snippetisnapp Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg har en CD-spiller som bare starter forsterkeren når jeg har på radioen(jeg vet om de blå, blå og hvite remote-kablene). Hvis jeg er lynrask fra radio til blutetooth får jeg lyd fra bassen i et par sekunder, men så slår han seg av. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan lure forsterkeren? Takk på forhånd! : ) Lenke til kommentar
mund Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 har du koppplett strømmmen skikeli til forsterrkaren??? Lenke til kommentar
Visn!ngsnavn Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hvis forsterkeren fungerer som den skal på radio, men ikke bluetooth, høres det ut som du bør se på innstillingene på spillern. Sjekk også om det er lys i forsterkeren som indikerer at den er på både når du kjører radio og bluetooth. Dersom den er på når du kjører bluetooth, men det ikke kommer lyd fra den, har du et annet problem. Dersom det har noe med innstillingene å gjøre finner du dette i manualen til spillern. Remote-kabelen fungerer ganske enkelt slik at dersom du har +12V inn på remoteklemmen på forsterkeren, skrur den seg på. Det er alltid mulig å jukse seg rundt dette. Jeg vet at noen f. eks. kobler kabelen på + polen på baklyset eller noe annet som skrur seg på samtidig som bilen. Remotefunksjonen skal bare drifte et lite rele, og trekker normalt (det skal jeg ikke si sikkert) mer enn 200 mA, så du skal ikke trenge å bekymre deg for å ta noen sikringer. Hvor mye strøm releet trekker står i manualen til forsterkeren, og kanskje også skrevet på selve enheten. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Høres ut som du har koblet forsterkeren til antenna-power i stedet for remote-utgangen. Hvis det ikke er tilfelle så kan du lure forsterkeren ved å koble 12V rett inn på remote. Evt. via en bryter. Litt mer sofistikert så kan du koble acc på spilleren til remote på forsterkeren. Da skal den i teorien skru seg på når du vrir på tenninga. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. juni 2014 Del Skrevet 1. juni 2014 Du har nok som nevnt ovenfor koblet forsterkeren til remote for motorantenne, ikke for forsterker. Om radioen har funksjon for trafikkinformasjon kan du prøve å aktivere denne. Det som skjer da er at selv om du hører på annet enn radio vil radioen likevel jobbe i bakgrunnen for å lytte etter trafikkinformasjon og det trenger den antenne til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå