det med gpuen? Og hvilket annet 970 anbefaler dere? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Asus sin Strix modell Men regm med å sitte uten skjermkort noen uker, forvent,1mnd @) 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Ok tolker det på deg at jeg ikke trenger å sende inn resten av pcen, får ikke uansett tid til å sende det inn før etter helgen, det har da gått 9 dager siden jeg bestilte på mandag og 5 dager siden jeg fikk varen. Vell skal prøve og gi deg tallene dine i morra prøve å limite med gsync og se om det hjelper. Kunne du sendt link til den gpu testen? Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Uansett gamet på en laptop med hd46** series fra ati fra 2009 så det blir nok upgrade uansett med integrert graphics Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Har man Coil Whine på et skjermkort i den pcen får man trolig på nytt Coil Whine selv om man får et annet skjermkort så lenge det er i samme serie. Selvsagt er PCB'en på skjermkortet helt annerledes og Mosfets / Caps etc har en annen implementasjon så kan det være at du slipper unna ,men ofte er Coil Whinen forårsaket av kombinasjonen skjermkort + psu. Anbefaler derfor å teste med en annen psu for å se om det hjelper. 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Men jeg har ikke rilgang på amnem pau dør i morra og det er en cx600 tror du det går greit? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 (endret) Spell check og ja det går greit. Endret 9. januar 2015 av meg0709 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Du trenger kun å sende inn den ene delen. ikke hele riggen 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Ok takk Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Men burde jeg sende inn til evga som de "anbefaler" eller netonnet? Og christian: Fikk stable 1436 mhz med +5 på core voltage før min fps begynte å minke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå