Gå til innhold

ASUS N550JK(bærbar) ssd oppgradering

Anbefalte innlegg

Har kjøpt samsung evo 840 SSD.

Det som er problemet er at jeg ikke fikk med noen windows cd, siden hdd har skjulte recovery partitions, og når jeg kjører klone programvaren som fulgte med kommer ikke disse opp. Hvordan får med disse?

bilde 1:

post-135629-0-33931500-1397669823_thumb.png

Bilde2:

post-135629-0-17339600-1397669834_thumb.jpg

Og noen som vet hvordan det blir hvis jeg skal lagre en kopi av windows på usb senere?(har ikke usb for øyeblikket)

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange produsenter leverer med et program som lar deg brenne ut en såkalt recovery CD (eller DVD). Fra denne recovery CDen kan du så installere en ny harddisk (eller SSD) til "fabrikkinnstilling", dvs. slik som PC'en kom til deg. Noen ganger er dette et program i Winodws, andre ganger er det en del av Recovery-partisjonen. Sjekk i dokumentasjone for maskinen din.

Prøv dette, og se om du får med recovery-partisjonen.

Lenke til kommentar

Mange produsenter leverer med et program som lar deg brenne ut en såkalt recovery CD (eller DVD). Fra denne recovery CDen kan du så installere en ny harddisk (eller SSD) til "fabrikkinnstilling", dvs. slik som PC'en kom til deg. Noen ganger er dette et program i Winodws, andre ganger er det en del av Recovery-partisjonen. Sjekk i dokumentasjone for maskinen din.

Prøv dette, og se om du får med recovery-partisjonen.

Du vet ikke om noen program som kloner ikke bare hoved diskene men også recovery partisjonene?

Greia er at jeg ikke har noen USB med mye plass for øyeblikket. Trenger vel rundt 16gb? Har noen cder som er på 4,7 gb. Går det an å installere deler på flere cder?

Lenke til kommentar

Da gjør du som jeg bruker å gjøre i tilfeller hdd bytte til ssd da.

Legger hdd i skuffen etter at aktiv windows partisjon er klonet fra hdd til ssd'en.

Om man skulle være nødt til å kjøre recovery til factory setter man bare inn hdd'en igjen i maskinen. Forøvrig det samme man gjør om noen andre skal overta den laptopen ved et salg etc.

Lenke til kommentar

Da gjør du som jeg bruker å gjøre i tilfeller hdd bytte til ssd da.

Legger hdd i skuffen etter at aktiv windows partisjon er klonet fra hdd til ssd'en.

Om man skulle være nødt til å kjøre recovery til factory setter man bare inn hdd'en igjen i maskinen. Forøvrig det samme man gjør om noen andre skal overta den laptopen ved et salg etc.

så hvis det skjærer seg kloner jeg fra den gamle hdd på nytt bare da? Den overgangen man får med ssd, funker den på hdd også? sånn at man slipper å skru opp baksiden av den bærbare på nytt?

Endret av morti23
Lenke til kommentar

"sector by sector clone (cloning)" burde få med seg den der OS innstallasjons partisjonen du beskriver tidligere i denne tråden :)

Du kan jo prøve:

http://en.wikipedia.org/wiki/Redo_Backup_and_Recovery

Eller betale deg til det med kjente verktøy:

http://en.wikipedia.org/wiki/Acronis_True_Image - (men denne er jo mer mangefull i følge listen på f.eks. filsystemstøtte)

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_disk_cloning_software

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...