Den Ukjente Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Heisann! Har akkurat kjøpt meg min første bil - en Audi A3 2005-modell. Det er ikke AUX i bilen, men dette er noe jeg "må" skaffe meg. Hvordan gjøres dette enklest mulig, men likvell forholdsvis bra? Er det noe man må på verksted for å få fiksa, eller er det forholdsvis enkelt å gjøre det selv? På forhånd, takk! Endret 27. juli 2014 av Den Ukjente Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Det aller beste blir å bytte hele spilleren, mens det enkleste blir en "orginal" aux hvis spilleren er laget for det, eller en overgang til cd-veksler utgangen hvis du har det Lenke til kommentar
Visn!ngsnavn Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hvis du skal bytte spillern, må du også ha et ISO -> CAN-BUS adapter (om jeg ikke husker helt feil) for å få lyd i høytalerene bak. (Iallfall på A3 2003). En kompis av meg bytta anlegg i en A3 2003 mod på et bilstereoverksted som gjorde jobben. De fikk heller ikke til å få opp info fra spillern på displayet i dashbordet. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Hvis du skal bytte spillern, må du også ha et ISO -> CAN-BUS adapter (om jeg ikke husker helt feil) for å få lyd i høytalerene bak. (Iallfall på A3 2003). En kompis av meg bytta anlegg i en A3 2003 mod på et bilstereoverksted som gjorde jobben. De fikk heller ikke til å få opp info fra spillern på displayet i dashbordet. Takk for svar, begge to! Vet du hvor mye han betalte for det? Lenke til kommentar
Visn!ngsnavn Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Meeener å huske at adapteret enten kosta 500 eller 1000. Når det gjelder prisen på hele jobben så var det en del, da han bytta alle elementene, har en monoblokk og en 4 ch forsterker, og alt er bygd slik at hvis man legger ned baksetene så kan man flytte kassa osv slik at du ikke mister bagasjeplass. Ganske nice laget Tror han måtte ut med ca 5 store bare for jobben (+++ utstyr..). Men sjekk om du har høytalere bak! Har vært borti A3 som ikke har det. Isåfall er det ikke vits å skaffe det adapteret. Og da må du enten høre etter om du hører lyd bak, eller pirke av dekselet og se om at faktisk ligger et element der Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Meeener å huske at adapteret enten kosta 500 eller 1000. Når det gjelder prisen på hele jobben så var det en del, da han bytta alle elementene, har en monoblokk og en 4 ch forsterker, og alt er bygd slik at hvis man legger ned baksetene så kan man flytte kassa osv slik at du ikke mister bagasjeplass. Ganske nice laget Tror han måtte ut med ca 5 store bare for jobben (+++ utstyr..). Men sjekk om du har høytalere bak! Har vært borti A3 som ikke har det. Isåfall er det ikke vits å skaffe det adapteret. Og da må du enten høre etter om du hører lyd bak, eller pirke av dekselet og se om at faktisk ligger et element der Den er grei! Takker nok en gang Stikker innom merkeverkstedet her engang til uka da, og hører hva de skal ha for jobben. Tenker egentlig bare en enkel AUX-utgang som går på CD-vekslern (hvis det er det i bilen, husker ikke) eller noe lignende! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg har samme bilen som deg, har bygget fult anlegg i den med focal K2 rundt hele veien osv. Har en liten "worklog" rundt anleggsbyggingen her om det er av interesse for deg : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1374872&hl= som de andre nevner vil ikke høytalerene bake eller eventuell ratt kontroller fungere uten canbus overgang. Om dette gjøres hos en seriøs bilstereo butikk fikser de montering for deg gratis om du kjøper produktene fra dem da det er en såpass liten jobb. Å ordne en AUX utgang fra orginalspilleren skal heller ikke være noe kjempe problem, min anbefaling er å kontakte en bilstereo spesialist å spørre. alt arbeid som er gjort på bilen min er gjort av http://www.bassbrothers.no , uslålig kundeservice, anbefaler å fyre av en mail til dem Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg har samme bilen som deg, har bygget fult anlegg i den med focal K2 rundt hele veien osv. Har en liten "worklog" rundt anleggsbyggingen her om det er av interesse for deg : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1374872&hl= som de andre nevner vil ikke høytalerene bake eller eventuell ratt kontroller fungere uten canbus overgang. Om dette gjøres hos en seriøs bilstereo butikk fikser de montering for deg gratis om du kjøper produktene fra dem da det er en såpass liten jobb. Å ordne en AUX utgang fra orginalspilleren skal heller ikke være noe kjempe problem, min anbefaling er å kontakte en bilstereo spesialist å spørre. alt arbeid som er gjort på bilen min er gjort av http://www.bassbrothers.no , uslålig kundeservice, anbefaler å fyre av en mail til dem Litt av ett anlegg du har bygd opp der! Bassbrothers er nok vel langt unna, da jeg bor i området rundt Fredrikstad Men jeg skal likevell se om jeg ikke finner noen bilstereo-spesialist i området, som kan fikse meg en AUX-utgang, så får vi heller se om man ikke bygger anlegg når man har tjent opp nok cash, etter å ha blitt ruinert med bil-kjøp og utgifter som derav medfølger! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Anbefaler deg vertfall å ikke gå til møller. Har en kollega som dro til møller for å få installert en AUX ingang på sin Audi A4 B6, noe de skulle ha flere tusen kroner for. Endte opp med at han dro til en bilstereo butikk som gjorde hele jobben for han for under 500 kroner Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hør med Bug Boys på Solgård. 1 Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 30. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2014 Anbefaler deg vertfall å ikke gå til møller. Har en kollega som dro til møller for å få installert en AUX ingang på sin Audi A4 B6, noe de skulle ha flere tusen kroner for. Endte opp med at han dro til en bilstereo butikk som gjorde hele jobben for han for under 500 kroner Njaa, vi får se på akkurat det! Min far har ett par gode kontakter hos den lokale Møller-forhandleren, så vi får se hva vi kan få til! Ellers skal jeg også høre med Bug Boys ja, Mobile999! Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 8. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2014 Hør med Bug Boys på Solgård. Akkurat det jeg endte opp med å gjøre! Fikk da tak i en adapter som jeg selv koblet til bak. Fikk dog beskjed om at det kunne hende jeg måtte innom Møller og få dem til å kode sånn at spilleren vil spille fra CD-veksleren. Har dermed koblet opp kablene bak spilleren slik jeg fikk forklart. Det fungerer dog ikke å spille lyd som det er nå, så antar jeg må innom Møller og få dem til å kode. Noen som har noe erfaring med dette? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Har du trykket to ganger på "CD"-knappen for å velge cd-veksler? Kommer det da en feilmelding på skjermen til radioen? Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 8. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2014 Har du trykket to ganger på "CD"-knappen for å velge cd-veksler? Kommer det da en feilmelding på skjermen til radioen? Det har jeg prøvd på, ja! Det kommer ikke opp noen feilmelding. Har koblet alt slik jeg fikk forklart det, men mulig det er en feil? Kobla ut den øverste, svarte kontakten inn i en mini-iso-adapter. Fjerna så den blå kontakten på iso-adapteren, og satt den tilside, før jeg satt i den blå medfølgende AUX-adapteren. Kanskje det er der jeg har gjort feil? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg ville tro at noe skulle kobles til den ledige kontakten for cd-veksleren bak på radioen. Det høres ikke ut som er tilfelle(?). Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 8. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg ville tro at noe skulle kobles til den ledige kontakten for cd-veksleren bak på radioen. Det høres ikke ut som er tilfelle(?). Slik jeg forsto det, er det den lyseblå kontakten? Jeg koblet den lyseblå kontakten som sitter i adapteren, til spilleren. Så koblet jeg den blå som da kom fra mini-isoen i ett støpsel som også fulgte med adapteret. Altså er det en kabel fra adapteret til spilleren, og ett fra adapteret til kabelen som går "inn i bilen". Skulle jeg fått opp en feilmelding eller noe slikt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Har du trykket to ganger på "CD"-knappen for å velge cd-veksler? Kommer det da en feilmelding på skjermen til radioen? På min trykker jeg og holder inne CD-knappen, så bytter displayet til AUX etter et par sekuinder, men det er kanskje bare på de nyere modellene? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Skulle jeg fått opp en feilmelding eller noe slikt? Hvis du hadde fått opp feilmeldingen "No CDC" så hadde det sannsynligvis vært en bekreftelse på at du ikke trenger å aktivere "cd-veksleren". Mangel på feilmelding betyr nødvendigvis ikke at funksjonen må aktiveres. Sto det noe som kan identifisere adapteret du har kjøpt? Delenummer etc. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 På min trykker jeg og holder inne CD-knappen. Det er verdt å prøve. Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 8. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2014 På min trykker jeg og holder inne CD-knappen. Det er verdt å prøve. Prøvde det og, gitt. Nei, det står vært lite på adapteret. Det er kun en knapp hvor jeg kan skifte fra CDC (antar det er CD-changer) til MP3 på. Utenom det er det nada. Får heller ikke opp noe som helst informasjon. Det som slo meg, er at CD-veksler må kodes inn av Audi selv, og at ting deretter vil gå bedre. At spilleren ikke er programert til å lete etter noen CD-veksler engang. Kan det stemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå