Gå til innhold

Ålreit kamera/videokamera til familiebruk, ønsker kjøpertips :)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal snart bli pappa og ønsker derfor å gå til innkjøp av et videokamera eller et foto-kamera jeg evt. kan filme med. Jeg har absolutt null peiling på alt som har med fotografering og video å gjøre, men har god teknisk innsikt generelt (tar bachelor i data).
Jeg vil hovedsaklig kunne bruke det til å filme familien fremover, rett og slett et familiekamera :p

Så nå trenger jeg deres hjelp; har dere noen gode kjøpertips til hva jeg bør gå for av merke, modell og pris? Ser gjerne at det er i økonomiklassen, da jeg som sagt er student ;)

Tusen takk for all hjelp! :)

Endret av Bearclaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg filmet hobbiten eller avartar, men jeg har solgt kameraer og går du for sony som det selges mye av i elektrokjedene så gå for 250 og opp, ikke 190 og 220 osv som det går mest av.

Merket stor kvalitetsforskjell der, selv til hjemmefilming av barna ol.

Regner med at det kommer inn konkrete tips fra filmere under her.

Har hatt fire kameraer og med en gang prisen lå på 3000-4000kr så ble alt mye bedre en da den lå på 1900ish.

Lenke til kommentar

Blir vel mest bilder, men vil ha muligheten for å filme med brukenes kvalitet :)

Det ser ut som RX100 er perfekt for meg :) Prisen var kanskje bittelitt høyere enn jeg hadde tenkt, men man får vel som vanlig hva man betaler for her også ;)

Endret av Bearclaw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...