Strato Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Jeg vil råde ALLE til å avholde bestillinger hos Dustinhome foreløpig. Jeg mistenker at de har store problemer... Den 04.09.14 bestilte jeg et R9 290X herfra. Jeg ble trukket for kortet fikk dette i løpet av kort tid. Etter ca 10 dager valgte jeg å benytte meg av returrett. Jeg fikk en mail med instrukser om hvor jeg skulle sende kortet. Dette ble gjort med en gang. Kortet ble sendt med sporing og dustin mottok kortet etter et par dager. Siden den gang har jeg ikke sett ett fnugg til pengene som dustin skylder meg. Jeg har sendt en haug med mail hvor ingenting blir besvart. Så fikk jeg plutselig en mail den 20.10.14 hvor de beklager at det har tatt lang tid og at pengene vil bli satt over innen 2-5 virkedager og så avslutter dem med "Hvis du har andre spørsmål ta gjerne kontakt med oss igjen." Siden dette har pengene ikke blitt overført til meg. Har den siste tiden prøvd både mail og telefon til dustin. Mail blir ikke besvart og telefonlinjene er døde. Det er altså simpelten umulig å få tak i noen som helst på kundeservice. Nå er det nesten 2mnd siden jeg burde ha blitt refundert pengene mine, men ingenting skjer. Hva har skjedd med Dustin?! De har da aldri holdt på slikt før! Hva gjør jeg dersom Dustin bare fortsetter å ignorere meg? Nå har de både pengene mine OG kortet. Jeg vil da i det minste ha en av delene. Legger ved den nyeste mailhistorikken for mer detaljer: XXXX Oct 14 to kundeservice Hei. Har nå ventet på at denne saken skal bli behandlet veldig lenge. Der fikk kortet i posten den 2 oktober i følge sporingsnummer. Hvor lang tid kan det ta å godkjenne retur av et produkt med mangler? Har sendt mail tidligere, men ikke fått noe svar og begynner å bli utålmodig. I forrige mail sendte jeg også kopi av kvittering for frakt. Kan dere bekrefte om dere har mottatt denne? NO Kundeservice <[email protected]> Oct 20 to me Hei XXXX Beklager sent svar på denne. Har ordnet opp i dette og du vil bli kreditert. Pengene dine vil bli satt tilbake til samme kontoen som du betalte fra. Vanligtvis tar dette 2-5 virkedager før pengene vil være på kontoen din. Hvis du har noe andre spørsmål ta gjerne kontakt med oss igjen. Med vennlig hilsen Jesper Ahrling Kundeservice Dustin.no / Dustinhome.no Tlf Salg B2B: 21 04 40 40 Tlf Kundeservice B2B: 21 04 40 30 Tlf Salg Privat: 21 04 40 20 Tlf Kundeservice Privat: 21 04 40 10 Faks: 21044011 XXXX Nov 4 (7 days ago) to NO Hei. Det er nå 14 dager siden du sa at pengene skulle være på konto om 2-5 virkedager. Det betyr at nå er dere 9 dager på overtid. Denne saken har tatt UTROLIG lang tid. Kortet ble returnert den 23.09.14 til dere og og det tok nesten en hel måned (20.10.14) før returen skulle bli godtatt og selv etter det har jeg enda ikke mottatt pengene. Har vært fornøyd med deres service tidligere, men denne gangen er det jo helt ufattelig. Jeg betalte kortet med kredittkort og sitter nå å ser gjennom kredittkortutskriften for å se hva som har blitt trukket og hva som har blitt tilbakebetalt. Mye tyder på at dere har rotet en del her. 1. Jeg bestiller ordre xxxx hos dere til kroner 3.879,- 2. Jeg ringer og avbestiller deler av denne ordren til kroner 289,- fordi denne ikke var på lager. Denne strykes fra fakturaen og fakturaen lyder nå kroner 3.590,- 3. Dere belaster kredittkortet mitt for kroner 3.647,80 den 04.09.14. Dere har altså belastet meg for kroner 57,80 FOR MYE uten at jeg forstår hvorfor. 4. 23.09.14: Jeg ringer og ber om å få retur på kortet da pakken var mangelfull. Dette blir godkjent og kortet blir sendt til dere med sporbar post. 5. Jeg ser at kortet har kommet frem og sender derfor en purremail og legger ved kvittering for porto (dere må nemlig betale porto da det var mangel på produkt. Det var altså ikke en "feilbestilling" slik dere skrev i behandling av saken. Produktet manglet tilbehør for en verdi av ca 700 kroner og var dermed ikke aktuelt for meg å beholde). 6. I dag: Har fortsatt ikke fått refundert en krone etter 42 dager.... Når har dere tenkt å fikse dette problemet? Dere skylder meg altså kroner 3647,80 + 150,- (porto) = 3797,80 Jeg lider ikke noe nød, men jeg driver heller ikke veldedighet. Hadde satt pris på om dere kan refundere beløpet til meg snarest. Endret 13. november 2014 av Strato Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Hmm, er vel langt fra sikkert at det er snakk om manglende kapital, men kanskje problemer med servicen/kundebehnandlerene? Uansett, ikke bra greier! har hørt om lignende fra komplett en gang også. Merkverdig nok. Når det først oppstår problemer så følger som regel en storm av dem... o,O Endret 11. november 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Strato Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Jeg var litt dristig.... Jeg ringte opp daglig leder av Dustin Norway, Jens Göran Lindö, og fikk en absolutt super respons. Skikkelig hyggelig fyr. Jeg trodde han skulle bli "sur" siden jeg hadde funnet frem nummeret hans på gulesider. Han forsikret meg om at problemet har oppstått på grunn av Dustins omlegging av "systemer" angående kundeservice og kontaktkanaler. Han ble dog overrasket over at telefonene var nede og at jeg ikke fikk svar på mail. Han ga meg mailadressen sin og sa at han skulle sørge for at dette problemet ble ordnet. Da er det bare å vente og håpe. Et lyspunkt er det i alle fall. Jeg oppdaterer etter hvert. Edit: Når det gjelder Dustins kapital er det faktisk ikke umulig at dette er et problem. Dustin hadde nemlig en utrolig dårlig likviditetsgrad i slutten av 2013 på bare 0,2. I slutten av 2013 hadde de faktisk kun 1,5 mill på bok. Dette er veldig lite for et selskap med omsetning på 221 mill. Endret 11. november 2014 av Strato Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Konge det da! Hehe, etter hva jeg klarte å scoope opp fra bedriftsøkonomitimen så hørtes det ut som riiiimelig sucky likviditetsgrad ja (mente å huske at det var snakk om noe rundt 30 % elns som var anbefalt, eller bommer jeg helt?). Men av hva jeg skjønner så er det ikke akkurat det letteste markedet å være billig maskinvare-netshop. Er vel knapt dekningsgrad / avanse der i gården. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 11. november 2014 Forfatter Del Skrevet 11. november 2014 "Profitten" i markedet er utrolig lav. Ingen tvil. Komplett gjør det ekstremt bra og ligger på en total lønnsomhet (driftsresultat/driftsinntekter) på 2%. Dette er da medregnet alle inntekter og alle kostnader (minus renteinnt, rentekost og skatt). Dustin ligger også på ca 2%. Det som gjør at Dustin sliter er ekstremt høye finanskostnader som kan tyde på at de sliter med mye gjeld som ofte igjen fører til kapitalslit og dermed den latterlig lave likviditetsgraden på 0,2 (som bør være over 1,5). Dette er forresten ikke et prosentmål, men en faktor. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Hvis du ikke får pengene igjen fra DustinHome kan du vel bare ringe Mastercard/banken og be de ta tilbake pengene ? Du blir vel kanskje svartelistet hos DH fremover men. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 Hva er folks erfaringer med hvor raskt pengene vanligvis er tilbake på konto? Det er som vel regel bare en person som jobber med økonomi/fakturering, og det vil ikke overraske meg om slike ting blir samlet opp og gått gjennom f.eks. en gang i måneden, i mellomsmå/små bedrifter, men oftere i de som er så store som Komplett. Jeg har etterhvert hørt endel tilfeller om butikker som bruker lang tid på retur. Og jeg har hørt om butikker som lar returvarene ligge lenge på posten før de henter dem. Men man hører vel ikke om de som har god hastighet på dette. Så, altså, hva er "normaltilfellet" for bransjen? To uker inklusive tilbakelevering? To uker etter mottatt returvare? Eller to måneder? Kan være nyttig å vite neste gang jeg setter i gang en returprosess. Sist gang jeg fikk en vare som ikke stemte med beskrivelsen, gadd jeg ikke engang sette igang prosessen (for bare 199 kroner). Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. november 2014 Del Skrevet 12. november 2014 . Og jeg har hørt om butikker som lar returvarene ligge lenge på posten før de henter dem. De fleste større butikker har avtale med Posten \ Bring, hvor de henter \ leverer pakker X antall ganger i uken. Veldig tvilsomt at firmaer som Dustin \ Komplett ol. sender ned en man på postkontoret slik at de kan få hentet pakkene som kommer i retur.. Aner ikke hva som er standard for pengetransaksjoner, men der hvor jeg jobber tar det som regel 3-5 virkedager. Lenke til kommentar
Jurge92 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Faktum er at de er blitt utrolig treg med å svare på mail. Bestilte et skjermkort i forgårs. Hadde avventet om jeg hadde sett denne tråden før. Ville heller bestilt fra cdon... Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Faktum er at de er blitt utrolig treg med å svare på mail. Bestilte et skjermkort i forgårs. Hadde avventet om jeg hadde sett denne tråden før. Ville heller bestilt fra cdon... CDON ja.. Sendte en ordre i retur der for ca 3 uker siden. Det er nå 2 uker siden de mottok den, men eg har fortsatt ikke fått pengene tilbake. Sende en mail og spurte hvor lang tid det ville ta: "Det kan ta flera veckor för en retur att registreras i vårt system. Jag beklagar naturligtvis väntetiden." Så de er ikke noe bedre de.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Tok 1 måned og 25 dager fra de tok imot returen til jeg hadde penger på kontoen i mitt tilfelle. Mulig det hadde tatt lengre tid om jeg ikke hadde purret en 3-4 ganger. Endret 13. november 2014 av Apox Lenke til kommentar
Jurge92 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Er det kun komplett og mpx som har noenlunde ok kundeservice? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Og expert/lefdal/elkjøp. Der går retur og refundering på dagen. Lenke til kommentar
Jurge92 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 (endret) Og expert/lefdal/elkjøp. Der går retur og refundering på dagen. Synd ingen av de selger datakomponenter som skjermkort da :/ Endret 13. november 2014 av Jurge92 Lenke til kommentar
wolfie0 Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Ånei!! Jeg kjøpte noe derfra her om dagen og har betalt Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det er mange som har grei kundeservice. dvs god til å hjelpe, god til å selge deg varen Men er mye rusk når det først går galt.. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Nettopp. De er flinke til å åpne kundens lommebok, men ikke sin egen dersom det blir nødvendig Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. november 2014 Del Skrevet 13. november 2014 Det er mange som har grei kundeservice. dvs god til å hjelpe, god til å selge deg varen Men er mye rusk når det først går galt.. Siba er slik, skal aldri dit igjen. Solgte meg et produkt som var returnert på angrerett som nytt, og når jeg ville bruke angreretten så skulle de ha 600kr fordi de ikke kunne selge det som nytt. Patetisk butikk. 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 13. november 2014 Forfatter Del Skrevet 13. november 2014 Den er drøy. Har hørt om flere som er "uheldig" å selge returnerte produkter som nye, men drt blir da alltid refundert i sin helhet om ønskelig Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 14. november 2014 Del Skrevet 14. november 2014 Siba er slik, skal aldri dit igjen. Solgte meg et produkt som var returnert på angrerett som nytt, og når jeg ville bruke angreretten så skulle de ha 600kr fordi de ikke kunne selge det som nytt. Patetisk butikk. Den høres drøy ut, ja. Kjøpte du varen i butikk eller nettbutikk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå