Gå til innhold

ABB sluttbemerkninger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Du kunne gjerne gi et kort utdrag av det du lenker til, legger enklere et godt premiss for at folk skal poste i denne tråden og diskutere i min mening

Lenke til kommentar

Vel, det kan vel sies at han avklarer den politiske bakgrunnen for aksjonen, samt at aksjonen var en ren politisk handling.

Avviser vel også den mistanken som fortsatt eksisterer om at vedkommende skulle være splitter pine gal når man hører hans argumentasjon.

Nasjonalisme (Europeisme), med litt kristendom iblandet, kan det vel oppsumeres som.

Identifiserer Marxister og Liberalister som sine ideologiske motstandere.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

"splitter pine gal" er vel ikke noe som rimer her, men han har etter min mening en del personlighetstrekk som skulle tilsi at han har til dels grove personlighetsforstyrrelser. En av mange ingredienser som skulle føre til tragedien den dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kom over dette, som ikke ser ut til å være tilstede i tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=f9Cz-4DDGAU

Derfor publiserte jeg Anders Behring Breiviks sluttbemerkninger

http://www.desk.no/b/152/derfor-publiserte-jeg-anders-behring-breiviks-sluttbemerkninger/

Burde gi endel å diskutere.

Der er mer enn nok stoff om denne personen, ikke minst på dette forumet der du selv har bidratt. Søk:

anders behring breivik site:diskusjon.no

Stakkars mann, narsissisten gråt i retten da han hørte opptak av det han selv hadde sagt.

Se også tråden:

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?

spesielt hva en liberal Venstremann skrive om ham:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1470319&p=20377881

Vi sosialdemokrater mener det er mest humant å kaste nøkkelen og glemme personen. Han sitter tryggest (ikke minst for seg selv) der han er.

Enig med

Professor emeritus i kriminologi ved Universitetet i Oslo Nils Christie som senest i en Tv debatt sa at nå er det nok om denne fyren. Jeg vil selv tilføye om denne fyren, hans venner og sympatisører.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

"splitter pine gal" er vel ikke noe som rimer her, men han har etter min mening en del personlighetstrekk som skulle tilsi at han har til dels grove personlighetsforstyrrelser.

Tja, omtrent på linje med mange andre politikere kanskje?

Helt sikkert.

Men som sagt dette i seg selv er ikke utslagsgivende for at man agerer slik ABB gjorde 22 Juli

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Enig med deg der Vonfaff.

Det skal vel bemerkes at ABB henviser til forklaring avgitt 17.april for "forklaring" for handlingene.

Sluttbemerkningene ser ut til å være mer generelle politiske refleksjoner.

Har han greie på politikk? Jeg merker meg at han dog kunne klippe og lime fra nettet.

Er ikke dette flere år gammelt stoff og hva er i tilfelle hensikten med å rippe opp i det?

Jeg gjentar:

Enig med

Professor emeritus i kriminologi ved Universitetet i Oslo Nils Christie som senest i en Tv debatt sa at nå er det nok om denne fyren. Jeg vil selv tilføye om denne fyren, hans venner og sympatisører.

Lenke til kommentar

Hensikten er vel å utnytte personen og handlingen til sitt formål. Trådstarter har jo en klar motivasjon for hvordan han kan utnytte dette til å fremme sin sak.

Har jo sett hver nisse og hest bruke dette for alt det er verdt for å fremme det de selv tror på.

Lenke til kommentar

Har han greie på politikk? Jeg merker meg at han dog kunne klippe og lime fra nettet.

Vel omtrent som enhver annen politiker vil jeg si. Mao ganske lite, og flinke til å "klippe og lime" som du sier, men han får utvilsomt frem noen av sine poenger som de fleste politikere klarer.

Er ikke dette flere år gammelt stoff og hva er i tilfelle hensikten med å rippe opp i det?

Hensikten er vel at jeg tror det er bedre å belyse problemene, enn å skyve dem under teppet. Faktisk fremholder ABB som en av "contributing causes" en viss tendens i Norge til å kneble slike meninger som han innehar.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vel omtrent som enhver annen politiker vil jeg si. Mao ganske lite, og flinke til å "klippe og lime" som du sier, men han får utvilsomt frem noen av sine poenger som de fleste politikere klarer.

Jeg ville ikke kalle den mannen politiker. Tviler på at han hadde kommet inn i et norsk kommunestyre. Han ble jo kastet ut av FrP.

ABB sluttbemerkninger

Jeg tror du kunne forbedret overskriften ved å kalle den.

ABB siste krampetrekning

Lenke til kommentar

Problemet, som manifesterer seg ganske likt både med Vidkun Quisling og ABB er denne irriterende og upragmatiske kulturen vi Nordmenn har at vi skal begrave alt og ikke snakke om ting som er ubehagelig. Denne ukulturen fant vi ved landsvikoppgjøret der enormt antall Nordmenn som svek sine landsmenn og tildels gjorde seg skyldig i ganske grove forbrytelser slapp ustraffet og det gjør seg til dels også gjeldende i denne saken.

Hvorfor skal vi la dette ligge, når det er så enormt mye vi trenger å ta lærdom av her? Hvorfor skal vi ikke i det offentlige rom diskutere dette for å avdekke svar som kan være nyttige å vite for ettertiden?

Nasjonalismen er på fremmarsj. Ikke bare i Norge og Skandinavia men over hele Europa. Denne ideologien, hvis den får tilstrekkelig fotfeste vil nok en gang forårsake død og ødeleggelse hvis man ikke i det minste står frem agerer som fornuftens stemme der man kan.

ABB er ikke noe enkelttilfelle.

Lenke til kommentar

Men er ikke denne mannen screenet? Er det så mye mer å si om ham?

Mannen er avvæpnet, innlåst og harmløs.

Det samme kan vi ikke si om tankegodset hans

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Da får vi møte det der det dukker opp. Slik jeg ser det er denne tråden kun egnet til å rive opp vonde sår.

Men i ytringsfrihetens navn har jeg ingen problemer med tråden, særlig om det tilfører noe nytt. Det tviler jeg på.

anders behring breivik site:diskusjon.no

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1583066&p=21661402

Har du funnet noe nytt?

Lenke til kommentar

Da får vi møte det der det dukker opp. Slik jeg ser det er denne tråden kun egnet til å rive opp vonde sår.

Det er da ingen som tvinger noen til å lese eller delta i tråden? Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være et argument eller problemstilling.

Men i ytringsfrihetens navn har jeg ingen problemer med tråden

Bra

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja og i ytringsfrihetens navn bør den drukne så lenge det ikke er folkeopplysende. Jeg holder den ikke lenger i live og bidrar til personens branding, men vil kommentere noe jeg er fundamentalt uenig i.

Sier som Christie.

Denner mannen har fått nok oppmerksomhet og nå er det nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...