Gå til innhold

Bermuda, Norge, etc - Parasittstater?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Uff hvorfor gidder jeg...

 

Men nei, norge er ikke en parasitt og det er heller ikke en stat men et land. Finn fram geografi boka di skatteflyktning

Lenke til kommentar

Uff hvorfor gidder jeg...

Det lurer vi også ganske mye på.

 

Men nei, norge er ikke en parasitt og det er heller ikke en stat men et land. Finn fram geografi boka di skatteflyktning

Hva i all verden er det du mener med dette?

 

Skatteflyktning: jeg har sjeldent hørt begrepet bli brukt, i grunn. Hva er en parasittstat? Føler det er et mer naturlig førte spørsmål enn hvorvidt den eller den staten er det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Uff hvorfor gidder jeg...

Det lurer vi også ganske mye på.

 

Men nei, norge er ikke en parasitt og det er heller ikke en stat men et land. Finn fram geografi boka di skatteflyktning

Hva i all verden er det du mener med dette?

 

Skatteflyktning: jeg har sjeldent hørt begrepet bli brukt, i grunn. Hva er en parasittstat? Føler det er et mer naturlig førte spørsmål enn hvorvidt den eller den staten er det...

 

Skatte ba meg om å gå hit fra den andre tråden, han driver og sier at norge er et dårlig land og en parasitt. Skjønner ikke hva han snakker om, vi har jo det kjempe bra i norge, se på retten for eksempel. Folk for en rettferdig dom men som i kongo sitter man i et varmt rom og blir dømt for det dem vil dømme deg for. Vi har det veldig bra her i norge syns jeg

 

Jeg mener at norge er ikke en stat men ett land, når han tror det burde han lære litt mer og geografi og hvor norge ligger :)

 

Det var turbonello som først nevnte det ordet parasittstat. Ble tatt litt på senga jeg også, aldri hørt om det før

Lenke til kommentar

Jeg mener at norge er ikke en stat men ett land, når han tror det burde han lære litt mer og geografi og hvor norge ligger :)

Og hva er det som gjør at det ikke kan være begge deler?

 

Hint: Det er et lurespørsmål. Du er selvfølgelig helt på bærtur her. Foreslår at du leser litt i en ordbok før du kritiserer andres begrepsbruk.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg mener at norge er ikke en stat men ett land, når han tror det burde han lære litt mer og geografi og hvor norge ligger :)

Og hva er det som gjør at det ikke kan være begge deler?

 

Hint: Det er et lurespørsmål. Du er selvfølgelig helt på bærtur her. Foreslår at du leser litt i en ordbok før du kritiserer andres begrepsbruk.

 

Jeg er ikke på bærtur, norge er et land, ikke en stat, kan ikke skjønne hvorfor noen sier annerledes

Lenke til kommentar

Jeg er ikke på bærtur, norge er et land, ikke en stat, kan ikke skjønne hvorfor noen sier annerledes

Din begrepsbruk stemmer ikke med aksepterte definisjoner. Du må gjerne mene Norge ikke er en stat, men det er helt meningsløst å krangle om det her all den tid du altså tar helt feil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han tenker på ordet "nasjonalstat", som betyr en stat i kontroll over et land.

Men kanskje han skal være litt mindre drittsekk og litt mindre overbærende og pompøs når han (som moderator) deltar i diskusjoner hvor forskjellige meninger er like verdifulle og gyldige?

 

Edit: Eller han kan fortsette å male seg inn i et hjørne og late som om hans meninger er magiske.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Jeg er ikke på bærtur, norge er et land, ikke en stat, kan ikke skjønne hvorfor noen sier annerledes

Din begrepsbruk stemmer ikke med aksepterte definisjoner. Du må gjerne mene Norge ikke er en stat, men det er helt meningsløst å krangle om det her all den tid du altså tar helt feil.

 

Jeg står på mitt. Jeg har bodd i landet mitt i 22 år og aldri noensinne har norge blitt kalt for en stat

Lenke til kommentar

Forslår at du ser etter på dette søket: https://www.google.no/search?hl=en&q=%22staten+norge%22&meta=&gws_rd=ssl

 

Et søk på lovdata viser for øvrig at "Staten" er part i ikke mindre enn 10 739 rettsavgjørelser. Så dette handler nok om at du rett og slett ikke har fulgt godt nok med i timen, nettopp det du anklager Skatteflyktning for.

 

Sjekk også store norske leksikons definisjon av stat, eller noe annet. Jeg føler denne diskusjonen er ferdig her, du har fått det du trenger for å forstå hvorfor du tar feil så alt annet blir bare stahet.

 

Shruggie: Det handler om Winzas oppfordring til å åpne en "geografi bok". Forskjell å å bare ta feil, og å be andre sette seg på skolebenken igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Forslår at du ser etter på dette søket: https://www.google.no/search?hl=en&q=%22staten+norge%22&meta=&gws_rd=ssl

 

Et søk på lovdata viser for øvrig at "Staten" er part i ikke mindre enn 10 739 rettsavgjørelser. Så dette handler nok om at du rett og slett ikke har fulgt godt nok med i timen, nettopp det du anklager Skatteflyktning for.

 

Sjekk også store norske leksikons definisjon av stat, eller noe annet. Jeg føler denne diskusjonen er ferdig her, du har fått det du trenger for å forstå hvorfor du tar feil så alt annet blir bare stahet.

 

Shruggie: Det handler om Winzas oppfordring til å åpne en "geografi bok". Forskjell å å bare ta feil, og å be andre sette seg på skolebenken igjen.

I alle mine 22 år har jeg opplevd norge som et land og nå er det en stat? betyr det at sverige, danmark og finnland er det med?

Lenke til kommentar

Har prøvd to ganger å besvare definisjonsspørsmålet og fikk bare

 

[qoute]Det var da som bare!

 

Det ser ut som vi sliter litt med serverne våre gitt. Hold på hestene, så fikser vi straks!

 

Litt teknisk mumbojumbo: 503 Service Unavailable[/qoute]

 

Opprinnelsen til tråden var denne utvekslingen

 

 

 

Bermuda er ett skikkelig land ;)

Bermuda er en parasittstat, men det er en annen debatt.

ALLE Stater er parasittstater, også Norge (i høyere grad en Bermuda). Dog, som du påpeker er det en annen debatt.

Fra denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1585845&page=5

 

Ettersom parasittstat er ett sammensatt ord er følgende relevant:

 

Parasitism is a non-mutual symbiotic relationship between species, where one species, the parasite, benefits at the expense of the other, the host.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parasitism

 

A sovereign state is a nonphysical juridical entity of the international legal system that is represented by one centralized government that has supreme independent authority over a geographic area.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign_state

 

En parasittstat kan de sies å være en Stat (Regjering) som lever av å utnytte:

A. Andre Stater

B. Undersåttene innenfor sin egen Stat

 

Jeg tipper at EternalSunshine mener at Bermuda faller i første kategori, fordi den ikke utnytter sine undersåtter så kraftig som Norge gjør. Dette gjør i sin tur det atraktivt for de som blir utnyttet i Norge å flytte til Bermuda, hvor de blir utnyttet men ikke fullt så mye.

 

Når disse utnyttede menneskene flytter seg, eller sine firmaer, til Bermuda mister Norge muligheten til å forsette å utnytte de samme, og på en eller annen finurlig og indirekte måte klarer EternalSunshine å likestille dette med at Bermuda utnytter Norge. Helt hvordan må han nesten forklare selv, om han kommer innom denne tråden.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg mener jo en stat er en parasitt, så ja?
Spørsmålet blir jo alltid, hva er det mest realistiske samfunsstyre, en med tvang eller frihet (eller kaos?)?
Du har min sympati Skatteflyktning, jeg er veldig tilhenger av Anarko kapitalisme.
Men jeg er for realistisk til å prøve utøve den drømmen, mennesker ser ikke ut til å like ansvar og frihet, så de flytter den over til staten.

 

Det hadde vært mye mer interessant å diskutere et rettssystem i et slikt samfunn ;)
Forsikringsselskap mot forsikringsselskap i et nøytralt rettsting? Hadde vært interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...