Ulrik_Foto Skrevet 31. juli 2014 Del Skrevet 31. juli 2014 (endret) Bruker: Ulrik_Foto Deltagernivå: Prosjekt-oppgave Personlig utfordring/tema: "Tett på" - makro og detaljbilder med f/2.8 blender. Utstyr: Canon EF 40mm 1:2.8 STM, Canon EOS 700D Målet mitt er at jeg kun skal bruke min faste 40mm med en blender på 2.8. Jeg har ikke noen ordentlig makro-objektiv så bruker min 40mm, vet ikke om det blir riktig å kalle det makro men det fungerer i allefall greit for mitt bruk. Siden jeg er en nybegynner så tror jeg utfordringen blir å få frem motivet med en relativt stor blender, + å få hele motivet i bildet, personlig synes jeg faste objektiver er veldig lite fleksibelt. Men jeg liker at man kan ha en fast blender og at kvaliteten blir bedre. Jeg vet ikke hvordan den neste måneden blir, så jeg melder meg på prosjekt-oppgave. Endret 1. august 2014 av Ulrik_Foto Lenke til kommentar
Ulrik_Foto Skrevet 2. august 2014 Forfatter Del Skrevet 2. august 2014 (endret) 1 - "Trygg på sjøen" Kamera: Canon EOS 700D Blenderåpning: f/2.8 Lukkertid: 1/800 ISO: 100 Linse: Canon EF 40mm 1:2.8 STM Bildet er smålig redigert i Canons egne redigeringsprogram: Canon Digital Photo Professional (Canon DPP) Endret 7. august 2014 av Ulrik_Foto Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. august 2014 Del Skrevet 3. august 2014 Bilde 1, skjønner hvor du vil hen, men vet ikke helt med fordelingen av bildeflaten, muligens mer av det ene eller det andre kunne gjort seg..... Lenke til kommentar