Gå til innhold

Hjelp til ny tv - ASAP

Anbefalte innlegg

Trenger ny tv umiddelbart, men egentlig kun interessert i Samsung, siden jeg har flere Samsung nettbrett i huset som kan kobles til.

Pris rundt max 6000,-.

Sett for meg disse foreløpig:

https://www.komplett.no/samsung-50-led-smart-tv-ue50h5505/813630#!tab:extra

http://www.siba.no/tv-lyd-bilde/tv/smart-tv/samsung-ue55h6204akxxe-118734

dette er tven jeg hadde som gikk ad dundas: http://www.samsung.com/no/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46F6475SBXXE

Noen som kan anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der jeg var...og ble anbefalt ikke å kjøpe grunnet for lav hz

Okei. litt synd at du er låst til Samsung. Begrenser utvalget en del.

Er som vanlig uenig angående hz. Men den er vel ikke den aller beste til spilling.

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Det er ingen konsoller som støtter mer enn 60 Hz. Og i praksis av reelle bilder så er det enda lavere...

Så å se på hvor mange Hertz det er, vel det er håpløst og unødvendig. Ettersom det sier så fantastisk lite om hvor rask TVen er. Og er et sammensarium av forskjellige definisjoner og typer "Hertz" de forskjelloge produsentene snakker om.

200Hz, 100Hz, 1000Hz, 60000Hz. Bare pur bullshit. Noen snakker om hvor raskt bakgrunnsbelyset blinker, andre viser det samme bildet flere ganger, andre kalkulerer hva slags bilde den TROR kommer neste, og noen slår sammen flere teknikker og mener det gir et gitt antall Hz.

Teknikkene har sine styrker og svakheter. Noe er mer egnet for spilling, mens andre er treige som fy. Og hvor raskt den faktisk klarer dette sier frekvensen ingenting om.

Uansett. Det er hovedsakelig bare tester som kan si noe om hva som egner seg.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er som vanlig uenig angående hz. Men den er vel ikke den aller beste til spilling.

6 serien til Siba har 200 Hz, så den burde vel gå...

Ikke helt låst til Samsung. Men siden jeg har flere nettbrett fra Samsung med de tilkoblingsmuligheter enn da har... Skulle det finnes andre merker som kan tilby det samme så...

Lenke til kommentar

Ikke helt låst til Samsung. Men siden jeg har flere nettbrett fra Samsung med de tilkoblingsmuligheter enn da har... Skulle det finnes andre merker som kan tilby det samme så...

Jeg vet ikke akkurat hvilke tilkoblingsmuligheter du sikter til. Men jeg trodde de fleste smart systemene var i stand til å kobles mot andriod enheter.

Lenke til kommentar

Det er ingen konsoller som støtter mer enn 60 Hz. Og i praksis av reelle bilder så er det enda lavere...

Så å se på hvor mange Hertz det er, vel det er håpløst og unødvendig. Ettersom det sier så fantastisk lite om hvor rask TVen er. Og er et sammensarium av forskjellige definisjoner og typer "Hertz" de forskjelloge produsentene snakker om.

Dette området har jeg 0 peiling på egentlig. Men nå en selger på HIFI (som burde faget, men som og skal selge) - så hører en jo på dem. Skal jo i utgangspunktet inneha gode kunnskaper. Men kan andre her inne motbevise dette så....at 100 Hz vil fungere utmerket til konsoll...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke akkurat hvilke tilkoblingsmuligheter du sikter til. Men jeg trodde de fleste smart systemene var i stand til å kobles mot andriod enheter.

Wifi Direct, Allshare, Anynet feks,...mulig andre tver og kan tilby - men må vel da laste ned app

Lenke til kommentar

Dette området har jeg 0 peiling på egentlig. Men nå en selger på HIFI (som burde faget, men som og skal selge) - så hører en jo på dem. Skal jo i utgangspunktet inneha gode kunnskaper. Men kan andre her inne motbevise dette så....at 100 Hz vil fungere utmerket til konsoll...
Så klart. Nå vil jeg påstå at det skjer en del ganger at de ikke innehar nok nødvendig kunnskap, og at også de sitter på en del feilaktige opplysninger. Men det kan også være fordi den reelle problemstillingen er såpass komplisert at du uansett ikke hadde forstått det. En slik forenkling kan da raskt bli missforstått at man bør se på TVer med f.eks høyest frekvens og kun fokusere på over f.eks 200Hz.

Det kan være en viss sannnhet der, men greit å vite at man ikke bør fokusere for mye på det. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nei.

Det er ikke vits i å skaffe seg noe med 4k, HDMI standardenden bruker klarer ikke å dra mer en 30hz på 4k afaik.

Hvis det går med andre merker er kanskje denne et alternativ? http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/tv/LC50LE761EN/sharp-50-3d-smart-led-tv-lc-50le761e

Hvis det bare er Samsung som gjelder er vel denne grei: https://www.komplett.no/samsung-46-led-smart-tv-ue46h6204/821483?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

Jeg har nå skaffet ny TV til begge foreldrene mine, å finne ut reell hz er noe slit, begge jeg har linket til har 100 ekte hz, som burde gå bra. Input lag er enda vanskligere å finne fram - så det vet jeg desverre ikke noe om, jeg har hørt at Sony er ganske gode på det.

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Forøvrig kan det nevnes at jeg ble varmt anbefalet denne: https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/samsung-ue48h6675/

Litt høyere i pris, men...

Dette er godt forslag til prisen synes jeg, spesielt siden du fortsatt ønsker Samsung. Denne er en god del bedre enn de to andre du fant først. Skal være den beste av 6serie modellene prestasjonsmessig. Mer hz + microdimming.

Fant en test av 6700 som er omtrent samme TV.

https://www.avforums.com/review/samsung-h6700-ue-40-48-55-h6700-tv-review.10496

Endret av BigBadAde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...