Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 ...så lenge PST og TV2 gjør en så grundig jobb med å skremme den norske befolkningen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Virker som de gjør mesteparten av jobben ved å snuse ut hvor politiet ikke er og hvor det er godt vakthold også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Hvis tåkelegging blir en OL-gren, så stikker vi av med gullet. Jeg sitter og ser på pressekonferansen til PST og målt i fakta per minutt er vi på et historisk lavnivå for TV2. Dette må da bli gransket... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 ...så lenge PST og TV2 gjør en så grundig jobb med å skremme den norske befolkningen.Hva burde de gjøre når de får en terrortrussel?Holde kjeft og late som ingenting? Lenke til kommentar
Kv84 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Men de må jo selv starte med trusler og skremsel, disse terroristene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Ja, faktisk. Dette er ikke første gang det har foreligget et konkret trussel mot oss, men da har de håndtert det internt. Det vi har fått fra dem så langt er en lang rekke ikke-informasjon som ikke gir oss noe konkret å foreta oss, men tvert imot bare forvirrer og skremmer. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 PST synes jeg har opptrådd som de bør i denne saken. Se for deg hvilket oppstyret og den kritikken de hadde blitt møtt med om folk plutselig hadde sett bevæpnet politi (dersom det hadde blitt nødvenig soldater) i bybildet uten noe som helst forvarsel. Media derimot, synes jeg har gått litt hardt til verks. Og litt off-topic: Jeg synes det er litt forunderlig at folk "plutselig" blir så forbanna redde for terrorangrep. Skal du først være redd et angrep bør du gå rundt med en konstant frykt, og ikke bli redd bare fordi det er fremme i media.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Internt, som på kontoret? Det er første gang de reagerer som de gjør, så jeg regner med at det er noe mer seriøst enn tidligere. Men, du er vel heller "etter snar" enn "føre var" kanskje? Bedre at det smeller av en bombe i ny og ne enn at de prøver å forhindre terror? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 De burde ihvertfall sjekke sine kilder og være 100% sikre før de løper til media. Siden jeg ikke sitter på innsiden virker det som de har 22 juli skrekk og mobiliserer det de fysisk mulig kan mobilisere i tilfelle det skulle skje noe. Det jeg lurer på er hva slags informasjon, og på hvilken måte de har skaffet denne, for her virker jo all mot sin hensikt. Fremfor å beskytte sine borgere har de stor grad gått frem og skremt de,og det er alltid en dårlig løsning. Bedre blir det jo heller ikke når man får uttalelser som "Folket er vår detektiv" og "vi har fått mye ny og nyttig informasjon av folket". Men det er jo en gullbillett for alle med et lite eller større snev av fremmedfrykt for å ringe politiet og la en stakkar få gjennomgå. Lenke til kommentar
Æsculap Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 De er ikke terrorister de er fiendtlige stridende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Internt, som på kontoret? Det er første gang de reagerer som de gjør, så jeg regner med at det er noe mer seriøst enn tidligere. Men, du er vel heller "etter snar" enn "føre var" kanskje? Bedre at det smeller av en bombe i ny og ne enn at de prøver å forhindre terror? Nei, men bedre å ha ordentlig informasjon for så kunne handle på det framfor å skremme alle lettskremte sjeler her til lands. Og mtp. de har satt full nasjonal beredskap viser jo at de ikke har så overdreven stor informasjon om hvor. når, og hva. Lenke til kommentar
sicios Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 ...så lenge PST og TV2 gjør en så grundig jobb med å skremme den norske befolkningen. Hvordan har PST skremt befolkningen? Det er deres jobb å gå ut med trusler offentlig. Vil heller vite om en trussel enn å ikke vite om det. Du gir ingen beskrivelse eller grunn til din uttalelse. Og etter undersøkelsene som er tatt kan man ikke akk si at befolkningen er skremt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Trenger de noe mer konkret enn en konkret trussel mot landet? De vet ikke hvor og når nei, men de vet trusselen er reel. Antagelig er det vanskelig å få noe nøyaktig info ettersom terroristene antagelig ikke sender inn søknad... Så lenge de mener trusselen er reel og høy sannsynlig for at det blir gjennomført vil jeg påstå at å handle for å forhindre denne trusselen er riktig, selv om det kan skape frykt hos noen. De handler ut fra det de vet. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 PST synes jeg har opptrådd som de bør i denne saken. Se for deg hvilket oppstyret og den kritikken de hadde blitt møtt med om folk plutselig hadde sett bevæpnet politi (dersom det hadde blitt nødvenig soldater) i bybildet uten noe som helst forvarsel. Joda, man kan se hvordan dette utspillet fra overvåkningspolitiet har ledet til økt aksept for bevepnet politi og soldater i gatene ... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 PST synes jeg har opptrådd som de bør i denne saken. Se for deg hvilket oppstyret og den kritikken de hadde blitt møtt med om folk plutselig hadde sett bevæpnet politi (dersom det hadde blitt nødvenig soldater) i bybildet uten noe som helst forvarsel. Joda, man kan se hvordan dette utspillet fra overvåkningspolitiet har ledet til økt aksept for bevepnet politi og soldater i gatene ... Etter trusselen er over går de nok like ubevæpnede som ellers Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Poenget mitt er at det hadde blitt massiv kritikk rettet mot myndighetene dersom folk plutselig en dag hadde møtt på en politimann med MP5 og P80 eller en soldat fra HV-I uten noe som helst forvarsel og uansett hadde funnet ut av hva som egentlig foregikk. Kritikk får de jo uansett, men heller varsle om noe som _kan_ skje enn å ikke varsle og få det trykt opp i trynet i ettertid at de "burde ha varslet". Og ja, når normalsituasjonen er tilbake igjen blir nok det skarpeste våpenet på kropp hos politimannen igjen batongen og pepperen. Lenke til kommentar
Æsculap Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 Og ja, når normalsituasjonen er tilbake igjen blir nok det skarpeste våpenet på kropp hos politimannen igjen batongen og pepperen. Et klart hode og bestemt omsorg Lenke til kommentar
gunleik groven Skrevet 27. juli 2014 Del Skrevet 27. juli 2014 (endret) PST synes jeg har opptrådd som de bør i denne saken. Se for deg hvilket oppstyret og den kritikken de hadde blitt møtt med om folk plutselig hadde sett bevæpnet politi (dersom det hadde blitt nødvenig soldater) i bybildet uten noe som helst forvarsel. Joda, man kan se hvordan dette utspillet fra overvåkningspolitiet har ledet til økt aksept for bevepnet politi og soldater i gatene ... lol greia er vel at bevæpning blir sett på som å ta ansvar av en del. Endret 27. juli 2014 av gunleik groven Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Så lenge de mener trusselen er reel og høy sannsynlig for at det blir gjennomført vil jeg påstå at å handle for å forhindre denne trusselen er riktig, selv om det kan skape frykt hos noen. De handler ut fra det de vet. Politiet kan ikke vinne uansett. 1. Politiet sier ingenting, terrorister angriper og mange dør. Folk blir forbannet på politiet fordi de ikke sa noe. 2. Politiet advarer om trusselen, men ingenting skjer. Folk blir forbannet fordi politiet skremte dem. 3. Politiet advarer om trusselen, terroristene angriper og folk blir drept. Folk blir forbannet på politiet fordi de ikke stoppet det, men "lot det skje". 4. Politiet sier ingenting, og ingenting skjer. Folk lever i uvisshet og hater politiet av de vanlige grunnene. 1 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Ja, faktisk. Dette er ikke første gang det har foreligget et konkret trussel mot oss, men da har de håndtert det internt. Det vi har fått fra dem så langt er en lang rekke ikke-informasjon som ikke gir oss noe konkret å foreta oss, men tvert imot bare forvirrer og skremmer. Ok, så har jeg ikke fulgt med på hvert enkelt innpust, utpust, komma og pissepause i denne saken - men forvirre og skremme ? Jeg oppfattet at ISIL (eller slekta deres) kunne tenke seg å gjøre noe, gjerne her i landet, og at det var omtrent det politet/PST visste - og det er i grunnen en forståelig situasjon, siden selv ragheads efterhvert har oppfattet at man ikke planlegger slikt over åpne telefonlinjer... Så den naturlige reaksjon vil jo selvfølgelig være noe skjerpet oppmerksomhet mens man gjennomgår hverdagslivets mangehånde prøvelser, og en viss grad av nærmere vurdering av marginale aktiviteter, slik som f.eks deltagelse ved visse festivaler el.l. Men frykt og forvirring ? På hvilket grunnlag ? At man forventet at de allmektige statsansatte skulle være synske, og at man følgelig ikke vet hvordan man skal håndtere opplysningen om at de altså IKKE er synske ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå