Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Daten er interessert men veldig forsiktig...

Anbefalte innlegg

Hei...

Nå har jeg plaget vettet av venninne om dette, og de gidder ikke høre mere på ei stund, men en plass må jeg få noen synspunkter..?

Forhåpentlig er det noen menn her inne som også kan gi sine synspunkter på dette..?

Jeg dater for tiden en mann, vi er jevngamle, et år i mellom oss, og vi er begge midt de 30.

Møttes gjennom nettdating, og dette er vel en av de få jeg har hatt kontakt med som virkelig har satt hodet mitt i virke.

Han er veldig smart, godt utdannet, har mane spennende ideer og er veldig god å prate med om egentlig nesten alt mulig.

Han er jo tydelig interessert, spør meg om mine synspunkter på alt mulig rart, behandler meg meget bra, er perfekt gentleman hele tiden.

Vi har møttes tre ganger nå, og hver gang prater og prater vi masse!

Og datene varer i mange timer!

Men det virker som det er noe som holder han igjen, han virker rett og slett ikke til å vite hvordan han skal nærme seg meg på en måte..

Det har derfor blitt til kun et par klemmer sånn hei og hadet, og det blir gjerne litt klønete fra begges side..

Jeg er også den som har tatt initiativet til å møtes alle tre gangene nå, men når jeg gjør det er han ivrig på å planlegge hva vi skal!

Hva kan dette egentlig komme av? Noen menn med noen tanker rundt dette her?

Hvordan skal jeg ta dette fremover? Bør jeg fortsatt prøve å ta kontakt til neste møte eller avvente og se om han nå tar intitavet videre?

Min venninne mener at han definitivt ikke kan være interessert nok siden han enda ikke har prøvd seg på noe mere, og ikke selv tatt initiativet til noen møter..

Vi har hatt kontakt i snart to mnd tilsammens fra vi fikk kontakt, og det er ganske nøyaktig en mnd siden første date. Har daglig kontakt på mail.

Jeg mener jo at hadde han vært usikker hadde han ikke giddet ha den kontakten..

Dette gjør meg veldig usikker, så veldig fint om noen orker å lese og kommentere dette litt konstruktivt :)

Anonymous poster hash: d81f6...079

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan tenke meg to ting, jomfru eller commitment issues

Takk for svar! :)

Han er på jakt etter en livspartner så vet ikke om det er redselen for å binde seg akkurat..

Noen tanker om han kan være for redd for å drite seg ut, om det er derfor han holder igjen..? Jeg vet ingenting om han har hatt lengre forhold før.. Han bør ha forstått at jeg har et lengre forhold bak meg, selv om det ikke er sagt rett ut. Men det ligger mellom linjene når jeg har fortalt om ting som har skjedd tidligere i livet mitt.

Er jo ikke bra å si det rett ut liksom at joda, jeg har et flere år langt samliv bak meg jeg.. Så da vet du det liksom..

-Eller er det noe menn gjerne vil vite om helt fra starten?

Lenke til kommentar

Legg fra deg den ideen om at menn skal ta initiativet, prøvd å ta skrittet videre selv og se hvor det fører. Alle er ikke like flinke, og har ikke like mye erfaring innen disse deler av livet. Vil man få ting gjort gjør man det selv.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Ts her...

Har faktisk lurt bittelitt på det selv.. Men han er jo utrolig flink å prate da, har en jobb der han må kommunisere med andre da det er helt essensielt.

Han prater altså til folk om det han kan.

En ting som er litt interessant er at han er veldig detaljorientert. Og at det kan være vanskelig å komme med et nytt samtaleemne, da han gjerne prater og prater om ting. Vet ikke helt hvordan det passer inn med AS.

Er det vanlig for personer med AS å ikke ha hatt mange forhold med det andre kjønn?

Han er veldig opptatt av autisme/AS da, så om det er noe uoppdaget diagnose der er jo mulig..

Er det sånn at personer med AS kan være meget fascinerende personer?

Jeg greier i hvertfall ikke å få han ut av tankene rett og slett fordi.. Det er så komplisert... :)

Lenke til kommentar

Ts her...

Har faktisk lurt bittelitt på det selv.. Men han er jo utrolig flink å prate da, har en jobb der han må kommunisere med andre da det er helt essensielt.

Han prater altså til folk om det han kan.

En ting som er litt interessant er at han er veldig detaljorientert. Og at det kan være vanskelig å komme med et nytt samtaleemne, da han gjerne prater og prater om ting. Vet ikke helt hvordan det passer inn med AS.

Er det vanlig for personer med AS å ikke ha hatt mange forhold med det andre kjønn?

Han er veldig opptatt av autisme/AS da, så om det er noe uoppdaget diagnose der er jo mulig..

Er det sånn at personer med AS kan være meget fascinerende personer?

Jeg greier i hvertfall ikke å få han ut av tankene rett og slett fordi.. Det er så komplisert... :)

Nå kjenner ikke jeg han der, og er heller ikke ekspert på området, men det er definitivt en mulighet for at han har as ut i fra det du sier, alt du peker på er sider som folk med AS ofte kan ha..... men det kan jo bare vere ren tilfeldighet for all del....

Anonymous poster hash: 7cab0...38f

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvis han søker en livspartner og er under den oppfatningen at han skal treffe på første forsøk tipper jeg han opptrer forsiktig av den grunn..

Lenke til kommentar

(...)

Men det virker som det er noe som holder han igjen, han virker rett og slett ikke til å vite hvordan han skal nærme seg meg på en måte..

(,,,)

Ingen mann vet hvordan han burde nærme seg en kvinne, noen av oss er flinke til å late som men ingen av oss vet.

På samme måte som feminismen har ødelagt norske kvinner, har de også hatt sin påvirkning på norske menn. Menn er mer forsiktige i disse dager, fordi det er slik samfunnet har lært de opp.

Spesielt hvis daten din er en mer reflektert person, er det også langt større sjangse for at han har tenkt på de problemene du kan skape for han.

Men du kan være sikker på at han har en interesse for deg, eller så hadde han ikke beholdt kontakten med deg. Men synes du det går for sakte er det bare du selv som kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp på aspergers jeg da...... jeg har to i familien med den diagnosen og de er akkurat sånn som du beskriver han der..... de er både spesielle, facinerende, har lite peiling på damer og kan snakke og snakke om temaer de interesserer seg for men er ikke like gode til å snakke om så mye annet...... får du forresten øyenkontakt med ham??

Lenke til kommentar

Jeg holder en knapp på aspergers jeg da...... jeg har to i familien med den diagnosen og de er akkurat sånn som du beskriver han der..... de er både spesielle, facinerende, har lite peiling på damer og kan snakke og snakke om temaer de interesserer seg for men er ikke like gode til å snakke om så mye annet...... får du forresten øyenkontakt med ham??

Takk for svar! (til dere alle andre også forresten)

Ja altså øyenkontakt er ikke noe problem med han. Men han blir lett distrahert av andre ting har jeg lagt merke til. Og så like lett er oppmerksomheten tilbake igjen..!

Har en bekjent med AS og han er veldig vanskelig å få øyenkontakt med.

Men er det med øyenkontakt veldig typisk for de med AS?

Sukk... Hvorfor skal det være så vanskelig dette da?

Lenke til kommentar

Hehehe, TS klager over det andre klager motsatt på her synes jeg. En kar som er interessert, men som ikke er for pågående. JEG tror det mest fornuftige er å ikke overanalysere.

Ts her igjen.

Takk for at du påpeker noe jeg absolutt prøver å sentimental meg selv :p

Problemet her er at han er nesten for lite pågående... Så om det ikke skjer noe mere blir det jo også vanskelig for meg å opprettholde interessen for han.. Rett og slett fordi han ikke tør..,

Lenke til kommentar

Å si at hunkjønn skal slutte å overanalysere er vel litt som å be hankjønn slutte å bry seg om elektronikk/fotball og vedhenget mellom bena.

Ts her: Ha ha er det virkelig så typisk for oss hunnkjønn altså? ;)

Og HVORFOR skal dere hannkjønn absolutt være så opp tatt av det dere har mellom beina?

Fotball og elektronikk kan jeg faktisk skjønne, men gutter... Den mellom beina er der for livet.. Den stikker ikke avgårde.. Og alle jenter digger den...

Bare dere vet hva å gjøre med den! Slapp off! ;)

Lenke til kommentar

Har nok litt aspergers jeg også ;)

Du finner nok ut av tingene etterhvert.

En del jenter er veldig flinke til å spørre på en ganske direkte måte som alikevel ikke føles kleint og som heller ikke virker avvisende for meg å svare pent på. Kommer jo an på begge parter da.

Kommer jo helt an på hvilket forhold man ønsker seg.

Lenke til kommentar

Har nok litt aspergers jeg også ;)Du finner nok ut av tingene etterhvert.En del jenter er veldig flinke til å spørre på en ganske direkte måte som alikevel ikke føles kleint og som heller ikke virker avvisende for meg å svare pent på. Kommer jo an på begge parter da.Kommer jo helt an på hvilket forhold man ønsker seg.

Vel... Begge parter er her tydelige på vi ønsker noe langvarig da.. Har bare ikke sagt det rett ut til hverandre liksom..

Må vel prøve å sniket det inn i en samtale når han trekket pusten så det er mulig å få kommet inn med noe innspill :p

Nervøs prating kan det til tider virke som fra hans side..

Og la meg bare få sagt det, har han noe AS så ikke det nødvendigvis noe stor greie for meg.. Det ville kanskje forklart en del bare..

Er bare så uvant med at menn er så utydelige men samtidig interessert..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...