FromValhalla Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Trenger litt hjelp med å koble opp jobb-mailen på 1020`n min..er usikker på hvorfor det ikke fungerer. Jeg går til settings - email+accounts - add an account - og har her prøvd å connecte med jobb-mailen på de fleste valgene man har her...Exchange, outlook.com osv... Jeg får bare feilmeldingen - "Check your information and try again. You may have just mistyped your password".. Når jeg åpner jobb-mailen på pc`n står det "Microsoft office outlook"... Det faller seg derfor naturlig å opprette ny outlook-account, men det fungerer ikke.. tips? må det en app til kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Du må få serveradressen du skal bruke fra IT-avdelingen din, og annen info om krav som stilles før du får kontakt med server. Men: Er du sikker på at du har tilgang til epost fra mobil? Hva slags epostsystem har du på jobben? Exchange, Notes eller annet? Du skal ikke bruke outlook-konto for tilgang til Exchange på jobben, dette er en Microsoft-konto (outlook.com). Endret 20. november 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 "Microsoft Office Outlook" har ingenting med outlook.com å gjøre - outlook.com er nye hotmail. Er du i en gjennomsnittlig bedrift med eget domene/mailserver bruker dere nesten garantert Exchange. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 Å snakke med It-avd er et godt forslag, for det kan også være enda flere "hindringer" før du får aktivisert eller satt opp en jobb-mail konto. For min del, så må jeg også laste ned og installere et antivirus/sikkerhets program før jobb-mailen kan settes opp på mobil og/eller et nettbrett. Når antivirus program er installert og mailen er satt opp på mobilen, så blir mailen for min del satt i "karantene" som det står, inntil dette blir godkjent av de som drifter sikkerhetsprogrammet for vårt firma. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 På min jobb var det så mange krav som skulle oppfylles i henhold til sikkerhet, passord og koder på telefonen at jeg bare ga blaffen og lot jobbmail være JOBBmail. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Hos meg blir sikkerhetspolicy satt automatisk av fra server når jeg setter opp kontoen, dette er en basisfunksjon i Exchange. PIN-kode og autolås etter x minutter, + litt mer. Får bare opp en boks hva som endres, og må godkjenne. Ikke noe å gjøre selv, utover å velge PIN for de som ikke har det. Endret 20. november 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 For min del så skal den settes opp som en Exchange-konto, og jeg må sikre mobilen med enten pin-kode passord. Så må jeg da ha ansettelsesnummer, brukernavn, personlig passord og domene klart for å sette de inn på rett sted. Mail-kontoen er da aktiv en liten periode, før vi får mld fra It-avd om at antivirus/sikkerhets program også må installeres på mobil/nettbrett. Dette hentes da som en App og må settes opp med riktige opplysninger og personlige detaljer her også. Dette er en tungvindt og litt tidkrevende løsning, men likevel den eneste veien å gå om vi ønsker jobb-mail på mobil og/eller nettbrett. Så det er flere på min arb.plass som har valgt å ikke gjennomføre dette, rett og slett for at de mener at det er mer jobb enn nytte for dem...... Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Takk for mange gode svar og god hjelp folkens! Dette var opprinnelig et spørsmål i en annen tråd, og det her ble så opprettet som en "ny tråd" uten at jeg visste om, av en forumveileder - beklager derfor sent svar! Ja dere har rett. Jeg snakket med it-ansvarlig igår og han sa som dere sier, at jeg må få tilatelse av "selveste" på jobben for å få dette til å fungere. Ergo, jeg kommer ikke til å prøve og få til dette noe mer, da jeg ikke akkurat er på dansefot med "selveste" om dagen, selv i disse julebordstider.. Tråden kan jo likevel bare rulle videre da det kanskje er andre som lurer på det samme. Ha en god helg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. november 2014 Del Skrevet 21. november 2014 (endret) Må du sjekke mailen i fritiden din? Om arbeidsgiver vil at du skal sjekke mail og sånt når du ikke er på jobb, så må han levere verktøyet for det og ferdig satt opp. Jada jeg vet det er litt krast, men om du jobbet som taxisjåfør, så skulle du ikke bruke egen bil til den jobben. Endret 21. november 2014 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 21. november 2014 Forfatter Del Skrevet 21. november 2014 Må du sjekke mailen i fritiden din? Om arbeidsgiver vil at du skal sjekke mail og sånt når du ikke er på jobb, så må han levere verktøyet for det og ferdig satt opp. Jada jeg vet det er litt krast, men om du jobbet som taxisjåfør, så skulle du ikke bruke egen bil til den jobben. Neida, jeg MÅ ikke sjekke mailen min i fritiden, og om jeg har lyst til å sjekke den kan jeg gjøre det via PC`n. Jeg er ikke sikker på hvorfor det er "greit" at jeg har tilgang via PC`n og ikke mobilen, men slik er det nå ihvertfall. Grunn til at jeg vil ha push på jobbmail til telefon i disse dager er at det er en del greier som skjer, utenom det vanlige, som jeg er nysgjerrig på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå