Kenneth Solfjeld Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Begynner på 90 tallet. Fin tid for foto, musikk og annet gøy. 1 Februar Warlocks, Mars Club, Oslo. (1996) Nikon FE|Nikkor 50mm f/1.8|Fujichrome Sensia 400@ISO800 Bildet er avfotografert med Nikon D800. Redigert i ColorEfex Pro 4 og Photoshop CC. Pleide ofte å pushe disse filmene, men kan ikke si 100% sikkert at det er gjort i dette tilfellet. Burde selvfølgelig ha laget et ryddig bibliotek, med all info, og i kronologisk rekkefølge. Men slik har det ikke blitt. Negativer/dias ligger å slenger i permer og poser.. P.S. Bildene kommer ikke kronologisk. Det kan komme noen fra 80-tallet, så snart jeg har fått rotet dem frem. Endret 3. februar 2014 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) 2 Februar Roadkill (2008) Nikon D300|Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro HSM 18mm|ISO100|f/11|1/80sek. Redigert i Color Efex Pro 4, og Photoshop CC. Et av de første bildene tatt med mitt aller første digitale speilrefleks, Nikon D300. Orginalen: Endret 10. februar 2014 av Kenneth Solfjeld 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) 3 Februar Naustet (2002) Canon Digital IXUS (2MP) Bildet er redigert i Color Efex Pro 4, Dfine 2, Photoshop CC. Dette bildet er tatt med det aller første digitale IXUS kameraet som kom på markedet i 2000. Oppløsningen var på imponerende 2MP, noe som holdt til en utskrift på A4 (av egen erfaring). Bildekvaliteten var ikke så bra. Grusom fargestøy preget bildene som kom ut av dette kameraet. Dette bildet er intet unntak, men en runde i Dfine 2 gjorde underverker. Orginalen: En lokal slektsforsker gav ut bok med bildet på coveret. Designeren syntes det var på sin plass med en ekkel sepiatone på bildet. Endret 3. februar 2014 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Gjør et hopp forover i tid. Til 2010.. 4 Februar Helgelandsbrua (2010) Nikon D300|Sigma 10-20mm f/4-5,6. 13mm|ISO100|f/13|25sek. Redigert i Silver Efex Pro 2 og Photoshop CC. Orginalt er dette et fargesprakende bilde med en orange/rosa himmel. Redigerte frem og tilbake på fargeversjonen, men fant til slutt ut at sorthvitt kunne bli bra. Endret 10. februar 2014 av Kenneth Solfjeld 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) 5 Februar Light and landscape (2009) Nikon D300|Sigma 10-20mm f/4-5.6 10mm|ISO100|f/14|1/4sek. Redigert i Silver Efex Pro 2 og Photoshop CC. Dette bildet synes jeg har et fantastisk lys. Faktum er at jeg hadde blåst ut høylysene i bildet ganske kraftig, så fargeversjonen var ganske ubrukelig i mine øyne. Men da jeg konverterte til sorthvitt, fungerte overeksponeringen veldig bra. Hadde nok valgt en litt annen komposisjon i dag, men det fungerer likevel greit. Mye takket være lyset. Endret 10. februar 2014 av Kenneth Solfjeld 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) 6 Februar Ild - Is (2010) Nikon D300|Sigma 10-20mm f/4-5.6 10mm|ISO100|f/11|1sek. Redigert i Color Efex Pro 4 og Photoshop CC. Jeg klarer ikke slutte å like hvordan dette er komponert. Hvordan isen bryter opp den diagonale trenden, som et hvitt avrevet ark. Originalt var fargene litt mere moderat, men jeg har på denne versjonen vært litt mere raus med fargepaletten. Spesielt isen har fått en litt blåere tone. Flere detaljer er dratt frem på isen i forkant. Endret 10. februar 2014 av Kenneth Solfjeld 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Du er meget dyktig både med hensyn til komposisjon og i å fange lyset. Imponerende bilder så langt. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Mye dramatiske bilder her, likte særlig godt 'Light and Landscape' fra 5. februar. Endret 9. februar 2014 av JorunT Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Takk for det Bjørn & Jorun. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Me love you!! Som vanlig.. fantastiske bilder!!! Edit: Det jeg prøver å si er at jeg blir vanvittig motivert av bildene dine Kenneth.. Endret 6. februar 2014 av Slettet+3124 Fordi.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Takk for det! Vi får ta en photowalk på Jæren snart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Bare å si fra det.. jeg er klar jeg.. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Flotte bilder, flott etterbehandling. Og flott natur, blir litt misunnelig må jeg si Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Takk for det Jan! 7 Februar Self (2013) Nikon D800|Nikkor 55mm f/2.8 Ai-S Redigert i Analog Efex Pro og Photoshop CC. Jeg er som kjent ganske glad i Low-Key.. Ikke alt for gammelt bilde. Har herjet litt i Analog Efex Pro, men da jeg skulle laste opp til Flickr, gikk bildet i stykker. Banding og artifakts i bøtter å spann. Fargene helt off. Nesten verre enn på Facebook. Så jeg tok å lagde en bb-kode på bildet som ligger på 500px, men man kommer ikke inn der ved å klikke på bildet. Trodde ikke Flickr var så harde på komprimeringen. I så fall helt uegnet for kritisk visning. Det kan også være at histogrammet på bildet er så oppsmuldret at en komprimering type Flickr slår negativt ut. Endret 8. februar 2014 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Så flott og effektfullt. Vanskelig å velge en favoritt. Men bildet av roadkill klarte å gjøre meg kvalm og interessert på samme gang. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Takker Bykatt! 8 Februar Mot lyset (2010) Nikon D300|Sigma 10-20mm f/4-5.6 10mm|ISO100|f/11|0.8sek. Redigert i Lightroom 5 og Photoshop CC. Dette bildet var egentlig kastet på glemselens søppeldynge. Men når jeg ser på det nå, synes jeg ikke det er så gærnt. Rart etter 4 år.. Endret 10. februar 2014 av Kenneth Solfjeld 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Dagens bilde viser klart at det kan være "farlig" å være av den typen som sletter hardhent etter en photoshoot. Den er flott at det kom tilbake fra "søppeldynga" Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Dagens bilde viser klart at det kan være "farlig" å være av den typen som sletter hardhent etter en photoshoot. Den er flott at det kom tilbake fra "søppeldynga" Takk for det polljen! Ja det kan være veldig farlig å drive med hardhendt sletting etter at man har tatt bilder. Jeg pleier kun å slette de opplagte sleivskuddene, som f.eks. feileksponeringer, uskarpe bilder etc. Men man får blø for det senere, med disker fulle av ubrukelig skrot. Er nå midt inne i ryddesjauen på mine, så da passer det perfekt med denne festen samtidig. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Bare å si fra det.. jeg er klar jeg.. Er det aktuelt, så blir jeg gjerne med også Flotte bilder! Endret 9. februar 2014 av Itspersonal 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå