Orjsko Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg har en D-Link DI-634M trådløs ruter, en MacBook Pro og en CAT6 nettverkskabel fra vegg til ruteren. Har satt opp ruteren med dynamisk IP, og internett-tilkoblingen ser ut til å fungere bra. Men reagerer på hastigheten. Når jeg kobler macen direkte i veggen har jeg ca. 100 Mbit/s, men trådløst gjennom ruteren har jeg mellom 10-20 Mbit/s. Såvidt jeg har forstått skal denne ruteren yte mer enn dette og utnytte mer av hastigheten på 100 Mbit/s.Har dette noe med mine innstillinger å gjøre? Under innstillingene for ruteren står Mbit/s på auto. Hva kan jeg gjøre for at hastigheten gjennom det trådløse nettet skal nærme seg hastigheten jeg får rett fra veggen? Eller er det ingenting å gjøre? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Du har en utgammal router! Samt at den ikke støtter nyere standarder enn 802.11g, som gir deg maks den hastigheten du oppgir at du får... Kast den museumsgjenstanden i søppla og kom deg inn i 2014 med en ny og skikkelig router! Asus RT-N/AC66U eller bedre bør du skaffe deg... 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Vær glad og fornøyd med at routeren har fungert så lenge, og kjøp noe som duger. Forresten, hvis internett-hastigheten din ikke er over 10 Mbit, og du ikke er avhengig av å kopiere mye data internt via det trådløse nettverket, så har det ikke noe for seg å bytte router. Lenke til kommentar
Orjsko Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Tusen takk for raske svar! Har ikke brukt ruteren før i dag, men svarene deres forklarer hvorfor den har stått ubrukt i skapet Den er mye eldre enn jeg trodde. Da kjøper jeg ny ruter i morgen. Lenke til kommentar
Orjsko Skrevet 15. august 2014 Forfatter Del Skrevet 15. august 2014 Takk for tips til kjøp Skal sjekke den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå