BjørnÅgeS Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Bruker : BjørnÅgeS Deltakernivå: Pingle Utstyr: Det jeg har tilgjengelig. 5DMk II med div optikk, Panasonic GX1 med 30mm og 14mm samt Sony Xperia Z1. Hektisk i Juni så jeg holder meg på pinglenivå. S/H er noe jeg trenger å trene på og kvadratisk fordi jeg bør lære meg crop (Liker helst å ta bilder som ikke trenger crop) Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2014 2.Juni Bobler. Pansonic GX1 med Sigma 30mm. Justert i LR og Nik Silver FX gjennom PS. Uvant å tenke komposisjon med kvadratisk utsnitt. P1020141-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Tok med et kulturlandskap fra Toten som jeg legger i spoiler. Synes personlig at boblene ble bedre. P1020140-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 1 Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Boblene ble best, syns jeg også. Godt stelte bobler er det også. Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Ett flott boble bilde, liker de mørke sort tonene, uvant med utsnittet, blir trangere pga. 1:1 formatet. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 Veldig flott Totenlandskap i spoileren, men boblene var best, du kan nesten føle hvor mye eierne har stått og gnidd for å få fram den flotte gløden i lakken. Morsomt format. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 3.Juni Stihl. Canon 5d MkII med Tamron [email protected]. Eidsiva måtte ta ned et tre i hagen og da måtte jeg dra fram min trofaste Stihl. Synes resultatet ble ganske Stihlig, men kunne kanskje valgt fokuspunkt annerledes. LR - PS og Silver efex pro i S/H konertering. IMG_3508-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Boblene ble best, syns jeg også. Godt stelte bobler er det også. Takk Ett flott boble bilde, liker de mørke sort tonene, uvant med utsnittet, blir trangere pga. 1:1 formatet. Må trene på 1:1, og tenke litt annerledes. Veldig flott Totenlandskap i spoileren, men boblene var best, du kan nesten føle hvor mye eierne har stått og gnidd for å få fram den flotte gløden i lakken. Morsomt format. Takk 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Boblene er flotte, fint bilde også. Men motorsaga er knallbra, syns jeg. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 Likte faktisk kulturlandskapet enda bedre enn boblene, syns nok det ble litt trangt og med litt mye forstyrrende elementer med. Herlige minner her da, vi hadde en sort boble i min barndom Kult motorsagbilde, syns fokuset satt bra jeg, muligens bare litt trangt der nede i hjørnet? Måtte nesten sett en variant, mulig det ville blitt kjedeligere med en mer ´normal´ komp.. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 4.Juni: Fiskars. Canon 5D mk2 samt 50mm 1,8 @2.8. Etter saging kommer kløyving og da er Fiskars kløyveøks god å ha. Merker at det er vanskelig å komponere i 1:1. IMG_3510-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Boblene er flotte, fint bilde også. Men motorsaga er knallbra, syns jeg. Takk Likte faktisk kulturlandskapet enda bedre enn boblene, syns nok det ble litt trangt og med litt mye forstyrrende elementer med. Herlige minner her da, vi hadde en sort boble i min barndom Kult motorsagbilde, syns fokuset satt bra jeg, muligens bare litt trangt der nede i hjørnet? Måtte nesten sett en variant, mulig det ville blitt kjedeligere med en mer ´normal´ komp.. Takk, sliter litt med å finne god komposisjon i 1:1 Motorsaga ble stilig! Takk Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 Fine bobler. Hadde vært fristende å vise hele den fremre kanskje, men da hadde det ikke blitt kvadratisk, og det blir mer spenning i bildet. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Flott utfordring - og topp gjennomføring så langt. Så kjekt å se noen som går litt utenom de tradisjonelle sporene. Thumbs-up. Spent på fortsettelsen. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 6.Juni: hammer time. Min trofaste Bacho. 5D mk2 med 85mm f1.8. Fortsetter litt i verktøysporet. Tester ut litt bokhe på ulike objektiver og øver litt på komposisjon i 1:1 formatet. Ikke lett å finne hva som fungerer her. IMG_3511-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Fine bobler. Hadde vært fristende å vise hele den fremre kanskje, men da hadde det ikke blitt kvadratisk, og det blir mer spenning i bildet. Helt enig men utfordringer en kvadratisk. Flott utfordring - og topp gjennomføring så langt. Så kjekt å se noen som går litt utenom de tradisjonelle sporene. Thumbs-up. Spent på fortsettelsen. Takk Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Fantastisk - og stabilt. Tipper denne tråden blir en av de aller, aller beste når regnskapet gjøres opp om 24 fotodager. Du - og andre - vil bli overrasket over resultatet når du summerer opp ved månedsslutt - hvis du fortsetter slik du har gjort til nå. Ulempen for deg blir å plukke de beste bildene. Opplevelsen for oss andre, er at vi kan betrakte en flott kvadratisk S/H serie. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Skarp øks og hammer med smell, liker det kvadratiske formatet. Lenke til kommentar
Geir D Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Jeg syns også at du har en fantastisk serie. Det ser ut til at du fikser utfordringen du har gitt deg selv på en svært god måte. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 7.Juni: Flom. SIgma 30mm med Panasonic GX1. Sliter fortsatt med komposjon og kvadrat. Har lett for at motivet blir midtstilt. P1020145-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr 8.Juni. Camping. Sony Xperia Z1. Synes motivet var morsomt. 20140608_121458_Android-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Fantastisk - og stabilt. Tipper denne tråden blir en av de aller, aller beste når regnskapet gjøres opp om 24 fotodager. Du - og andre - vil bli overrasket over resultatet når du summerer opp ved månedsslutt - hvis du fortsetter slik du har gjort til nå. Ulempen for deg blir å plukke de beste bildene. Opplevelsen for oss andre, er at vi kan betrakte en flott kvadratisk S/H serie. Takk, synes du tar i vel hardt Skarp øks og hammer med smell, liker det kvadratiske formatet. Takk Jeg syns også at du har en fantastisk serie. Det ser ut til at du fikser utfordringen du har gitt deg selv på en svært god måte. Takk Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Det er jo sørgelig for dem som flommen går ut over, men du har klart å få noen flotte motiver ut av det, det fra 7. juni var jo så vakkert. Får håpe vannet har sunket innen campingturistene kommer (re. 8. juni) Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Øksa og hammeren ble også knallbra syns jeg. Flombilden er også bra, spesielt det 7. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2014 9.Juni: Bosch. Fortsetter med litt mer verktøy. Canon 5D2 med 70-200 F4. Prosessert i LR, PS og Nik. IMG_3514-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Annen utgave i spoiler. IMG_3512-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr Det er jo sørgelig for dem som flommen går ut over, men du har klart å få noen flotte motiver ut av det, det fra 7. juni var jo så vakkert. Får håpe vannet har sunket innen campingturistene kommer (re. 8. juni) Dette er fra Mjøsa som har en middels flom i år. Lite skadeomfang men forholdsvis høy vannstand. Takk for kommentarer. Øksa og hammeren ble også knallbra syns jeg. Flombilden er også bra, spesielt det 7. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå