OV-103 Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 På jobben så bruker vi en image løsning som heter PING. Det fungerer veldig bra, men det har ikke vært noen oppdateringer av det siden 2011. Nå har vi støtt på et problem med en ny HP PC der nettkortet ikke er støttet av PING, og vi får dermed ikke brukt pxe server. Tanken min er da at jeg skal kompilere ny kernel med de driverne vi trenger. Problemet mitt er at det er noen år siden jeg sist kompilerte en Linux kernel, så jeg har glemt en del av det. Jeg har fått hentet en .config fil og bygd en kernel basert på det. Men når en laster ned PING så får er det i hovedsak en initrd.gz fil og selve kernel filen som bare heter "kernel". Når jeg kompilerer en kernel så får jeg jo flere filer. Blant annet system.map og en bzimage fil. Det jeg lurer på er hva jeg må gjøre for å få alt som en kernel fil, sånn som brukes av PING? Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 bzImage er kernelen. Initrd kan inkluderes i bzImage også, se CONFIG_INITRAMFS_SOURCE. . 1 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 bzImage er kernelen. Initrd kan inkluderes i bzImage også, se CONFIG_INITRAMFS_SOURCE. . Man kan system.map også inkluderes? Jeg mener å ha lest at den er ganske viktig å ha med. Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Ikke nødvendig, men hvis du vil kan du legge den i /boot i initrd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå