Gå til innhold

Stemme faller etter lyden.

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd

• Fraps - Der fungerer alt. Lyd og stemme er på samme fil.
  • DXtory - Fungerer ikke. Lyd og stemme er på separate filer
  • Bandicam - Fungerer ikke- Lyd og stemme er på separate filer
  • Webcam - Fungerer ikke. Stemmen faller etter FRAPS når jeg syncer de opp i redigering
  • Audacity - Faller også etter FRAPS.

Jeg bruker ett Logitech G930 heasett til lyd og stemme.

Har lastet ned siste driverne.

Skrivehastigeten for filer er 152 MB/sec

Fraps fungerer... Men det gjør det umulig å normalisere lyder om dette er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser helt ærlig ikkehelt hva problemstillingen er. Programmer som f.eks. Bandicam lager flere lydspor. Jeg har Bandicam satt opp slik at jeg får en komplett videofil, med alt av stemmeopptak integrert,samtidig som at jeg får 2 forskjellige lydfiler. Jeg får mikrofonen min på en egen fil, og lyden fra resten av systemet på en annen. Da kan jeg i videoredigering mute videofilen og velge hvilke lydkilde( r ) jeg skal spille sammen med bildet.

Uansett, det er da ikke noe problem å synkronisere bilde og lyd i ettertid, gitt at du faktisk har programvare som kan gjøre det.

Skulle det være ett problem, så kan du bruke f.eks "Winnydows" eller lignende programmer til å lage lydfiler av råfilen til FRAPS. Så kan du kjøre denne gjennom f.eks. Audacity og normalisere/redigere lyden for seg selv. Da vil du sitte med en ferdigsynkronisert lydfil som du kan redigere akkurat hvordan du vil.

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Problemet er det at når jeg snakker mens jeg filmer, så vil snakkingen dette lenger og lenger etter.

• 1min: par sekunder bak
  • 30min: 18 sekunder bak

Å prøve og rette dette opp når det er slik variasjon og du ikke har landemerker hele veien gjør dette ganske så vrient å rette opp i.
Lenke til kommentar

Hva for en framerate er det du har tatt opp i, og hvilken prøver du å rendre i?

Hvis du bare får satt riktig hastighet burde hele greia synkroniseres.

Pass på at sånt som 30p og 24p både kan bety hhv 30fps og 24fps, men også 29,97fps og 23,97fps.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...