Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Grafikk driver svarer ikke


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg opplevd problemer med datamaskinen min. Skjermen mister HDMI signal fra pcen helt uten videre. Om jeg har hørt/sett på YouTube videoer fortsetter lyden (bruker headset) før den stopper brått. Det eneste jeg kan gjøre på dette punktet er å restarte pc'en med 'svenske knappen'.

 

En gang dette skjedde fikk jeg tilbake HDMI signalet i 10 eller 20 sekunder. Da kom det også opp en melding med noe lignende: Grafikk driveren sluttet å svare og ble gjenopprettet. Problemet med grafikk driveren har jeg hatt lenge, men det er først nå at jeg mister HDMI signal og må restarte pc'en.

 

Jeg vet at det er noen system feil på datamaskinen. (Sjekk vedlegg. Det er ikke oppdatert, dette er hendelses listen for PC'en en stund før jeg fikk dette problemet.)

 

Jeg har også oppdatert grafikk driveren til nyeste versjon. Grafikk kortet jeg bruker er Gainward Nvidia GTX 550ti.

 

Kan sjekke hendelses listen på nytt og se om det er dukket opp noe mer. Sist jeg sjekket (se vedlegg) var det ingen kritiske feil/problemer.

 

Noen som har noen ideer om hva som kan gjøres? Må jeg kjøpe nytt grafikk kort, gjenopprette datamaskinen til fabrikk innstillinger eller til et punkt hvor jeg ikke hadde problemer? Eller er det noen feil på hendelses listen som kan fikses? La tidligere ut en tråd om andre problemer på denne datamaskinen. Problemet den gang var at en gang hver 2. måned startet den opp uten tilgang til noe på harddisken (ingen programmer tilgjengelig osv.). Fikk også opp en feil melding som sa at den ikke fant plasseringen til skrivebordet eller noe lignende.

post-328807-0-16698700-1408178179_thumb.jpg

post-328807-0-61563300-1408178181_thumb.jpg

post-328807-0-93662800-1408178184_thumb.jpg

post-328807-0-65637600-1408178187_thumb.jpg

post-328807-0-26082200-1408178191_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er neppe noe magisk med den driveren, med over 327 så fungerer 5 og 6xx-kortene mine dårligere i benchmark. Siden det er driverproblem så vil nok en annen driver en den nyeste gjøre susen tipper jeg.

 

Har nå installert 327 driveren og unngår den nyeste driveren. Alt ser ut til å fungere nå. Regner med det var driveren som var ustabil, selv om jeg oppdaget at grafikk kortet stod litt skevt montert, har rengjort pc'en og montert grafikk kortet bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...