Gå til innhold

[Løst] Summering av arbeidstimer i Excel


Betong

Anbefalte innlegg

Har laget en timeliste der jeg registrerer hvor mange timer jeg har jobbet med forskjellige arbeidsoppgaver hver dag. Timene kan konterest på 36 kontoer, som er definert i en kontoplan. Har derfor laget rullegardinlister som kontoene kan velges fra.

 

Fins det en måte å summere timene som er kontert på de forskjellige kontoene?

 

Legger med regnearket jeg har startet på

Timeliste 2014.xlsx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Fyll inn dette i rute B9: =SUMMER(B3:B8) .

 

Etter du har fylt inn det kan du bare trykke enter, så summer den opp alt som er fra rute B3 til B8.

 

Slik gjør du bare med de andre også. Vet ikke om det var akkurat dette du lurte på, men der er en måte å summere på hvertfall.

Lenke til kommentar

Det jeg er ute etter er en funksjon som summerer alle cellene som står til høyre for en celle som inneholder 5000, og de cellene som står til høyre for celler som inneholder 5001, osv. Cellen har ikke faste plasser i regnearket.

Lenke til kommentar

Bruk =SUMMERHVIS() funksjonen, eller skriv dette i A28 og kopier den videre bortover i regnearket ditt med autofyll håndtaket (den lille svarte firkanta boksen som kommer til syne når du klikker på en celle).

 

=SUMMERHVIS($C$3:$C$23;A27;$B$3:$B$23)+SUMMERHVIS($E$3:$E$23;A27;$D$3:$D$23)+SUMMERHVIS($G$3:$G$23;A27;$F$3:$F$23)+SUMMERHVIS($I$3:$I$23;

 

 

Har lagt ved Excel arket med funksjonen.

Timeliste 2014.xlsx

Endret av defuzion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...