Rampage Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Nå er de fleste pakkene blitt pakket opp og julematen spist opp, men det er fortsatt mulighet til å få seg noe snacks til neste år: I anledningen PlayStations 20-års jubileum har Sony sponset en PS4 20th Anniversary Edition som premie til Årets Bruker på diskusjon.no for 2014. En fantastisk mulighet til å heve fram de brukerne på forumet som har bidratt positivt på forumet og vært ressurser for andre. Samtidig så er det en kjempemulighet til å gi de en liten påskjønnelse for arbeidet de har gjort. Vinneren av Årets Bruker 2014 får en PS4 og årsmedlemskap i TEK Ekstra: I tillegg vil vi la brukerne stemme på deres favoritt til årets bruker, som også vil få årsmedlemskap av TEK Ekstra og muligens en liten premie til. Årets Bruker og Forumfavoritten 2014: Nominasjoner Vi ønsker at dere brukerne selv nominerer brukere dere fortjener tittelen Årets Bruker 2014 og vi har satt opp noen kriterier dere kan ta hensyn til når dere foreslår en kandidat. Vi ønsker at brukerne som blir nominert har bidratt positivt på forumet gjennom noen av disse kriteriene: Bidratt til en god atmosfære på forumet Har vært en ressurs for andre brukere gjennom direkte hjelp eller informasjon når de trenger hjelp Kvalitetsbidrag i debatter På eget initativ oppretter og vedlikeholder tråder som er ressurser for andre brukere på forumet Vi vil opprette en nominasjonstråd hvor dere kan poste deres kandidater og argumentasjon for hvorfor de fortjener det (gjerne med linker til aktuelle bidrag vi bør vurdere). Nominasjonsprosessen varer fram til 11. januar 2015 Valg av Årets Bruker og Forumfavoritten 2014 Årets bruker 2014 vil bli valgt av en jury som kommer til å bli valgt under nominasjonstiden. I tillegg vil vi ha en generell avstemming for Forumfavoritten. Det vil da fra 12. januar til 18. januar være mulig å stemme på sin favoritt fra nominasjonslisten samtidig som at juryen får tid til å bli enige om hvem de mener fortjener årets tittel. For mer informasjon om PS4 sitt jubileum kan dere blant annet se på følgende features som Gamer.no har hatt om saken: De viktigste spillene i PlayStations historie Historien om PlayStation Hva synes dere om opplegget og hvem mener dere fortjener årets bruker? Nominasjonstråden finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1643764 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg EskeRahn Skrevet 27. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 27. desember 2014 Ideen er umiddelbart god med at hædre den/de der gør en særlig indsats. Mens Nokias mobil division levede var der på deres betalabs forum (som jeg var moderator på) en analog idé, hvor man udpegede "contributor of the month". Men da Diskusjon.no spænder så bredt som den gør, synes jeg det er svært at gøre det samme her med fornuft. Jeg kan sagtens forestille mig en bruger der laver en helt masse godt inden for et 'hjørne', men som aldrig ses af de der ikke kommer i det hjørne, og som derfor nok fortjener hæder, men aldrig vil få mange stemmer. Omvendt vil vi der kun bevæger os i en begrænset del af forum, ikke stemme på de der tilfældigvis ikke er så aktive i lige det hjørne, uanset hvor stort et stykke arbejde de måtte have lagt i resten. (Hvis jeg fx forvilder mig ind i området med Sport eller Motor er det grundet en fejl...) Flere af de der allerede nu er blevet foreslået nominerede er nogle jeg i hvert fald ikke har bidt mærke i. Formentligt fordi jeg næsten udelukkende er interesseret i den tekniske del af foto-hjørnet af tek.no (teknik-del af det slagtede akam) Så jeg vil foreslå at man i stedet hædrede én for hver af de 14 underkategorier i venstrebåndet. Det behøvede jo slet ikke at være så fin en premie, bare fx en æske sjokolade, en t-shirt eller noget i den stil. Det er hæderen, ikke præmien, det drejer sig om. Og marker på profil (analogt med fx "Moderator" tag) at vedkommende har fået denne hæder. HVIS der så er én af de nominerede der går igen med bred støtte i mange af de 14 grene, ja så I jo overveje at give vedkommende en særlig hæder for det. PS - måske kun 13 af de 14, "off topic" er måske lidt mærkelig at præmiere i. 11 Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 PPS Et forslag mere: Hvad med at trække lod om fx fem eller ti ekstra-medlemskaber blandt de der nominerer/stemmer? Udgiften for jer er begrænset til potentiel manglende indtægt, men det vil måske kunne motivere brugerne til at deltage. 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 En ting jeg reagerer på, hvorfor gir dere plusser på folk som nominerer uten å nominere selv. Ser at 2 brukere er blitt plusset 9 ganger der en bruker er blitt nominert 2 ganger. Gidd å nominer hvis dere liker at en person har blitt nominert. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 En ting jeg reagerer på, hvorfor gir dere plusser på folk som nominerer uten å nominere selv. Ser at 2 brukere er blitt plusset 9 ganger der en bruker er blitt nominert 2 ganger. Gidd å nominer hvis dere liker at en person har blitt nominert. Plusser er vel bare en tilkendegivelse af at de er enige i nomineringen, uden at de synes de har yderlige grunde at tilføje? 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg regner med det er greit å late som om man ikke forsto at det er én nominasjon per pers. Krikkert for høyt faglig nivå. Imlekk for sine bidrag i religion, filosofi og livssyn. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1638543 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1639087 Felles for begge brukerne er at de bidrar innenfor temaer som lett mister kvalitet uten spesielt engasjerte brukere. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg regner med det er greit å late som om man ikke forsto at det er én nominasjon per pers. Det er helt uproblematisk å nominere flere eller at samme person blir nominert flere ganger av ulike. Først og fremst fordi at hvis flere brukere forklarer hvorfor nettopp de mener at brukeren fortjener en nominasjon og enda bedre gir eksempler på bidrag. Så gir det juryen som skal velge vinneren et bedre utgangspunkt for å få et helhetlig bilde av hvordan brukeren blir oppfattet av flere på forumet. Så håper jeg at man unngår x antall nominasjoner på en setning som egentlig ikke sier så mye. 3 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Går ut fra at moderatorer/veiledere og andre også kan stemmes frem som mottagere av heder og ære? Vet at det i en del konkurranser oppgis at "Ansatte og deres familie kan ikke delta" - Men siden det er vi, brukerne som foreslår og etter hvert stemmer frem så bør vel det gå bra å ikke ekskludere noen? Hvis affilierte medlemmer også skal kunne foreslås, bør juryen også bestå av vanlige medlemmer. Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Går ut fra at moderatorer/veiledere og andre også kan stemmes frem som mottagere av heder og ære? Vet at det i en del konkurranser oppgis at "Ansatte og deres familie kan ikke delta" - Men siden det er vi, brukerne som foreslår og etter hvert stemmer frem så bør vel det gå bra å ikke ekskludere noen? Hvis affilierte medlemmer også skal kunne foreslås, bør juryen også bestå av vanlige medlemmer. Jeg er enig med dig I det omfang vi taler frivillige moderatorer. Men de der er decideret ansatte, må man jo forvente er behjælpelige i forum -det er vel det de mere eller mindre får deres løn for- så det ville ikke være rimeligt at hædre dem på linie med ikke lønnede. Så skulle det være en særlig kategori/konkurrence udelukkende blandt ansatte. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg vil jo ikke noen så vondt at jeg nominerer dem til å vinne et Ekstra abonnement... 3 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Er det antall nominasjoner som avgjør "vinneren"? Hvis ikke er det vel ikke nødvendig å nominere de samme mange ganger? 2 Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Er det antall nominasjoner som avgjør "vinneren"? Hvis ikke er det vel ikke nødvendig å nominere de samme mange ganger? Enig, medmindre det er med en anden/supplerende begrundelse. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Tidligere år har man gått igjennom en nominasjonsrunde for så å ta avstemning etterpå. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Vil dette føre til en avstemningstråd eller vil man legge sammen antall nominasjoner og antall "+" per nominasjon? EDIT: Så ikke innlegget rett over meg. Komisk hehe. Endret 31. desember 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Tidligere år har det vært egne avstemningstråder hvor tellingen starter med blanke ark så regner med det blir likt denne gangen. Lenke til kommentar
samco Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Typisk Norsk ingen andreskal få noe 1 Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Typisk Norsk ingen andreskal få noe Er der en eneste af komentarerne ovenfor der understøtter dette udsagn, eller hvor kom det fra? Vel det eneste indlæg der har sat spørgsmåltegn ved konkurrncen er mit inlæg, der foreslår at man hellere deler det op i mindre konkurrencer pr område, og det ville sådan set give flere ikke færre vindere (og jeg er som det nok kan gættes ikke norsk men dansk) Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Typisk Norsk ingen andreskal få noe Er der en eneste af komentarerne ovenfor der understøtter dette udsagn, eller hvor kom det fra? Vel det eneste indlæg der har sat spørgsmåltegn ved konkurrncen er mit inlæg, der foreslår at man hellere deler det op i mindre konkurrencer pr område, og det ville sådan set give flere ikke færre vindere (og jeg er som det nok kan gættes ikke norsk men dansk) Tenker du her på en for politikk, seksualitet osv.? Det vil jeg i så fall være enig med deg i. Det er så mange ulike forum her at det beste ville vært og delt det opp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå