memberid-323818 Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hei, jeg hadde egentlig bestemt meg for og smakke sammen den nederste listen av componenter som du finner her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1557972&page=2 Da jeg var fornøyd med denne, fant jeg ut at 5 generasjon broadwell slippes ut om ca et halvt år. Ifølge disse sidene: http://www.tomshardware.com/news/9-series-broadwell-k-intel,24767.html og http://www.bit-tech.net/news/hardware/2013/11/21/intel-broadwell-k/1 er det blitt gjort ganske store forbedringer siden haswell. Riggen min nå er en sliten toshiba laptop, som kjører på dual core pentium t4300. Stakkars den greier nesten ikke minecraft med optifine, med alt på lowest settings. Men spørsmålet er om jeg skal vente til neste år til broadwell kommer og kjøpe det, da amd og nvidia vil slippe nye skjermkort ut. Vil også ha en mest "future proof" rig, og med så mye bedre prossesorer er det kanskje vært og vente?? Svar tas i mot gladelig. Også ønsker jeg dere en god jul Skjønner ikke hvorfor bit tech ikke funker :o Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Så en video, der de sa at den bare blir mindre, lager mere varme, ikke oc vennelig, og bruker færre watt, men for en gamer, trenger man da haswell som har de flere egenskapene. Spørs om amd kommer opp med noe genialt i 2014 og tar igjen intel da. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 21. desember 2013 Del Skrevet 21. desember 2013 Hvis forandringene er tilsvarende forskjellen mellom Ivy Bridge og Haswell er det ikke verdt ventetiden. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 21. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2013 Jeg vil ikke få kjøpt riggen før etter mars/april anyway. Men den virker jo bare dårligere broadwell spør dumeg? Lenke til kommentar
iNorway Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 Det kan virke som om Intel går ett steg nærmere den mobile platformen der ting blir ett lite hakk sterkere og bruker mye mindre strøm. Til laptops, ultrabooks, Smartwatches, osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. desember 2013 Del Skrevet 22. desember 2013 du kan jo kjøre det uendelige vente spillet hvor du venter på det neste beste skal komme ut^^ det blir som å sitte og vente på neste SG note tlf, når den forrige er 2 mnd gammel fordi det vil komme en nyere en. kjøp det du vil og har råd til og vær fornøyd. kjøper du topp rigg i dag så har du uansett pc for mange år fremover i tid, sannsynligvis så streiker HDD lenge før maskinen er såpass utdatert at du ikke lenger kan spille på den! Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2013 ^^ Takk, for svar. Det blir nokk som du sa, en haswell og den riggen jeg har satt opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå