Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] kommer ikke noe på skjermen

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg har satt alle delene i et nytt kabinett. Jeg koblet hdmi fra hovedkort til skjerm, men det kommer ikke noe opp på skjermen. Har en ny ssd som jeg skal installere win8 på (om det har noe å si).

Hva skal jeg gjøre for å fikse dette, få på bios og installere os?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Når du sier at du ikke får opp noe som helst, mener du da at skjermen er svart fra start eller får du opp bios?

Helt svart. akkurat som det ikke er koblet opp noe i det hele tatt. som om skjermen ikke står på

Lenke til kommentar

Helt svart. akkurat som det ikke er koblet opp noe i det hele tatt. som om skjermen ikke står på

Oki, vet du at skjermen virker? eventuelt testet med en annen skjerm?

Du sier at du har koblet HDMI til hovedkortet, har du hovedkort med integrert skjermkort? har det alltid vært slik? om du har hovedkort med integrert skjermkort bruker man å deaktivere dette ved at man benytter skjermkort gjennom PCI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

har bygget pc før. har satt i skjermkort rett. ja det er integrert grafikk på kortet. skjermen funker.

om du har hovedkort med integrert skjermkort bruker man å deaktivere dette ved at man benytter skjermkort gjennom PCI.

Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar

Jeg koblet hdmi fra hovedkort til skjerm,

har satt i skjermkort rett. ja det er integrert grafikk på kortet.

Hvis du har satt i skjermkort, vil normalt det integrerte skjermkortet deaktiveres. Koble kablen til skjermkortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvis du har satt i skjermkort, vil normalt det integrerte skjermkortet deaktiveres. Koble kablen til skjermkortet.

kommer ikke opp nå når man kobler det i skjermkort. kan prøve å ta ut skjermkort og prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...