Gå til innhold

100 kroner i rabatt på alle produkter på expert.no


Anbefalte innlegg

I går hadde Expert.no en kampanje hvor du skulle få "100 kroner i rabatt på alle produkter på expert.no"


Ingen forbehold vedrørende pris eller antall ble oppgitt i e-posten.



Vi (kundene) har da gjort følgende.


1) Legg ett eller flere produkt til under 100 kroner i handlekurven


2) Skriv inn rabattkoden som ble oppgitt i e-post fra expert.no


3) Betalt frakt med kredittkort


3) Motta bekreftelse på bestilling på e-post


4) Ordrestatus på expert.no : Ordre overført til ekspedering



Expert skriver nå på sine facebooksider følgende;


"Vi beklager feilene under dagenes "100,- rabatt til alle". Det er oppdaget en feil vi desverre ikke får rettet i dag, noe som gjør sitt til at vi må flytte kampanjen til første mulige dag til uken."



Det merkelige er at det ikke var feil noe sted. Alt fungerte nøyaktig slik de skrev på e-posten.



Hva er forbrukers rettigheter hvis Expert nå annulerer alle ordre som ble gjort med denne koden?


Endret av Rampage
Førsteinnlegg gjenopprettet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

War, de skrev verken under eller over. Hele teksten i e-posten er følgende

100,- i rabatt til alle!

I dag får alle 100 kroner i rabatt på alle produkter på expert.no. Bruk rabattkode 100rabatt i handlekurven. Gjelder ut 30.11 23:59.

 

 

 

Altså, 100 kroner rabatt på alle produkter.

Lenke til kommentar

Sorry, trudde teksten i 1post var quote.

Ja her mangler det " på ordre over x kr"

 

Så spørs det om det er samme type feil som feilprising av produkter.

 

Enig at det er deres feil og at de burde sende ut.

Kundene har gjort som de fikk beskjed om , og ikke finlest i kodene for feil de kan utnytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, kundene har gjort som de fikk beskjed om.

Kundene har iallefall retten på sin side slik jeg ser det.

Nja... ikke hvis kunden forsto eller burde forstått at det var feilprising.

 

I dette tilfellet er det åpenbart at det er feilprising med 100 kroner rabatt på et produkt som koster under 100 kroner.

 

Avtaleloven § 32:

 

” Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse.”.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går hadde Expert.no en kampanje hvor du skulle få "100 kroner i rabatt på alle produkter på expert.no"

Ingen forbehold vedrørende pris eller antall ble oppgitt i e-posten.

 

Vi (kundene) har da gjort følgende.

1) Legg ett eller flere produkt til under 100 kroner i handlekurven

2) Skriv inn rabattkoden som ble oppgitt i e-post fra expert.no

3) Betalt frakt med kredittkort

3) Motta bekreftelse på bestilling på e-post

4) Ordrestatus på expert.no : Ordre overført til ekspedering

 

Expert skriver nå på sine facebooksider følgende;

"Vi beklager feilene under dagenes "100,- rabatt til alle". Det er oppdaget en feil vi desverre ikke får rettet i dag, noe som gjør sitt til at vi må flytte kampanjen til første mulige dag til uken."

 

Det merkelige er at det ikke var feil noe sted. Alt fungerte nøyaktig slik de skrev på e-posten.

 

Hva er forbrukers rettigheter hvis Expert nå annulerer alle ordre som ble gjort med denne koden?

 

Så du mener da at du burde få de xxx antall varene du bestilte gratis? Eier du ikke etikk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er da langt mer interessant å diskutere det juridisk korrekte her fremfor å lekse moral!

  • Har de virkelig sitt på det reine med å kansellere tusenvis av ordre i etterkant fordi de gikk på en smell?
  • Er § 32 relevant når rabattkoden her fungerte nøyaktig som tilbudet lovet? Dette er ikke en "feil", dette er elendig planlegging og et lite gjennomtenkt tilbud, noe de oppdaget lenge etter kudene sine.
  • Er det dermed unødvendig for andre aktører å skriftlig legge frem alle gjeldende betingelser og unntak, fordi man bare kan gå tilbake på det i etterkant dersom det slår ut på ubehagelig vis for selger?
  • Kan JEG som selger ombestemme meg neste gang jeg gjør en dårlig deal? Som å selge noe for så å oppdage at det er verdt mer? Legge ut en porche til 1 kr på QXL og kansellere salget i etterkant når den faktisk selger for 1 kr?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...