Gå til innhold

Hva er viktig or DEG ved handel av lyd/bilde

Anbefalte innlegg

Hei!

Hva er viktig for deg når du er ute og skal handle ny TV? Eller noe annet innenfor lyd og bilde.

Det som er viktig for meg er:

• Pris (Vil ikke kaste penger)
  • Utseende (Må se bra ut i stua)
  • Kvalitet (kan ikke være noe som plutselig brenner opp etter et par år)
  • Har noen fler punkter?

Grunnen for at jeg lurer er fordi jeg skal starte i en stilling som selger innenfor lyd og bilde avdelingen. Men siden jeg ikke har hatt noe særlig interesse for det området av butikken før, så tror jeg mange av kundene kommer til å se stygt på meg når jeg ikke klarer å hjelpe dem.

Jeg vil høre meningene dine med håp om at jeg kan få et bedre innblikk og en større forståelse innenfor "lyd og bilde-verdenen."

Selføgelig holder jeg på med grunnleggende research om forskjellige TVer, høytalere, anlegg, merker og slikt.. Men èn ting som ikke står på wikipedia og butikkens hjemmesider er hva kundene ser etter eller hva som er VIKTIGST for dem når de skal investere massevis av penger til underholdningen i stua! (soverommet også, jadajada)

Målet mitt med dette innlegget er bedre empati av kundens behov!

Sikkert en del samme svar som kommer til å dukke opp, og mye som sikkert er logisk fra før. Men jeg setter pris på om du svarer for det! si fra om noe er uklart:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris = kun viktig at det er konkurransedyktig pris (kan gå for andre butikker enn de aller billigste om service nivået tilsier at det er verdt prisen.

Utseende = Viktig, men ikke kritisk.

Kvalitet = Bra kvalitet og holdbarhet er er viktig

Andre punkt = Det aller viktigste sammen med byggekvalitet/holdbarhet: lydkvalitet og bildekvalitet er viktigere enn pris og utseende.

Lenke til kommentar

Kvalitetsinttykk, funksjon, utseende også pris.

F.eks. jeg vurderte veggpanel til høyttalere av bananplugger. Da jeg aldri har likt bananplugger og syns dem er overpriset og irriterer meg over at dem stikker 1-2 cm ut selv når ingenting er tilkoblet, så gikk jeg for SpeakOn, voila, jeg har BiAmp i én kabel hvor vær leder er på 2.5mm og den er helt i flush med Elko-platen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...