tomsi42 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Jeg tenkte at vi kan prøve en liten desemberutfordring; slik at ventetiden på julepakkene og nyttårsrakettene ikke blir for lang Jeg synes det passer å bruke samme lest som februarutfordringen vi hadde i begynnelsen av året - færre regler og alle bildene postes i denne tråden.Regler denne gangen. Bildene må tas i perioden 1. desember til 31. desember 2013 Bildene postes i denne tråden Du kan poste maks et bilde per dag Du må være fotografen bak bildet Det er ingen krav om at bilde må inneholde julemotiv (eller nyttårsmotiv ). Bilder i liggende (landskap-) format skal ikke være større enn 1280 piksler i lengden. Bilder i stående (portrett-) format skal ikke være større enn 1024 piksler i høyden. Diskusjon rundt bildene som postes er helt greit.Det er ingen krav om at du må ta bilder hver dag; du velger selv hvor mye du fotograferer. Så hvis det passer bedre å ta en lengre fototur i helgen, så kan du poste et bilde om dagen utover i uken. Og for de som lurer, dette er ikke istedet for uke 50mm; den kommer. Det er rom for diskusjon rundt festen frem til 1 desember - jeg legger inn en link her til start av bildene når første bilde er postet. edit: Bildene begynner her. Endret 1. desember 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Dette er det mulig jeg er med på! Særlig nærmere juletider, hvor pynten er på plass osv. Jeg har ikke vært med på noe lignende tidligere så jeg tror at dette kan bli spennende! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Skal vel bli mulig å levere noen bidrag, ja! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Jeg leverer nok nærmere julen, altså nærmere juletiden. Enklere sagt nærmere julaften og i romjulen samt at jeg driver en del med fyrverkeri. Det er bare til å sjekke ut You Tube kanalen min så ser dere det Jeg driver altså mye med fyrverkeri så jeg kan nok kanskje komme med noen bilder som kan heve seg frem her, selv om jeg ikke er verdens beste fotograf akkurat Har ikke det beste utstyret heller for å si det slik! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. november 2013 Forfatter Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Har ikke det beste utstyret heller for å si det slik! Det stilles ingen krav til utstyr eller evner Ser frem til fyrverkeri bilder. Endret 20. november 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) Ja, jeg tenkte meg det Jeg har kun tatt bilder av familie osv, slik som de fleste gjør regner jeg med Ellers så er jeg egentlig en "proff" filmer, som filmer til sendinger over Internett, men der har jeg moderne utstyr til en verdi av flere 1000. Privat så har jeg ett kamera som ikke er mye å skryte av, men jeg regner med å kjøpe ett nytt nå snart som skal filme i HD til You Tube ihvert fall Det er bra at du gleder deg til fyrverkeri bilder! Kommer nok endel tenker jeg. Er det kun bilde av selve fyrverkeriet eller er det også bilde av fyrverkeriet. Altså da fyrverkeriet ikke er i aksjon, men ligger som en artikkel? Jeg vet jo ikke så mye se Endret 20. november 2013 av BirgerCaC Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Og da er vi i gang - ikke så mye juelstri den først søndag i advent - jeg gikk på fotoutstilling. Panasonic GX1 + Olympus ZD 17mm f/1.8 @ 1/60s, f/2.8, ISO 800 Dette er bildene fra Oslo Fotomaraton - dvs. noen av de; ca halvparten - utstillingen var på Galleri Cyan i Oslo. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Bilde tatt i selskap i dag, og som dere kan de så hadde ungene det gøy 1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Denne utfordringen har nesten gått meg hus forbi. Siden jeg nok sannsynligvis står over "uke 50" i år så får jeg prøve å få inn noen bidrag i denne tråden etterhvert. Siden dette er en utmerket utfordring til å teste (min nye) X-E2 så har jeg et krav til meg selv om at alle mine bidrag skal være fra komboen X-E2/18-55. Endret 1. desember 2013 av polljen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) 1 - Julestrie ..Julestria er hengt opp for i år, og første luke er allerede åpnet. Denne gang med barn så store at de lar den "voksne" kalenderen være i fred - var litt vrient å forklare det sist gang. 50mm, ISO 100, f/2.8*), 1/60s *) Se - han skyter ikke bare på full åpning! Endret 1. desember 2013 av Trondster 2 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) I testfase, så jeg er ikke skikkelig kjent med hus og objektiv, men synes dette var akseptabelt til publisering Høstdag i Desember Endret 1. desember 2013 av polljen 2 Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Kjøligt men fortsatt noen grader på pluss siden i bergen i kveld. 1 Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Ett fra meg. Håper snart på snø i Østfold. .. 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Våknet opp til en rimelig snasen soloppgang i dag. Panasonic G3 + Lumix GZD 45-150mm f/4-5.6 @ 1/40s, f/5.6, 57mm, ISO 1600 2 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Ventetiden kan også kortes ned med litt rypejakt! Endret 23. desember 2013 av Rmatt 6 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Hehe, selvskudd Flott bilde av flott rype. Endret 3. desember 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Skyfall! Nå i ettermiddag! Panasonic Lumix DMC-LX5 19,2mm - 1/400 - f3.3 - Iso 200 1 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Hehe, selvskudd Flott bilde av flott rype. Takker! Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Adventslys! by Rune Mattsson 2011, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det er desember, og den skal vekk. Julestri overleppe 24mm, ISO 100, f/3.5, 1/60s 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå