Merko Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Hei. Ville bare "varsle" om denne Kickstarteren jeg fikk epost om nå nettopp. https://www.kickstarter.com/projects/nerotrigger/miops-smartphone-controllable-high-speed-camera-tr Tror dette kan være en artig sak for flere av dere fotografere der ute. Er dere tidlig ute, så er iallefall dere en av de første. Jeg ble Backer Nr 12. Selv valgte jeg denne pakken: Hva som er forskjellen mellom Basic og Ultimate versjonen har jeg ikke satt meg helt inn i enda. Ganske sikker på at denne Kickstarteren vil ta av. Ta en titt.. 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Basic vs Ultimate: Hovedforskjellen er at man kan styre Ultimate-versjonen fra en Smartphone. Endret 14. juli 2014 av Trondster Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 17. juli 2014 Del Skrevet 17. juli 2014 Gikk for samme pakke, men rakk ikke early-bird. Oh well. Har stilt spørsmål om støtte for Olympus E-M5. Skulle den mot formodning ikke støtte kameraet mitt kan jeg alltids bare droppe det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2014 Gikk for samme pakke, men rakk ikke early-bird. Oh well. Har stilt spørsmål om støtte for Olympus E-M5. Skulle den mot formodning ikke støtte kameraet mitt kan jeg alltids bare droppe det. De har gjort om "Early Bird" til ubegrenset, så du kan jo evt "nedgradere" til de, da du sikkert sparer noen kroner på det.. Ellers så ligger kickstarteren bra an: Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Gikk for samme pakke, men rakk ikke early-bird. Oh well. Har stilt spørsmål om støtte for Olympus E-M5. Skulle den mot formodning ikke støtte kameraet mitt kan jeg alltids bare droppe det. De har gjort om "Early Bird" til ubegrenset, så du kan jo evt "nedgradere" til de, da du sikkert sparer noen kroner på det.. Ellers så ligger kickstarteren bra an: My bad. Jeg har valgt early-bird, men ikke super early-bird. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Ser jo ut som et genialt produkt, hadde jeg drevet noe med foto hadde jeg nok kjøpt 1 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Synes det ligner veldig på Triggertrap Ada (https://www.kickstarter.com/projects/triggertrap/triggertrap-redsnap-modular-camera-trigger?ref=discovery). Bortsett ifra at man koble telefonen med trådløst med Miops og ikke Ada. Det virker også sånn at sensorene står fritt(? har ikke sett så veldig nøye) på triggertrap mens de er bygg inn i Miops. Kan se fordeler og ulemper med begge løsningene. Større frihet med Triggertrap, men mer størrelse og tungvinthet mens Miops har alt i en kompakt størrelse, men mindre fleksibelt. Lenke til kommentar
SgtPepper Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 Litt dumt at de okkuperer blitsskoen i kameraet. Den trenger jeg for radio-triggeren til Canon. Antar at brukere av Profoto radiotriggere heller ikke ønsker å gi opp blitsskoen til noe annet. Kontroll med belysningen er vel ikke helt uvesentlig ved bruk av høyhastigetstriggere? Ville ønsket meg en pass-thru blitssko på toppen av Miops´en, for å å gjøre den mer kompatibel med Canon tilleggsutstyr. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. juli 2014 Del Skrevet 21. juli 2014 (endret) Bruker man stativ kan man jo alltid stroppe den fast til stativet eller bruke et dobbelfeste. Endret 21. juli 2014 av Nautica 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Nå er det ikke lenge igjen til MIOPS blir sendt ut. Gleder meg til å bli kjent med dette nye verktøyet/leketøyet. En ting jeg er veldig spent på er hvordan det vil bli med MVA. Jeg har lest at flere har fått produkter gjennom Kickstarter uten å betale MVA. Dette gir jo mening siden man teknisk sett ikke kjøper et produkt, men støtter et prosjekt. Til gjengjeld får man et produkt. Svaret får jeg snart. Det var også kjipt å lese siste oppdatering ang TriggerTrap: https://www.kickstarter.com/projects/triggertrap/triggertrap-redsnap-modular-camera-trigger/posts/1144189 Jeg støttet ikke den (var for sent ute), men utrolig kjedelig når prosjekter strander. Og til sist: Beklager necroposting. Jeg fant ingen andre tråder om MIOPS, så da var det like greit å fortsette på denne. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Da har jeg fått min. Er på jobb, så ikke testet enda, men gleder meg til å leke litt når jeg kommer hjem. Overraskende liten og lett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Har mottatt min jeg også - gleder meg til å leke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå