Gå til innhold

Vellykka overklokking.


feed

Anbefalte innlegg

Vil bare si at jeg har klokka P4 2.4 til 2.8 med standard vifte og idle temp på ca 38-39. Spørs om jeg tårer å gå lenger for er et par ting jeg er litt usikker ved i bios innstillingene bl.a. stilling av volt i forhold til hvor mye jeg klokker osv.. Ved evt. 3.0 Ghz hva bør vcore på cpu stå på? og volt på ram? Og der det står 1:1, 5:4 osv.. hva er best der? Siste spørsmålet er timingene på rammen, hvilke timinger bør rammen ha ved 3ghz? Har Geil "gd" 2*512MB PC4000.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører min ram på 2.85v. Har Geil Ultra Platinum PC4000. Det skal gå greit å kjøre 250fsb og 1:1 på rammen. Er jo det PC4000 ram er laget for. Prøv deg med standard timings. Klarer ikke å kjøre mine brikker med mindre en 2.5-4-4-7 på 250fsb. Men det er som sagt bare å prøve seg frem. Samme gjelder volt på cpu. Prøv med standard volt. Går ikke det, så øker du litt.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Vil bare si at jeg har klokka P4 2.4 til 2.8 med standard vifte og idle temp på ca 38-39. Spørs om jeg tårer å gå lenger for er et par ting jeg er litt usikker ved i bios innstillingene bl.a. stilling av volt i forhold til hvor mye jeg klokker osv.. Ved evt. 3.0 Ghz hva bør vcore på cpu stå på? og volt på ram? Og der det står 1:1, 5:4 osv.. hva er best der? Siste spørsmålet er timingene på rammen, hvilke timinger bør rammen ha ved 3ghz? Har Geil "gd" 2*512MB PC4000.

 

Takker for alle svar  :)

1280142[/snapback]

 

 

Det er lurt at du ikke går mer enn du bør, jeg overklokka min AMD 939 3700+ 2.2ghz til 3,1 ghz. Det gikk bra helt til pcen bare gikk av og nå vil den ikke på:)

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

 

edit: bump fra 2003. Tråden stenges!

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...