TorVidle Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hiver meg på som etternøler og pingle (og håper jeg skal rekke å få til noe, men ingen garanti følger). Kamera: Nokia Lumia 1020 Objektiv: Zeiss 26mm (35mm ekvivalent) f2.2 Kunne brukt canon 50mm (som er det eneste fastobjektivet jeg har, ellers er det bare zoomobjektiver her i huset) og 5DII eller 7D, men 50mm er en brennvidde jeg ikke er særlig glad i. Regn med en dose kreativ frihet i bildene. 1 Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2014 Det er travelt for tiden og i tillegg har jeg vært noe sjuk så det har blitt lite fotografering. Men her er noen (tatt på forskjellige dager i oktober) som en start. "Gate 444 to Valhall" "Peggy" (100%crop, -1.33EV, f2.2, iso 100) "Bus Stop" (-1.33EV, f2.2, iso 100) "Golden" (tatt gjennom en dorull med gullpapir inni - saturated og defocused i senter) . Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Synes disse ble både fine og kreative! Favoritten er nok den siste, Golden, et aldri så lite "eventyr" i seg selv! PS! God bedring mht. sjukdommen! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 Det var flotte, fargerike, spesielle bilder. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Mange takk for kommentarer smort1 og RandiA Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2014 Et tatt i ettermiddag rett utenfor her jeg sitter og skriver. "En rose i oktober.." f2.2, iso100, -1.33EV (ca 50% croppet inn) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Golden ble flott. Tror ikke jeg hadde kommet på å kle en dorull i gullfolie Kreativt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Stemningsfullt med rosen i oktober...... Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Veldig mye kreativt og abstrakt så langt, men også veldig flotte bilder! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Fint lys på "en rose i oktober"! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Kreative bilder, slenger meg bare på de andre i så måte. Favoritten er faktisk det første, fantastisk fargepalett du har der. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Gudene vet hva du har gjort på det første bildet, men det så egentlig litt stilig ut. Et mer dramatsik buss-stopp enn jeg noen gang kan huske å ha sett også. Litt usikker på om trestammen i "Golden" virkelig er så skjev, eller om den skulle vært rettet opp en smule, men uansett et særdeles stilig bilde. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Golden ble flott. Tror ikke jeg hadde kommet på å kle en dorull i gullfolie Kreativt Takk , det er mange enkle hjelpemidler som kan gi spennende kreative effekter. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Stemningsfullt med rosen i oktober...... Takk RandiA , er vi heldig med været kan det bli desemberoser og. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Veldig mye kreativt og abstrakt så langt, men også veldig flotte bilder! Takk - kommer som regel litt av hvert herfra. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Fint lys på "en rose i oktober"! Takk - høstlyset med skarpe kontraster kan gi spennende resultater, særlig om morgen og ettermiddag/kveld. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Kreative bilder, slenger meg bare på de andre i så måte. Favoritten er faktisk det første, fantastisk fargepalett du har der. Takk , jeg har nok en forkjærlighet for å ofte la kreativteten få friheten i inntrykkene/bildene. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Gudene vet hva du har gjort på det første bildet, men det så egentlig litt stilig ut. Et mer dramatsik buss-stopp enn jeg noen gang kan huske å ha sett også. Litt usikker på om trestammen i "Golden" virkelig er så skjev, eller om den skulle vært rettet opp en smule, men uansett et særdeles stilig bilde. Takk - det blir ofte dramatiske effekter av lys og himmel her ved Jærhavet - og det er mange vindskjeve trær på Jæren. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 ...Kjører langs Jærhavet i en blanding av småregn, mørke og lyse skyer og en lav sol som prøver å få komme til mellom skyene - så skjer det og fra baksetet kommer det: "Se! Vi må stoppe og gå til havet for å se på! Og du må ta bilder!" Hun er bare 6 år, men har vokst opp her ved Jærhavet og har lært seg å bli betatt av lyset og vært med meg mange mange ganger før når jeg bare må se på - og ta bilder av underet. Så vi stopper og går skrittene ned til havet for å se på de tusener av lommelykter som lyser gjennom skyene og ned på Jærhavet.. "Krølla og Jærlyset" . Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Knallbra bilde, fantastisk lys, kompen med jentas plassering i stråleglansen. Herlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå