Gå til innhold

Problemer med mobiltelefon og service.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte en Sony Xperia Z1 fra Expert sin nettbutikk i Desember og hentet den i en av deres butikker i Januar.

 

Opplevde etter en tid at skjermen bugget seg, den registrerte trykk på et annet sted enn der jeg trykket og gikk noen ganger amok hvis jeg skrev en tekstmelding.

Hvis jeg slo av skjermen (låste telefonen) og startet den igjen, så fungerte den greit inntil det samme skjedde etter litt bruk.

 

Sendte den da til service for noen uker siden, hvor det da ble byttet display, som det står i meldingen jeg fikk fra verkstedet.

 

Samme dagen jeg hentet telefonen, la jeg den ut på Finn.no og to timer etterpå var telefonen solgt.

 

6 dager gikk og i morges ble jeg oppringt av kjøper som ville heve kjøpet, da de samme problemene hadde dukket opp igjen. Jeg hadde ikke testet telefonen noe særlig fra jeg hentet den til jeg solgte den, kun startet den og sett at den funket, noe den gjorde.

 

Etter at kjøper fikk tilbake pengene sine, dro jeg med det samme tilbake til Expert for å levere den på service. Ble litt knot siden jeg ikke har en "butikk-kvittering", så jeg må dra tilbake i morgen. Uproblematisk...

 

Uansett, hva skjer hvis de ikke klarer å framprovosere feilen på verkstedet? Jeg har brukt telefonen litt nå, og den virker forsåvidt ganske bra.

 

Det er vel heller ikke vits i å selge den på nytt, hvis jeg etter noen dager får en kjøper som vil heve kjøpet grunnet samme feil.

 

Hjelp! Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at kjøper fikk tilbake pengene sine, dro jeg med det samme tilbake til Expert for å levere den på service. Ble litt knot siden jeg ikke har en "butikk-kvittering", så jeg må dra tilbake i morgen. Uproblematisk...

Kunne dem ikke søke deg opp i systemet demmes? :hmm:

Ellers så er det lurt at du sender med filmklippet inn til verkstedet, slik at de får brukt det. Det hjelper veldig mye. :)
Lenke til kommentar

 

Etter at kjøper fikk tilbake pengene sine, dro jeg med det samme tilbake til Expert for å levere den på service. Ble litt knot siden jeg ikke har en "butikk-kvittering", så jeg må dra tilbake i morgen. Uproblematisk...
Kunne dem ikke søke deg opp i systemet demmes? :hmm:
Ellers så er det lurt at du sender med filmklippet inn til verkstedet, slik at de får brukt det. Det hjelper veldig mye. :)

 

 

Det var åpenbart et problem at jeg hadde bestilt på internett, da de trengte den kvitteringen man får når man kjøper fra butikken deres(?).

 

Håper de fikser det i dag. Glad jeg fikk det på film ja!

Lenke til kommentar

Det tok den "erfarne" medarbeideren 10 minutter å få ordna det. Så nå blir det vel å vente i rundt 10 dager før jeg får den tilbake.

 

Kunne det vært en idé å ta direkte kontakt med Sony? Eller vil de bare henvise meg til stedet jeg kjøpte telefonen?

Lenke til kommentar

Det tok den "erfarne" medarbeideren 10 minutter å få ordna det. Så nå blir det vel å vente i rundt 10 dager før jeg får den tilbake.

 

Kunne det vært en idé å ta direkte kontakt med Sony? Eller vil de bare henvise meg til stedet jeg kjøpte telefonen?

Dårlig kundebehandling fra hans side da.

Jeg har ingenting imot å bruke 10 minutter på en kunde. Jeg får jo betalt pr time uansett. :-)

 

De vil nok mest sannsynlig henvise deg til butikk, men du kan evt ta kontakt med www.deltaservice.no - de reparerer garanti \ reklamasjonsaker for de fleste mobilprodusenter, inkl Sony.

Bare ta en kopi av kvitteringen osv.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Høres veldig merkelig ut. hos Elkjøp og Lefdal kan de iallefall søke opp på alle kvitteringene i alle butikkene dem har i Norge, og internet.

Expert og Elkjøp/Lefdal bruker det samme inngrodde salgssystemet. Ulempen er at man må vite spesifikt hvilken butikk varen er kjøpt i, for man kan kun søke på én butikk av gangen. Dette er det ikke alltid kunden husker selv.

 

Erfaringsmessig bunner slike problemer ofte i at kundens navn/telefonnummer er feilstavet ved kjøp. Dette er likevel sjelden et problem ved nettkjøp, da kunden staver navnet sitt selv. Det kan jo selvsagt hende den ansatte som skulle søke opp kvitteringen ikke evnet å skrive korrekt. For mobiltelefoner skal det dessuten gå an å søke etter serienummer (IMEI), men dette kan igjen være problematisk ved kjøp i andre butikker enn den man befinner seg i.

 

On topic: I slike tilfeller, når du leverer inn telefonen, kan det være greit å spesifisere (og i tillegg sjekke at den ansatte faktisk noterer) at du helst vil ha ny telefon. Du har ikke nødvendigvis krav på det før samme feil oppstår for tredje gang, men ønsket er da i det minste notert, og det er slett ikke sikkert det svarer seg bedriftsøkonomisk å foreta retting på en feil som kom tilbake mindre enn en uke etter forrige rettingsforsøk.

Lenke til kommentar

 

Høres veldig merkelig ut. hos Elkjøp og Lefdal kan de iallefall søke opp på alle kvitteringene i alle butikkene dem har i Norge, og internet.

Expert og Elkjøp/Lefdal bruker det samme inngrodde salgssystemet. Ulempen er at man må vite spesifikt hvilken butikk varen er kjøpt i, for man kan kun søke på én butikk av gangen. Dette er det ikke alltid kunden husker selv.

 

Erfaringsmessig bunner slike problemer ofte i at kundens navn/telefonnummer er feilstavet ved kjøp. Dette er likevel sjelden et problem ved nettkjøp, da kunden staver navnet sitt selv. Det kan jo selvsagt hende den ansatte som skulle søke opp kvitteringen ikke evnet å skrive korrekt. For mobiltelefoner skal det dessuten gå an å søke etter serienummer (IMEI), men dette kan igjen være problematisk ved kjøp i andre butikker enn den man befinner seg i.

 

On topic: I slike tilfeller, når du leverer inn telefonen, kan det være greit å spesifisere (og i tillegg sjekke at den ansatte faktisk noterer) at du helst vil ha ny telefon. Du har ikke nødvendigvis krav på det før samme feil oppstår for tredje gang, men ønsket er da i det minste notert, og det er slett ikke sikkert det svarer seg bedriftsøkonomisk å foreta retting på en feil som kom tilbake mindre enn en uke etter forrige rettingsforsøk.

 

 

Så det kan være, i noen tilfeller, lettere å få ny enhet enn pengene tilbake?

 

Er det for sent å ønske seg en ny enhet, hvis den allerede er sendt inn?

Lenke til kommentar

 

Høres veldig merkelig ut. hos Elkjøp og Lefdal kan de iallefall søke opp på alle kvitteringene i alle butikkene dem har i Norge, og internet.

Expert og Elkjøp/Lefdal bruker det samme inngrodde salgssystemet. Ulempen er at man må vite spesifikt hvilken butikk varen er kjøpt i, for man kan kun søke på én butikk av gangen. Dette er det ikke alltid kunden husker selv.

 

Erfaringsmessig bunner slike problemer ofte i at kundens navn/telefonnummer er feilstavet ved kjøp. Dette er likevel sjelden et problem ved nettkjøp, da kunden staver navnet sitt selv. Det kan jo selvsagt hende den ansatte som skulle søke opp kvitteringen ikke evnet å skrive korrekt. For mobiltelefoner skal det dessuten gå an å søke etter serienummer (IMEI), men dette kan igjen være problematisk ved kjøp i andre butikker enn den man befinner seg i.

Man kan søke både med tlf nummer, navn og adresse. Så selvom navnet er stavet feil, så skal man relativt greit finne frem.

 

Evt kan man ringe inn til kundesenteret, så gi dem IMEI nummeret. da de har et annet søkesystem, så kan de søke igjennom hele butikkkjeden relativt fort.

Lenke til kommentar

Kunne det vært en idé å ta direkte kontakt med Sony? Eller vil de bare henvise meg til stedet jeg kjøpte telefonen?

 

Har du gyldig kvittering så kan det godt hende at det lønner seg, etter min erfaring er Sony veldig flinke til å ta tak i denne typen saker.

 

Min erfaring er dog med Sony kameraer, så det kan godt hende at mobilavdelingen er mer kyniske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...