Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date eksen til en venninne

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg trenger hjelp! Har en venninne jeg føler overdriver ekstremt mye. Jeg har noe på gang med en fyr, som hun var sammen med en fyr på barneskolen (ca. 6 år siden). Men hun klikker på meg hver gang jeg er med han, og overdramatiserer hele greiene. Det kan da umulig ha vært så seriøst på barneskolen? De møttes bare noen få ganger også. I tillegg har hun kjæreste nå, og dette har hun hatt i flere år, så hun kan jo ikke ha følelser for han lenger heller. Så jeg lurte bare på hva dere synes om dette? Er det virkelig ikke lov å date en venninnes eks når det var så useriøst? Forstår virkelig ikke hvorfor hun reagerer på den måten som hun gjør!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare spørre hun personlig? Det er bare hun som vet hvorfor hun oppfører seg slik. En gjetting, kanskje hun fortsatt liker han? Eller hun vil ikke se deg med han, fordi han var hennes fortid og vil ikke at du skal påminne henne om han? Hun liker begge? Du må nok bare spørre hun og snakke med hun privat. Ingen her vet mer enn deg om det.

Endret av PotetgullChips
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare spørre hun personlig? Det er bare hun som vet hvorfor hun oppfører seg slik.

En gjetting, kanskje hun fortsatt liker han? Du må nok bare spørre hun og snakke med hun privat.

Ingen her vet mer enn deg om det.

Men hun har hatt kjæreste i flere år, og det virker som det er veldig seriøst, så jeg forstår ikke hvordan hun fortsatt kan like han..

Endret av 123lol123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hun har hatt kjæreste i flere år, og det virker som det er veldig seriøst, så jeg forstår ikkje hvordan hun fortsatt kan like han..

Da må du jo snakke med hun, kanskje hun også vil snakke med deg, men venter på at du skal starte selve samtalen? Ingen av oss her vet mer enn deg om det, og hun vet mest. Du kan jo starte med å si at du virkelig må snakke med hun om det, så finner dere ut av det. Si direkte til henne hvorfor du vil date han, og hva du ser i han. Deretter kan du for eksempel spørre henne hva hun ser i sin nåværende kjæreste, så kanskje dere ser de samme tingene/egenskapene/verdiene? Det beste hadde vært om alle dere møttes, men først må du og henne snakke sammen og åpne dere opp for hverandre. Det høres nemlig ut som dere er i en fase hvor dere ikke forstår hverandre, på grunn av en kanskje merkelig fortid? Dere må forstå hverandre, er det ikke derfor hun er venninnen din, dere skal støtte hverandre uansett hvor mange fyrer som kommer og går? Fortell henne absolutt alt du føler du vil si til henne, og absolutt alt du liker ved eksen hennes. Så spør du henne på en pen måte hvorfor hun oppfører seg slik som hun gjør. Og husk å oppføre deg som venninnen hun kjenner, husk at dere skal være der for hverandre uansett hva.

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
Lenke til kommentar

Da må du jo snakke med hun, kanskje hun også vil snakke med deg, men venter på at du skal starte selve samtalen? Ingen av oss her vet mer enn deg om det, og hun vet mest. Du kan jo starte med å si at du virkelig må snakke med hun om det, så finner dere ut av det. Si direkte til henne hvorfor du vil date han, og hva du ser i han. Deretter kan du for eksempel spørre henne hva hun ser i sin nåværende kjæreste, så kanskje dere ser de samme tingene/egenskapene/verdiene? Det beste hadde vært om alle dere møttes, men først må du og henne snakke sammen og åpne dere opp for hverandre. Det høres nemlig ut som dere er i en fase hvor dere ikke forstår hverandre, på grunn av en kanskje merkelig fortid? Dere må forstå hverandre, er det ikke derfor hun er venninnen din, dere skal støtte hverandre uansett hvor mange fyrer som kommer og går? Fortell henne absolutt alt du føler du vil si til henne, og absolutt alt du liker ved eksen hennes. Så spør du henne på en pen måte hvorfor hun oppfører seg slik som hun gjør. Og husk å oppføre deg som venninnen hun kjenner, husk at dere skal være der for hverandre uansett hva.

Ser hva du mener... Skal snakke med henne neste gang det blir nevnt og få klarhet i det!

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

fordi hun synes "eksen" fra barneskolen er kjekkere enn sin nåværende kjæreste og gjør alt hun kan for å hindre at noen av venninnene sine får kjærester som er kjekkere enn sin egen. Måten damer tenker på..... "se hva jeg har" osv.....

Men seriøst, kjør på.... barneskolen? hallo! jeg hadde dame på barneskolen jeg også, kjøpte hjertesmykker til hverandre og holdt i hånda... det var det.... ingen kan ta noe sånt seriøst....

• Liker 2
Lenke til kommentar

1. Barneskolen

2. Har kjæreste

Vel, de var sammen på BARNEskolen. Det oser ikke akkurat av seriøsitet. Mulig at hun føler et eller annet for ham, men hun er sammen med noen andre og det er kanskje mer minnet om hvordan det var enn noe annet. Man forandrer seg litt etterhvert som man vokser opp...

Hun har kjæreste som hun har hatt i flere år. Det virker som hun har noen "tenk om" tanker om hva som ville skjedd om hun hadde vært sammen med han andre, men hun har uansett vært i et forhold lenge...

Du KAN velge å prate med henne, men synes ikke det er noe å bekymre seg for. Kjør på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...