sarahkkk Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Hei, om en uke drar jeg til New York, er det noen som har tips? Shopping tips? Hva må jeg se? Og hvordan er New York på lørdager og søndager? Lenke til kommentar
chill1 Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 lurer jeg på åsså! planer om å dra dit etter jeg er ferdig med skole osv Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 19. september 2014 Del Skrevet 19. september 2014 Mye å se, skal dit snart jeg og. Ferga er vell gratis, men tror det er mye kø og kaos der. Empire state building er helt greit, men vill heller anbefale top of the rock pga pris? og bilde motiv. Times Square er jo artig å ha bilde av. Ground zero kan være interessant. Central Park er et must. Maaaange plasser å besøke. Ville hatt en dag til å kun gå i gatene å se. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 I New York må man bo riktig, ellers går mye tid til reising. Anbefaler Lower East Side, et sted mellom 25th og 45th Street. Da har man gangavstand til mye, og det som er for langt å gå til, er kun en kort taxitur unna. Å gå rundt i byen er en opplevelse i seg selv. Times Sq. er overbefolket av turister hele døgnet, det samme er området Ground Zero. Union Square er mye roligere, og Central Park er verdt en dag i seg selv. Besøk også Apple Store (The Cube), den er en severdighet også for de som ikke liker Apple: https://www.apple.com/retail/fifthavenue/ . En tur til NYC bør også inkludere et besøk på Grand Central Station. Mange gode restauranter, men også mange dårlige, mange dårlige ligger i nærheten av turistområdene. Bruk Yelp eller Tripadvisor til å finne noe bra. Du vil bli overrasket over synlig fattigdom i USA, det er masse uteliggere (homeless people), og dette har tiltatt de siste årene. Dette gjelder ikke bare NYC, men hele USA, da i de større byene. Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Top of the Rock, Dangerfield's/Gotham, Broadway (musikal), Central Park, Macy's, Walking Tour (Sandemans new europe),chinatown og little italy, west village (restauranter og barer med New Yorkere). Unngå gateselgere og turistbusser. Ikke spis i nærheten av turistområdene - typisk Times Square... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 I New York må man bo riktig, ellers går mye tid til reising. Anbefaler Lower East Side, et sted mellom 25th og 45th Street. Da har man gangavstand til mye, og det som er for langt å gå til, er kun en kort taxitur unna. Å gå rundt i byen er en opplevelse i seg selv. Times Sq. er overbefolket av turister hele døgnet, det samme er området Ground Zero. Union Square er mye roligere, og Central Park er verdt en dag i seg selv. Besøk også Apple Store (The Cube), den er en severdighet også for de som ikke liker Apple: https://www.apple.com/retail/fifthavenue/ . En tur til NYC bør også inkludere et besøk på Grand Central Station. Mange gode restauranter, men også mange dårlige, mange dårlige ligger i nærheten av turistområdene. Bruk Yelp eller Tripadvisor til å finne noe bra. Du vil bli overrasket over synlig fattigdom i USA, det er masse uteliggere (homeless people), og dette har tiltatt de siste årene. Dette gjelder ikke bare NYC, men hele USA, da i de større byene. Men ikke så mange tiggere som på Karl Johan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå