Chrdjo Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Hei! Jeg har lest på nett at feriepengene skal være minimun 10.2 % av feriepengegrunnlaget (altså forrige års lønn). I 2013 hadde jeg to jobber ved siden av skolen, på den ene tjene jeg 11 636 kr, ifølge selvangivelsen min. Jeg fikk derimot kun utbetalt litt over 400 kr i feriepenger fra bedriften? Har det skjedd en feil, slik at jeg kan klage? eller er det jeg som har misforstått noe? Ikke at det er så ufattelig mye å tape ca 800 kr, men for en fattig student er dette endel. Har ikke fått feriepenger fra mitt andre arbeidssted, der jeg tjente 62 929 kr. Hvor mye skal jeg egentlig få i feriepenger i forhold til det, stemmer 10.2%? Håper noen kan hjelpe meg! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Hvor mye skatter du da? (Er vel litt froskjellige regler om hvorvidt de skal skattes av, og når de skal skattes av?) Endret 10. juni 2014 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Chrdjo Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Jeg skattet 11% forrige år, men får tilbake 8000 kr på skatten. (4000 av disse er pga BSU.) I år har jeg ikke hatt jobb og dermed ikke skattet noe. Endret 10. juni 2014 av Chrdjo Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 10,2% er standardsats, det er ulovlig å gå under dette, men man kan avtale høyere (det har du nok ikke gjort i noen av jobbene). Fikk du feriepenger fra jobb 1 (der du tjente 11 000) i fjor? For feriepenger regnes med i totalinntekten på lønns- og trekkoppgaven din, men du tjener ikke opp feriepenger av det. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Havna i det problemet for nokre år sidan. Viste seg at feriepengane var blitt utbetalt med siste lønna frå sommarjobben eg hadde året før(skiftarbeid med allslags tillegg, så stussa ikkje på at lønna var såpass høg). Det er sikkert det som har skjedd. Spesielt 800 ekstra på lønnsslippen er lett å oversjå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Mange får utbetalt alle feriepengene sine på siste lønn etter å sagt opp jobben, og mange er fullstendig uvitne om at dette har skjedd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå