phydeaux Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 (endret) Skal kjøpe meg elektro-akustisk gitar. Så langt står valget mellom Taylor 214ce og Yamaha CPX1000. Begge har god lyd, ut fra det jeg kan bedømme fra videoer og reviews. Taylor virker som utrolig godt håndverk og "ujålete", mens SRT-teknologien i Yamahaen også fascinerer meg. Har funnet de til identisk pris, tett opp under kr 8000,-. Det følger en koffert med Tayloren, som gir den et lite ekstra fortrinn prismessig. Synspunkter? Endret 5. februar 2014 av phydeaux Lenke til kommentar
GAu Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hei, Holder en knapp på Tayloren, men det reflekterer kun min smak. Du må selvfølgelig PRØVE begge 2 for å finne hvilken som passer DEG best (lyd akustisk & elektrisk, spillbarhet, intonasjon, finish...) Prøv gjerne begge under identiske forhold (i butikken) for en direkte sammenligning. Deretter: Vurder - Bestem - Kjøp ____ GAu Lenke til kommentar
phydeaux Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Har kun mulighet til å prøvespille Tayloren. Det er nok den jeg ender opp med, men Cpx-gitarene høster mange lovord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå