Gå til innhold

Nytt vidvinkelobjektiv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener dere om sigma 17-20mm f4-5,6 ex dc, til nikon d7100, har lyst å ta landskaps bider, og er litt grønn på linser og en litt slunken lommebok,

Kan det være dette objektivet du har lyst på?

Jeg vet ikke, det var på tlf på en bok handel som skulle selge ut div utstyr, men eg tenker på å ha den uansett,

Jeg tror nok at flageborg har funnet det du ønsker info om. Benevnelsen du nevner, 17-20, eksisterer ikke så det er nok 10-20 det er snakk om.

Jeg har hatt det nevnte objektivet i Canon-fatning og det er et bra objektiv i sin prisklasse. Så hvis du er ute etter en vidvinkelzoom og har et relativt lavt budsjett, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kjøpe denne.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

De som selger linsene skal slutte med foto, så disse er eldre modeller, får den til 1999 kroner, den som jeg nevnte, legger ved tilbudet han sa at det va 17-20 som var vidvinkelobjektivet, ble veldig usikker, ut i fra vedlegget, for nikon hva av disse er da vidvinkel, unnskyld har drete på leggen nå, ser jo selv nå at det er 10-20 omg, er så blind av og te, hehe

post-206511-0-95364100-1404389043_thumb.jpg

Endret av jajo
Lenke til kommentar

Sånn nå har jeg kommet hjem etter en herlig og flott dag med kamera , hundene og den nya linsa,

her er mine objektiver:

nyeste sigma 10-20 4-5,6 dc hsm

tamron sp di 90mm 1:2,8 macro 1:1

Nikon dx af-s 18-105 med mer

sigma 70-300 med dl macro super

Nikon dx 18-55

disse er mine linser

Endret av jajo
Lenke til kommentar

jepp fristelsen ble for stor, og jeg er ikke så flink på hvordan man tolker disse mm ennå, så då kjørte eg rett og slett bort for å se denne da, han viste meg noen eks bilder tatt med div typer linser, så var jeg solgt hehe, har testet den ut litt i dag, og i morgen er det foto dag, :)

Lenke til kommentar

litt av dagens test, hmm ikke noe å skyte åver, hehe, kjekt å leke seg med vinkler¨, former ect, skal ut i mårå å teste dette for fullt

sorry, bilde ble jo heilt snudd til siden, kossen retter jeg opp dette

post-206511-0-51478500-1404416844_thumb.jpg

post-206511-0-22205500-1404416983_thumb.jpg

Endret av jajo
Lenke til kommentar

litt av dagens test, hmm ikke noe å skyte åver, hehe, kjekt å leke seg med vinkler¨, former ect, skal ut i mårå å teste dette for fullt

sorry, bilde ble jo heilt snudd til siden, kossen retter jeg opp dette

Prøv gjerne å sette

ISO --> 100

Blender til f8

Lukkeren styrer seg selv...og det blir bra resultat når sola skinner ;)

post-226353-0-45054300-1404427360.jpg

post-226353-0-45054300-1404427360_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Hehe fant fort ut av det ja, her på kirketrappa ville jeg prøve å få den som forgrunn klar og kirka bak litt dus, det var det som var meningen med det. Skal ut på foto dag i dag, perfekt vær i dag,

Lenke til kommentar

Oki, alt har jeg notert i ei lita bok som ligger i fotobaggen min, er kjempe glad for all info, awesnes; takk for info, for det trodde jeg at jeg kunne, hehe, er som sakt fersk, gleder meg til at vil forstå disse talla selv, har vært på fotokurs en gang, men tar veldig lang tid å få noe som helst til å sitte på plass i hjernen, hehe, kunskap e makt sies det ????

Endret av jajo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...