Gå til innhold

[Løst] får ikke headset till og fungere.

Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt headset igår men får ikke det til og fungere, får ikke noen lyd i headsettet. Kjøpte noe studio headset på biltema, det er vanlig ledning til headsettet.
når eg sjekker på lyd enheter så ser eg att de grønne går opp og ned når noe musik blir spillt, men kommer ikke noe lyd i headsettet
2m7fzn9.jpg

2r2rvvo.jpg

Har prøvd og google men finner ikke noe spesielt om dette headsettet, finner ikke noe namn på headsettet annet en studio headphones, googler eg det så kommer det opp 500 ulike headsets.
har prøvd og restarte pcen mangen ganger og deaktivert gamle headset eg har hatt.

Endret av sinder18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor plugger du dem inn? I hodetelefon utgangen på fronten? Hvis ja, har du testet bak på PCen? (Eller er det bærbar?)

Har du sjekket at du har nyeste driver for lydkortet? (Bør ikke være problemet).

Hva har du brukt før til å få lyd?

Hvis lydkortet er av nyere dato, så mulig det popper opp et vindu når du plugger inn, som du da kan velge hvilke type komponent du har plugget i. Av og til så hender det folk plugger de inn i feil inngang, noe dette løser.

Hvis du høyreklikker på det hvite feltet under nederste realtek, så skal du få opp en meny som sier du kan velge å vise også deaktiverte komponenter. Hvilke får du opp når disse også kommer frem?

Lenke til kommentar

Hvor plugger du dem inn? I hodetelefon utgangen på fronten? Hvis ja, har du testet bak på PCen? (Eller er det bærbar?)

Har du sjekket at du har nyeste driver for lydkortet? (Bør ikke være problemet).

Hva har du brukt før til å få lyd?

Hvis lydkortet er av nyere dato, så mulig det popper opp et vindu når du plugger inn, som du da kan velge hvilke type komponent du har plugget i. Av og til så hender det folk plugger de inn i feil inngang, noe dette løser.

Hvis du høyreklikker på det hvite feltet under nederste realtek, så skal du få opp en meny som sier du kan velge å vise også deaktiverte komponenter. Hvilke får du opp når disse også kommer frem?

plugger dem inn bak, er stasjonær pc ikke så gammel, blev bygget fra grunn for ca ett halvår siden. Har brukt Logitech wireless headset før og har kobblet ut Usb recieveren til det headsettet utav pcen, Popper ikke opp noe når eg plugger dem inn, og har prøvd alle ulike hull. men er ganske så sikker på vilket hull det skal inn, er ett litet headsett ikon over der eg plugger headsettet inn. nå eg høyreklikker og tar på vis deaktiverte komponenter så viser den det samme som på bildet ovenfor, men avnex virtual audio device er noe nytt på den lista etter eg kjøpte det headsettet. har prøvd og avinstallere det fra enhetsbehandling og instalert det igen, har prøvd og oppdatere driveren og har den nyeste opdateringen. men får ikke noe lyd fra headsettet.

35jwnwy.png

http://i60.tinypic.com/35jwnwy.png

Endret av sinder18
Lenke til kommentar

Sjekket headsetet på biltema. Det er av type telefon, slik at den har 4 kontaktpunkter på pluggen, mens PCen skal ha 3 kontaktpunkter. Det kan være dette som gir problemene. Hvis du har ett annet sett, hodetelefon eller ørepropper eller noe og tester å plugge inn og du får lyd, så er det dette som er problemet.

Da må du mest sannsynlig ha en slik en: http://fl1.shopmania.org/files/p/hu/m/594/ntr-cab69-2x3-5mm-jack-dugo-3-5mm-4pin-jack-aljzat-headset-kabel-20cm~70961594.jpg

Denne splitter ut hodetelefon og microfon.

Lenke til kommentar

Sjekket headsetet på biltema. Det er av type telefon, slik at den har 4 kontaktpunkter på pluggen, mens PCen skal ha 3 kontaktpunkter. Det kan være dette som gir problemene. Hvis du har ett annet sett, hodetelefon eller ørepropper eller noe og tester å plugge inn og du får lyd, så er det dette som er problemet.

Da må du mest sannsynlig ha en slik en: http://fl1.shopmania.org/files/p/hu/m/594/ntr-cab69-2x3-5mm-jack-dugo-3-5mm-4pin-jack-aljzat-headset-kabel-20cm~70961594.jpg

Denne splitter ut hodetelefon og microfon.

Kjøpte en sånn nå nettop og har prøvd, men får fortsatt ikke noe lyd på headsettet du har ikke Teamviewer og orket og sjekke om det er noe på pcen som er problemet? skal det ikke vera en liten gul ting over headsettet på enhetsbehandling?

Lenke til kommentar

Det er en 3,5mm jack. Det er ikke så mye kluss med det. Prøv headsettet på en annen PC, telefon eller annen lydkilde. Du kan også prøve med et annet headset i PC-en.

Men hva er "Avnex Virtual Audio Device"? Blir skeptisk når navnet inneholdet virtual...

Men som Chris93 sier, prøv om et annet headset fungerer på PC-en først.

Prøvde Headsettet på en annen laptop og da fungerte headsettet uten att eg måtte opdatere drivere eller noe, bare plugget det inn og det fungerte påengang. Prøvde ett Koss headset på min stasjonære pc og kom ikke noe lyd utav det heller, Så må vera noe i pcen da? og hva kan det vera?

Lenke til kommentar

Tipper at "Avnex Virtual Audio Device" er problemet. Der pleier det å stå "Realtek High Defenition Audio". Har du noe Avnes-etellerannet installert på PC-en som du kan prøve å avinstallere?

skal sjekke og slette det. men det er noe nytt som pcen har instalert selv etter eg har plugget inn det headsettet, har aldrig sett avnex før

Lenke til kommentar

Tipper at "Avnex Virtual Audio Device" er problemet. Der pleier det å stå "Realtek High Defenition Audio". Har du noe Avnes-etellerannet installert på PC-en som du kan prøve å avinstallere?

Tok og slettet det nå og aktiverte realtek high def audio og da fungerte headsettet :D Takker alle 3 for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...