Gå til innhold

Xbox One kobla til monitor, mangler lyd


Lomeus

Anbefalte innlegg

Hei.
Plukket opp en XB1 på vei hjem fra jobb idag og kom på et jeg hadde et problem. Viste at monitoren jeg hadde ikke hadde HDMI inngang, men at jeg hadde en HDMI -> DVI adapter. Problemet er jo da lyd. Noen som veit om en enkel/billig mulighet for å få lyd? TOSLINK Han til AUX hunn, er det en mulighet? HDMI til DVI kabel, med lyd jack? TOSLINK konverter overgang til rød/hvit og så over til aux?

Ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre det. Men satser på å fikse det i morgen, lyst til å komme igang med TMCC og AC :)

Takk, Bjarte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde et dvd adapter som ga lyd også.

skal se om jeg finner en link til et lignende.

 

det var et slikt:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Gold-Plated-HDMI-Male-to-DVI-24-5-Female-Audio-Video-Adapter-Connector-Black-/191410030251?pt=UK_Computing_USB_Cables&hash=item2c90ed46ab

 

dette får du også kjøpt i Norge, brukte å følge med enkelte grafikkort.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

jeg hadde et dvd adapter som ga lyd også.

skal se om jeg finner en link til et lignende.

 

det var et slikt:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Gold-Plated-HDMI-Male-to-DVI-24-5-Female-Audio-Video-Adapter-Connector-Black-/191410030251?pt=UK_Computing_USB_Cables&hash=item2c90ed46ab

 

dette får du også kjøpt i Norge, brukte å følge med enkelte grafikkort.

Men med en sånn får du vell ikke AUX Hun, men AUX han. Eneste man kan gjøre med den er å koble den til monitoren, og da er jo bare lyden fra monitoren (type 1 DB, dritt).

 

Bruker bare PC anlegg, men evt kan jeg koble opp et 5.1 Surround jeg har og bruke optisk kabel mellom de. Men dette virker jo litt overkill?

 

Kunne det funkert med en TOSLINK - AUX Hun? er dette en kabel/mulighet?

 

En slik: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Kabler/Optisk-lydkabel-84724/ - Så over til Hun hvis det er mulig :S ?

 

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

 

Men med en sånn får du vell ikke AUX Hun, men AUX han. Eneste man kan gjøre med den er å koble den til monitoren, og da er jo bare lyden fra monitoren (type 1 DB, dritt).

 

Bruker bare PC anlegg, men evt kan jeg koble opp et 5.1 Surround jeg har og bruke optisk kabel mellom de. Men dette virker jo litt overkill?

 

Kunne det funkert med en TOSLINK - AUX Hun? er dette en kabel/mulighet?

 

En slik: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Kabler/Optisk-lydkabel-84724/ - Så over til Hun hvis det er mulig :S ?

 

 

Du må konvertere lydsignalene fra digitalt til analogt. Den kabelen fra biltema er TOSLINK - MINI-TOSLINK. Den er laget hovedsaklig fordi noen lydkort har en kombinasjonsport med S/PDIF og kanskje mic.

Du må altså ha et apparat som konverterer det digitalet signalet til analogt, så må det forsterkes før du hører det i hodetelefonene dine.

Lenke til kommentar

 

 

Men med en sånn får du vell ikke AUX Hun, men AUX han. Eneste man kan gjøre med den er å koble den til monitoren, og da er jo bare lyden fra monitoren (type 1 DB, dritt).

 

Bruker bare PC anlegg, men evt kan jeg koble opp et 5.1 Surround jeg har og bruke optisk kabel mellom de. Men dette virker jo litt overkill?

 

Kunne det funkert med en TOSLINK - AUX Hun? er dette en kabel/mulighet?

 

En slik: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Kabler/Optisk-lydkabel-84724/ - Så over til Hun hvis det er mulig :S ?

 

 

Du må konvertere lydsignalene fra digitalt til analogt. Den kabelen fra biltema er TOSLINK - MINI-TOSLINK. Den er laget hovedsaklig fordi noen lydkort har en kombinasjonsport med S/PDIF og kanskje mic.

Du må altså ha et apparat som konverterer det digitalet signalet til analogt, så må det forsterkes før du hører det i hodetelefonene dine.

 

Ah, ja. Glemte det. AUX er vell analogt, men trodde det gikk fra TOSLINK til RCA og til AUX, men er vell noe kluss der også. Så eneste muligheten er en DAC da?

 

Hadde ikke fungert med en http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/HQCONVOPCOAX/hq-toslink-rca-adapter, og deretter en overgang fra RCA til AUX?

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Så for å oppsummere: Eneste mulighetene er kjøpe en DAC, anskaffe stereo kobling til kontrollen og kjøpe headset med mic (DYRT) eller kjøpe TOSLINK kabel og koble opp xboxen til en forsterker som har TOSLINK.

Faen for noe trøbbel, hadde jo nesten vært like lett å kjøpe en ny monitor som har HDMI. Eller evt bare en toslink til AUX rett inn i monitoren, det burde vell gå?

Lenke til kommentar

Så for å oppsummere: Eneste mulighetene er kjøpe en DAC, anskaffe stereo kobling til kontrollen og kjøpe headset med mic (DYRT) eller kjøpe TOSLINK kabel og koble opp xboxen til en forsterker som har TOSLINK.

 

Faen for noe trøbbel, hadde jo nesten vært like lett å kjøpe en ny monitor som har HDMI. Eller evt bare en toslink til AUX rett inn i monitoren, det burde vell gå?

 

Xbox One headset har med overgangen du trenger fra kontrolleren, man må ikke kjøpe den i tillegg.

Hvis man kjøper headset overgangen til kontrolleren seperat kan man bruke hvilken som helst 3.5mm hodetelefoner. Den bruker samme standard som de fleste nye telefoner, så du kan bruke de fleste telefon headset hvis du vil ha lyd og tale. (Ikke iPhone) Hvis du har dette allerede.

Hvis du har et PC hodesett i dag, som har en plugg for lyd og en for mic, så tror jeg det finnes overganger for dette.

Lenke til kommentar

 

Så for å oppsummere: Eneste mulighetene er kjøpe en DAC, anskaffe stereo kobling til kontrollen og kjøpe headset med mic (DYRT) eller kjøpe TOSLINK kabel og koble opp xboxen til en forsterker som har TOSLINK.

 

Faen for noe trøbbel, hadde jo nesten vært like lett å kjøpe en ny monitor som har HDMI. Eller evt bare en toslink til AUX rett inn i monitoren, det burde vell gå?

 

Xbox One headset har med overgangen du trenger fra kontrolleren, man må ikke kjøpe den i tillegg.

Hvis man kjøper headset overgangen til kontrolleren seperat kan man bruke hvilken som helst 3.5mm hodetelefoner. Den bruker samme standard som de fleste nye telefoner, så du kan bruke de fleste telefon headset hvis du vil ha lyd og tale. (Ikke iPhone) Hvis du har dette allerede.

Hvis du har et PC hodesett i dag, som har en plugg for lyd og en for mic, så tror jeg det finnes overganger for dette.

 

Det xbox one headsettet som er med har en plugg, men man kan ikke koble denne ledningen av. Mener at den ledningen er festet. Veit jeg kan kjøpe en sånn plugg, men usikker på om jeg har et slikt headset med 1 plugg, kan evt sjekke om de har en overgang!

Lenke til kommentar

Problemet med den er jo at jeg blir nødt til å bruke headset da evt kjøpe et nytt hvis jeg ønsker lyd og MIC samtidlig, eller ha jacken fra anlegget fest i kontrollen.

Kjøpte meg en TOSLINK kabel og brukte kvelden til å sette opp et 5.1 anlegg rundt pc'en min, ble trangt men god lyd. Kjedelig fiks, og gjorde ikke akkurat setupen mobil. Men greit for nå, ble veldig mye jobb da :(

Takk for hjelpen alle mann, men virker som at monitor/tv med HDMI virkelig er å foretrekke i dette tilfellet ^^ Evt kan man koble alt inn til forsterkeren også styre det derifra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...