BarneyGumble Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Bruker: BarneyGumble Deltagernivå: Pingle Utstyr: Sony A7/A7s med Zeiss 100 mm f/2.0 Makro Planar Jobb og familie tar mesteparten av tiden min for øyeblikket og jeg får en stor utfordring med å rekke og levere nok bilder selv om jeg bare er "Pingle". Eneste dagslyset jeg ser er stort sett til og fra jobb og barnehage så motivene begrenser seg nok til disse strekningene, men jeg skal prøve å unngå enkle løsninger som bilde av kaffekoppen eller tastaturet Tross valg av objektiv blir det lite makro, men er smal DOF fetisjist så bildene kan nok bære preg av det Endret 10. oktober 2014 av BarneyGumble Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Det har dukket opp et par utfordringer for meg med denne festen. For det første er det mørkere enn jeg trodde når jeg reiser på jobb i oktober og jeg må nok ty til åpen blender en del gjennom festen. Dagens bilde kunne hatt godt av litt nedblending, men sånn ble det nå.. Det største problemet er imidlertid at jeg har fått tak i et adapter til objektivet som gir kraftig flare hvis jeg bare nærmer meg en lyskilde. Jeg må nesten peke kameraet i bakken for å unngå flare. Det blir en utfordring og jeg håper nytt adapter kommer raskt på plass. Mitt første, tatt på vei til jobb i dag: 1. Stien Endret 1. oktober 2014 av BarneyGumble Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ja, det kan være mangel på lys i oktober. Kan anbefale stativ. Ser imidlertid ikke ut til at det var nødvendig her, siden den dystre stemningen kledde motivet. 1 Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Takk for det k.n.b. I dag ble stativet med så får vi se om det gjorde noe med resultatet. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Dagens følger vel samme tema som gårsdagens og ble også tatt i skumringen på vei til jobb. 2. Vegen 1 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 To flotte bilder! Fin stemning og flott dypde! 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Du har fanget noen fine S-kurver i bildene dine. Fint med tåken i det andre. 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Wow, må vel sies å være enda bedre enn det første. Veien og tåkedisen (som Bjørn Åge også har påpekt) setter prikken over trærne. 1 Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Takk for tilbakemeldinger, setter pris på det Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Veldig flott stemning og dybde i bildene. 2. oktober var kjempefint. Flott med tåken i skogen. 1 Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Flotte bilder begge to Håper nytt adapter løser problemet med flare. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 To bra skumringsbilder, hvorav det andre er favoritten! 1 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 2 utrolige flotte bilder så hvis dette forsetter så blir det gøy å se hva du får til iløpet av oktober. Jeg likte også at det var en liten dybdeskarphet på det første bildet, det medførte noe mystikk over bildet. 1 Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens 3. Broen Hadde tenkt til å ta fri i dag, men fikk litt god tid på vei hjem fra jobb og stoppet i enden av en bro og tenkte jeg skulle få til noe der. Gjorde en del forsøk på større deler av broen, men endte med å grave meg ned i detaljene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Det var to flotte skogsbilder, fin stemning og fine farger. 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Fin komposijon på det siste bildet. Linje som brytes av bladet. Fin uskarp bakgrunn. 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Du er skikkelig i det dystre hjørnet i denne festen, ganske dunkle alle de tre bildene. Ikke at det gjør noe, men nesten så du ødelegger imaget som dunkelfester med det gylne høstbladet. Godt komponert. 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Litt dystre bilder som andre har sagt, men det er jo oktober Likte særlig tresilhuettene på det andre, hvor du har kamuflert gatelykta fint. På det siste snakker vi smal dof ja 1 Lenke til kommentar
twoeyes Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Fine linjer, dybde og stemning i de to første. Synes liten skarhetdybde gjør seg bra i det første bildet. Tåken i nummer to løfter dette ytterligere. Brukte Makro-Planaren i festen i fjor og høstmørket skapte utfordringer. Den eneste oktoberfesten hvor jeg stort sett brukte stativ, det betaler seg. Endret 4. oktober 2014 av twoeyes 1 Lenke til kommentar
Miss Gil Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Liker komposisjon, farger og den uskape bakgrunnen på "Broen" Men favoritten så langt er "vegen" - flott dypde og veldig fin mystikk i bildet 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå