AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei. Jeg og min eks-kjæreste er gode venner. Vi var sammen i litt over 4 år, og det er ca 3-4 år siden det ble slutt. Det var jeg som gjorde det slutt, men i ettertid har jeg angret. Eksen min fikk seg dame for litt over to år siden. Hun likte ikke at vi hadde kontakt, og derfor mistet vi mye av kontakten. Jeg savnet han veldig da jeg anser han som en av mine beste venner. Og dum som jeg var, spurte jeg han om det var noen sjans for oss igjen. Da kuttet han kontakten helt. Det ble slutt mellom han og kjæresten for ett år siden, og på denne tiden ble vi gode venner igjen. Jeg hadde fremdeles følelser for han, og hadde i starten et håp om at det kunne bli oss igjen. Men han ønsket ikke noe mer, og vi forble venner. Nå har han og kjæresten/eksen blitt sammen igjen. Vi har nå minimalt kontakt igjen, men han sier at hun sier det er greit at vi er venner. Hun vil gjerne møte meg også og inkluderes i vennskapet vårt.. Jeg har kommet meg sånn noenlunde over han, og har begynt å treffe andre. Men jeg kjente at det stakk litt når jeg hørte at dem hadde funnet tilbake igjen. Er ikke sånn at jeg tenker mye på han lengre, men skal innrømme at jeg antageligvis ville sagt ja, om han kom til meg og sa at han ønsket noe mer enn vennskap. Kjæresten hans har gitt klar beskjed om at hvis jeg prøver meg på kjæresten hennes igjen (spør han om det er noen sjans for oss igjen), kommer hun ikke til å godta vennskapet vårt lengre. Og dette har fått meg til å føle at hun er litt etter meg. Før dem ble sammen igjen, møttes vi opptil flere ganger i uken og hadde kjempegod kontakt. Dem siste månedene har vi såvidt møttes eller snakket med hverandre. Ser for meg at det fort kan bli rart om hun plutselig skal være en del av "oss." Ikke fordi vi har noe å skjule. Har skjønt at det er henne han vil ha. Men når det så og si bare har vært oss når vi har møttes og funnet på ting sammen, blir det rart å plutselig ha dama hans der. Som jeg har skjønt det, så kan hun være litt sjalu av seg, selv om hun nå ikke har sagt noe på at vi er venner. Tror ikke hun er veldig glad for at vi er venner, og derfor prøver jeg ikke å være for påtrengende når han ikke viser stor interesse for kontakt for tiden selv. Noe jeg selvsagt er litt lei meg for. Noen som har noen synspunkter og råd å komme med? Er det noen måte å bevare vennskapet på uten at det bare blir en stor klein ting med henne? Anonymous poster hash: ec53c...335 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 For ett kaos. Uansett, så lenge du holder litt avstand å er forstår/har respekt for de grenser som dem setter så burde vell dette gå helt fint. Om du tror du ikke klarer det så er det ganske åpenbart at du for alles del burde holde litt avstand. 7 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Du kan jo spørre deg selv om du ville hatt det hyggelig i bryllupet deres. 7 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Dette virker jo som er selvpining for din egen del. Hvorfor være med noen du har følelser for, men ikke har sjans på? Vel, det er nå ditt valg. Etter mitt skjønn er det jo nesten gutten som må ta dette valget. Han må si til kjæresten sin at dere er venner og at slik blir det bare. Om kjæresten hans absolutt ikke er komfortabel med dette (noe jeg i så fall kan skjønne godt) må gutten velge mellom deg eller ho. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg BuffyAnneSummers Skrevet 5. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 5. desember 2014 Hold deg unna. Eksen din har sagt klart ifra - det er ikke deg han vil ha. 12 Lenke til kommentar
Reflected Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 For ett kaos. Uansett, så lenge du holder litt avstand å er forstår/har respekt for de grenser som dem setter så burde vell dette gå helt fint. Om du tror du ikke klarer det så er det ganske åpenbart at du for alles del burde holde litt avstand. Det rare er, at da dem begynte å holde på igjen, sa han at han ikke ville miste meg. Nå har jeg ikke hørt fra han på lenge. Kun en melding om helt hverdagslige ting en sjelden gang. Har også sluttet å ringe han, da han så og si aldri svarer. Har også sagt til han at jeg ikke orker å ringe han mer, da han aldri svarer. Akkurat nå virker han ikke så veldig interessert i å ha kontakt med meg. Har ikke spurt om å møtes etter dem ble sammen igjen. Hvorfor, skjønner jeg ikke, når hun mener det er greit at vi er venner. Akkurat nå, føler jeg at vi mister kontakten igjen som sist. Og det synes jeg er synd, da han er en veldig god kompis for meg. - Ts Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg er enig med Downhill. Jeg skjønner ikke hvorfor du utsetter deg selv for denne selvpiningen. Fyren har vist at han ikke vil ha deg. Selv om du kommer til å gå igjennom en kjip periode bør du for din egen del kutte han ut. 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Alså. Sånn reint empirisk så er dette oppskriften på dårlig stemning, du har alle ingrediensene og dersom det virkelig svir seg blir dette en saus som en helst skulle vært foruten. Du må nesten bare ta det i deres tempo, for akkurat her er det dem som setter litt premissene for hvor nært dem velger å la deg komme. Men igjen, jeg vil nok anbefale deg å holde en forholdsvis sikker avstand. For det kommer nok opp noen situasjoner som du ikke kommer til å synes helt om. 1 Lenke til kommentar
Reflected Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Dette virker jo som er selvpining for din egen del. Hvorfor være med noen du har følelser for, men ikke har sjans på? Vel, det er nå ditt valg. Etter mitt skjønn er det jo nesten gutten som må ta dette valget. Han må si til kjæresten sin at dere er venner og at slik blir det bare. Om kjæresten hans absolutt ikke er komfortabel med dette (noe jeg i så fall kan skjønne godt) må gutten velge mellom deg eller ho. Fordi han er en god venn, og betyr mye for meg. Har ikke håp lengre om at det skal bli oss, men vil gjerne beholde vennskapet da vi går godt overens og har felles interesser. Han har sagt til henne at vi er venner, og det har hun "godtatt." Sikkert ikke fordi hun føler seg veldig komfortabel med det, men fordi hun vet at vi er venner, og har vært det lenge.. Noe jeg forsåvidt ikke synes er annet enn rett, da man ikke skal måtte ofre vennene sine fordi man får seg kjæreste.. Ts Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Man ofrer ikke vennen(e) sin når man får seg kjæreste, men man ofrer gjerne eksen. Både for sin egen del, eksen og den nye tredjeparten. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hallo kvinnfolk, du sa til typen hennes at du ville ha han tilbake mens de var sammen! Selvsagt vil hun ikke ha deg der. 4 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jo før du slutter å ha kontakt med han jo før kan du finne deg noen andre, han vil ikke ha deg, innse det, ta det i betraktning og slutt å vær "vennen" hannes. 1 Lenke til kommentar
Reflected Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Man ofrer ikke vennen(e) sin når man får seg kjæreste, men man ofrer gjerne eksen. Både for sin egen del, eksen og den nye tredjeparten. Nå er det flere år siden det ble slutt, og i ettertid har vi bare vært venner (hvis vi ser bort i fra at jeg har hatt følelser for han). Så vi anse meg mer som en venn enn en eks.. Ts Lenke til kommentar
Reflected Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hallo kvinnfolk, du sa til typen hennes at du ville ha han tilbake mens de var sammen! Selvsagt vil hun ikke ha deg der. Men det begynner å bli en stund siden nå. Var før det ble slutt mellom dem. Hun må vel være forbi det nå?? Ts Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Man ofrer ikke vennen(e) sin når man får seg kjæreste, men man ofrer gjerne eksen. Både for sin egen del, eksen og den nye tredjeparten. Nå er det flere år siden det ble slutt, og i ettertid har vi bare vært venner (hvis vi ser bort i fra at jeg har hatt følelser for han). Så vi anse meg mer som en venn enn en eks.. Ts Uthever problemet. Det er nok også dette som skaper hodebry for den nåværende utkårede. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hallo kvinnfolk, du sa til typen hennes at du ville ha han tilbake mens de var sammen! Selvsagt vil hun ikke ha deg der. Men det begynner å bli en stund siden nå. Var før det ble slutt mellom dem. Hun må vel være forbi det nå?? Ts Nei, hun vil aldri glemme det. Dere var sammen, slo opp, og da han var sammen med henne så sier du til typen hennes at du vil ha han tilbake.. hva er det som er så annerledes at det samme ikke skjer denne gangen? Ja, hun må stole på han, men tanken på at en annen sikler over kjæresten din og virker som å prøve å sno seg inn i hans liv og hjerte igjen er faen meg ekkelt. Hold deg unna dem til han eller hun tar kontakt med deg. Hvis du virkelig ser på han som en venn som du sier (JEG TVILER) så holder du deg unna for deres forholds skyld. 1 Lenke til kommentar
Reflected Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jo før du slutter å ha kontakt med han jo før kan du finne deg noen andre, han vil ikke ha deg, innse det, ta det i betraktning og slutt å vær "vennen" hannes. Poenget er ikke at jeg forventer at han skal komme løpende til meg og si at det er meg han vil ha. Poenget er at vi har vært gode venner lenge nå, og jeg synes det er synd hvis det skal gå i dass pga henne! Jeg vet at han er glad i meg, og gjerne vil ha kontakt med meg. Og selv om han ikke vil ha meg som kjæreste, vil jeg i det minste ikke miste min beste venn som venn. Ts Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Jo før du slutter å ha kontakt med han jo før kan du finne deg noen andre, han vil ikke ha deg, innse det, ta det i betraktning og slutt å vær "vennen" hannes. Poenget er ikke at jeg forventer at han skal komme løpende til meg og si at det er meg han vil ha. Poenget er at vi har vært gode venner lenge nå, og jeg synes det er synd hvis det skal gå i dass pga henne! Jeg vet at han er glad i meg, og gjerne vil ha kontakt med meg. Og selv om han ikke vil ha meg som kjæreste, vil jeg i det minste ikke miste min beste venn som venn. Ts Han er bare din "beste venn" fordi du er forelsket i han og du har håp. Gutter og jenter er ALDRI bestevenner og spør du meg er situasjonen slik at du burde gi opp dette vennskapet for å kunne finne din egen prins. Det blir bare rør, folk tåler ikke at man har kontakt med ekser, i alle fall ikke ekser man har prøvd seg på i årevis, hvis du begynner å date en ny fyr og han finner ut at du er bestevenn med eksen din som du egentlig har villet ha tilbake halve livet så blir dette garantert trøbbel..... 2 Lenke til kommentar
Reflected Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 (endret) Nei, hun vil aldri glemme det. Dere var sammen, slo opp, og da han var sammen med henne så sier du til typen hennes at du vil ha han tilbake.. hva er det som er så annerledes at det samme ikke skjer denne gangen? Ja, hun må stole på han, men tanken på at en annen sikler over kjæresten din og virker som å prøve å sno seg inn i hans liv og hjerte igjen er faen meg ekkelt. Hold deg unna dem til han eller hun tar kontakt med deg. Hvis du virkelig ser på han som en venn som du sier (JEG TVILER) så holder du deg unna for deres forholds skyld. Nå vet jeg at jeg ikke kan få han tilbake, og går dermed videre. Men det betyr ikke at jeg ikke ønsker et vennskap til han. Er ikke så dum at jeg nok en gang prøver meg på han da.. Og det håper jeg at hun også skjønner. Er ikke sånn at jeg kaster meg over han og prøver meg på han på den måten. Respekterer at han bare ønsker et vennskap. Og det er jo henne han vil ha.. Hvorfor kan ikke hun da respektere vennskapet vårt? Som sagt tidligere her, jeg har gitt han beskjed om at jeg har gitt opp å ringe han fordi han aldri svarer (sikkert pga henne). Er ikke som at jeg ringer han ned og sender en drøss med meldinger. Ønsker bare at vi skal fortsette å være venner. Finne på ting iblant etc. Ikke at vi såvidt skal snakke med hverandre. Og hvorfor vi såvidt gjør det nå, når hun sier at det er ok at vi har kontakt, vet jeg ikke. Vet hvertfall at det ikke er sånn at han ikke ønsker å være venner.. Ts Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel Quote-pyramide 1 Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei. Jeg og min eks-kjæreste er gode venner. Vi var sammen i litt over 4 år, og det er ca 3-4 år siden det ble slutt. Det var jeg som gjorde det slutt, men i ettertid har jeg angret. Eksen min fikk seg dame for litt over to år siden. Hun likte ikke at vi hadde kontakt, og derfor mistet vi mye av kontakten. Jeg savnet han veldig da jeg anser han som en av mine beste venner. Og dum som jeg var, spurte jeg han om det var noen sjans for oss igjen. Da kuttet han kontakten helt. Som jeg har skjønt det, så kan hun være litt sjalu av seg, selv om hun nå ikke har sagt noe på at vi er venner. Tror ikke hun er veldig glad for at vi er venner, og derfor prøver jeg ikke å være for påtrengende når han ikke viser stor interesse for kontakt for tiden selv. Noe jeg selvsagt er litt lei meg for. Noen som har noen synspunkter og råd å komme med? Er det noen måte å bevare vennskapet på uten at det bare blir en stor klein ting med henne? Anonymous poster hash: ec53c...335 Hvem er sjalu, sa du? 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg